...

Pradėję plėtoti papildomo ugdymo platformą, suprato, kad tapo startuoliu

Verslas

2022.07.05

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , , , , .

Pradėję plėtoti papildomo ugdymo platformą, suprato, kad tapo startuoliu

Asmeninio albumo nuotrauka Mantas ir Jurgita Jaruševičiai

Kauniečiai Jurgita (39) ir Mantas Jaruševičiai (40) savo sukurtą papildomo ugdymo platformą Mokosi.lt pristatė praėjusių metų rugsėjo mėnesį. „Kadangi tai ne vienintelis verslas šeimoje, žinojome, kad norint sukurti sėkmingą produktą reikės dirbti ne po 8 valandas per dieną“, – sako pašnekovai, prieš pradėdami dar vieną naują veiklą turėję apmąstyti vienintelę temą – kaip derins trijų vaikų priežiūrą, esamų verslų kuravimą ir naujo kūrimą bei vystymą.

Dvylika metų anglų kalbos mokytoja dirbusi Jurgita tuo pat metu vadovavo papildomo ugdymo akademijai „LectorPro“, prieš penkiolika metų įkurtoje kartu su vyru Mantu, kurio pagrindinė veikla – nekilnojamojo turto ir marketingo įmonės vadovas.

Natūraliai išsirutuliojusi idėja

Platformos Mokosi.lt, skirtos papildomam ugdymui, bendraįkūrėjai pasakoja, kad ši idėja kilo natūraliai – išsirutuliojo iš judviejų veiklos.

Pasak J. Jaruševičienės, „LectorPro“ yra fizinė papildomo ugdymo akademija, veikianti Kaune. Kiekvienais metais joje mokosi apie pora šimtų 5-12 klasių mokinių. „Nors veikiame Kaune, pas mus visada atvykdavo mokiniai iš aplinkinių miestų: Alytaus, Raseinių, Ariogalos, todėl 2019 metais dalyvavome Aukštųjų mokyklų mugėje ir pristatėme idėją, kad mokome online. Nors per renginį buvo daug susidomėjimų, sulaukėme tik trijų registracijų. Kitaip tariant, supratome, kad mokiniai ir mokytojai dar nepasiruošę mokytis nuotoliniu būdu, todėl idėją atidėjome”, – pasakoja apie pradžią ir prideda, kad Covid iš esmės pakeitė mokymosi įpročius ir atvėrė galimybes platesniam ugdymo įrankių naudojimui.

Mokiniams reikalingas žinių gilinimas

Turėdami penkiolikos metų papildomo ugdymo patirties, Jaruševičiai sako suprantantys, kad yra mokinių, galinčių gilinti žinias grupėje, bet didžiajai daliai reikalingas individualus mokymas. Tai yra esminis skirtumas tarp „LectorPro“ – grupinių užsiėmimų ir „Mokosi.lt“ – individualių.

Pristatę savo idėją sukurti papildomo ugdymo platformą „TechHub“ preakceleratoriuje, dalyvavo trijų mėnesių mokymuose ir buvo išrinkti vieni iš penkių geriausių grupėje. Tai paskatino pradėti platformos programavimo darbus. Įsitraukę į naujo projekto kūrimą Jaruševičiai tikina, kad kol kas motyvacijos darbui nepritrūksta, bet kaip sėkmingai derinti tėvystę ir darbą, – juokaudami prisipažįsta, – dar neišsiaiškino: „Vaikai ne visada džiaugiasi mūsų kelionėmis ir ilgomis valandomis prie kompiuterių, bet kalbame su jais, pasakojame apie planus ir reikalingas pastangas. Tikimės, kad kai užaugs, sulaukti ne tik priekaištų, bet ir juos įkvėpti verslumui ir kūrybai“.

Mieliau renkasi „iššūkius“ nei „sunkumus“

Nors daug sunkumų tenka įveikti kuriant ir plėtojant verslą, semantiką išmananti ir kylančioms konotacijoms atidi pašnekovė pabrėžia, kad ji kaip kalbininkė mieliau renkasi „iššūkius“ nei „sunkumus“. Su sąmoju palydi, jog „iššūkiai“ kviečia juos nugalėti.

Pradėję vystyti platformą jos sumanytojai Jaruševičiai sako supratę, kad tapo startuoliu. „O čia jau visai kita verslo logika nei dirbant mažoje įmonėje, kuri nesikoncentruoja į staigų augimą ir technologijas“, – sako apie savo patirtį ir pamini, jog per metus laiko išmoko daug naujų dalykų: nuo elementaraus žodyno plėtimo ir esminių programavimo darbų sekos supratimo iki verslo modelio išgryninimo, PR strategijų ir „story tellingu“.

Pristatę Mokosi.lt ir įsitikinę savo idėjos paklausa dabar jos kūrėjai turi didesnių tikslų – siekia, kad per 2022-2023 – uosius platforma sklandžiai veiktų penkiose šalyse ir prilygtų pirminiams sėkmės rezultatams.

Vidury nakties – mintys apie darbus

Į nuosavą verslą įsitraukusi šeima vertina jo teikiamą laisvę ir pajuokauja: „laisvę ne ta prasme, