...

Radijas „Kelyje“ – verslas iš smalsumo

Verslas

2012.10.27

Autorius: Ieva Jonilienė

Temos: , , .

Radijas „Kelyje“ – verslas iš smalsumo

Arvydas Grybauskas Asmeninio albumo nuotr.

Keturiasdešimt septynerių kaunietis Arvydas Grybauskas yra išbandęs nemažai verslo sričių. Muzikai, menui ir pramogų pasauliui neabejingas vyras vis dėlto pripažįsta, kad radijas „Kelyje“ – viena mėgtamiausių veiklų. „Daug kas žiūrėjo skeptiškai ir juokėsi, kai ėmiausi šio verslo. Žmonės sakė, kad tai nepelninga ir niekam nereikalinga sritis, tačiau aš nepaklausiau ir tas kalbas puikiausiai paneigiau“, – šypsosi jau dvyliktus metus gyvuojančios radijo stoties vadovas.

Radijas esantiems kelyje

Vilniuje gimęs, bet Kaune užaugęs ir šiuo metu ten tebegyvenantis Arvydas visąlaik buvo neabejingas pramogų pasauliui. Vyras yra dirbęs pirmoje šalies koncertinėje organizacijoje Eksperimentiniame koncertiniame susivienijime, kuriam kadaise priklausė kone visi Lietuvos atlikėjai. Taip pat ilgai bendradarbiavo su legendinės grupės „Rondo“ siela Alvydu Tautkumi – drauge įgyvendindavo įvairius pramogų verslo projektus.

„Vėliau kuriam laikui buvau pasitraukęs iš pramogų pasaulio. Plėtojau vienokį, kitokį verslą, tačiau širdis vis tiek grąžino prie to, ką labiausiai mėgstu ir kuo domiuosi“, – prisipažįsta radijo stoties „Kelyje“ įkūrėjas.

Kauniečiai gal dar prisimina, kaip prieš dvylika metų laikinojoje sostinėje skambėjo radijo stotis pavadinimu „Martis“. Lietuvišką muziką grojantis radijas vertėsi sunkiai, todėl netrukus verslusis Arvydas sumanė jį įsigyti ir kardinaliai pakeisti.

Kaip teigia vyras, nuolat atsiranda naujų įvairaus pobūdžio radijo stočių, tačiau jos taip pat greitai nutraukia veiklą, taigi pagrindinis uždavinys buvo rasti naują nišą ir suburti savo auditoriją.

„Nesiekiau sukurti didžiulio verslo, tačiau norėjau įsteigti tokią radijo stotį, kuri galėtų konkuruoti su kitomis. Tam, kad pritrauktume kuo daugiau klausytojų, reikėjo kokio nors kabliuko, savitumo“, – prisimena pašnekovas.

Ieškant naujos nišos vyrui šovė į galvą mintis įsteigti radijo stotį klausytojams, kurie yra kelyje. Juk neretai žmonės dažniausiai ir klausosi muzikos sėdėdami automobilyje. Atsirėmus į šią strategiją netrukus gimė ir skambus radijo stoties pavadinimas – „Kelyje“.

Patirties žiniasklaidos versle neturintis, tačiau muzikos pasaulį pažįstantis vyras naujojo verslo sėkme neabejojo.

„Mano gyvenime taip jau susiklosto, kad pasirenku tas sritis, kurių gerai neišmanau. Mėgstu išbandymus, neklausau jokių kalbų, patarimų ir pats ryžtingai priimu sprendimus. Dėl to niekada nesigailiu. Šiuo verslu niekas netikėjo, tačiau įrodžiau, kad jis gali būti pelningas“, – teigia Arvydas.

Viską pakeitė per savaitę

Norėdamas viską padaryti tinkamai vyras sėmėsi patirties užsienyje, lankėsi kitų šalių radijo stotyse ir išsamiai analizavo jų praktiką. Netrukus jis nusipirko naujos kompiuterinės įrangos, muzikos įrašų, reikalingų pultų bei kitos technikos. Radus pirmuosius darbuotojus operatyviai buvo sudaryti dienos planai, sugalvoti šaukiniai, pasirinkta atitinkama muzika.

„Maždaug po savaitės viską pakeitėme ir įsteigėme visiškai naują radijo stotį, o per pusmetį ji tapo viena populiariausių“, – džiaugiasi verslininkas. Be abejo, daug dėmesio įkūrėjai skyrė naujos radijo stoties muzikai. Arvydas su kolegomis kruopščiai rinkosi, kokią muziką leisti pasirinktai auditorijai, ieškojo laiko patikrintų, skambių dainų, kurios puikiai tiktų esantiems kelyje. „Stengiamės, kad „Kelyje“ skambėtų tik ritminga, smagi ir visiems gerai žinoma muzika. Vengiame lėtų ir migdančių dainų. Taip pat siekiame, kad ši radijo stotis būtų neapkrauta nereikalinga informacija, todėl, be muzikos, tik kartais skelbiame trumpas aktualiausias žinias“, – savo išskirtinumą pabrėžia radijo stoties savininkas ir prisipažįsta, kad būdamas kelyje taip pat nuolat klausosi tik savo radijo stoties.

Anot jo, šis verslas buvo pradėtas ne iš noro užsidirbti ir susikrauti didžiulį pelną. Pirmiausia Arvydas troško užsiimti mėgstama veikla, išbandyti jėgas naujoje srityje ir pasižiūrėti, ar pavyks išplėtoti idėją.

„Tai, galima sakyti, verslas iš smalsumo. Džiaugiamės, kad jis pasiteisino – puikiai išsilaiko ir yra gana pelningas“, – teigia verslininkas ir netrukus pabrėžia, kad ši veikla nėra pagrindinis jo pajamų šaltinis.

Iki šiol transporto, nekilnojamojo turto ir kitose verslo srityse besisukantis vyras prisipažįsta, kad radijo stoties verslui kasdien tenka skirti bent kelias intensyvaus darbo valandas.

Svarbi reklama

Pasak Arvydo, pradėjus savo verslą labai svarbu efektyviai jį reklamuoti. Verslininkas iki šiol nuolat pats galvoja įvairias reklamos strategijas, skirtingus veiklos viešinimo būdus, todėl yra ir radijo stoties direktorius, ir komercijos direktorius, ir programų direktorius.

„Mes reklamuojamės įvairiuose leidiniuose, taip pat kitose žiniasklaidos priemonėse, tačiau daugiausia naudojame netradicinius reklamos būdus“, – išduoda pašnekovas.

Radijo stotis „Kelyje“ nuolat organizuoja įvairius viešus renginius, siūlo aktyvią veiklą, skelbia konkursus, kuriuose noriai dalyvauja tiek klausytojai, tiek reklamos užsakovai.

„Kai tik pradėjome verslą, taip pat reklamavomės gudriais ir netradiciniais būdais. Mes nuėjome neįprastu keliu, todėl greitai pasiekėme savo auditoriją“, – paslaptingai šypsosi vyras.

Vienas tokių sumanymų, kurį atskleidžia verslininkas, – reklama ant taksi automobilių. Veiklos pradžioje verslininkas nebrangiai nusipirko bankrutuojančią taksi paslaugų bendrovę, pavadino ją „Kelyje“ ir visus automobilius papuošė lipdukais su radijo stoties pavadinimu. Jau po poros dienų žmonės laikinosios sostinės gatvėse išvydo daugybę automobilių su „Kelyje“ reklama.

„Tai buvo tik vienas iš netradicinių reklamos būdų. Kai pasiekiau savo tikslą, taksi įmonę pardaviau, nes tas verslas visiškai man nepriimtinas“, – sako Kaune, Klaipėdoje ir Vilniuje veikiančios radijo stoties vadovas.

Verslininkas pripažįsta pats daug dirbantis, be lojalios ir šaunios komandos vis tiek nepadarytų nieko. Šiuo metu „Kelyje“ yra per penkiolika nuolatinių darbuotojų. Su jais Arvydas puikiai sutaria, todėl mielai kartu leidžia ne tik darbo valandas, bet ir laisvalaikį.

„Atmosfera mūsų darbe puiki – nekausto įtampa, visi draugiški ir atsipalaidavę. Mėgstu tvarką, tačiau nepatinka, kai žmonės būna susikaustę. Manau, lojalumą lemia ne tik pinigai, bet ir žmogiškumas. Su darbuotojais esame ir kolegos, ir draugai“, – sako pašnekovas.

Žiniasklaidos verslas – specifinis

Pasiūlymų parduoti radijo stotį nuolat sulaukiančio vyro teigimu, nors „Kelyje“ veikla pelninga, šiame versle yra aiškios ir griežtos ribos, kiek galima užsidirbti. Pagrindinės pajamos – iš reklamos, kurios kiekis bei kaina priklauso ir nuo ekonominės šalies situacijos, ir nuo reklamos užsakovų mokumo, ir, be abejo, nuo klausytojų skaičiaus.

„Radijas nėra toks verslas, iš kurio gali susikrauti turtus. Yra eteris, 24 valandos per parą ir turi suktis. Labai daug reklamos klausytojams juk nekiši, gali nebent reklamos kainas pakelti. Apskritai galiu pasakyti, žiniasklaidos verslas yra specifinis ir sudėtingas. Ypač, manau, sunku popieriniams leidiniams, nes elektroninė žiniasklaida sparčiai žengia į priekį“, – svarsto Arvydas.

Pakalbėjęs apie sunkumus vyras pripažįsta, kad Lietuva yra puiki vieta norint pradėti verslą. Mūsų šalyje galima rasti įvairių verslo nišų, jas išbandyti, o viską išanalizavus eiti toliau.

„Verslininkui reikia būti kantriam ir užsispyrusiam. Visų tokios pačios rankos ir kojos, tik svarbu norėti, netingėti, siekti savo tikslo ir netikėti, kad kitur geriau nei Lietuvoje“, – sako pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.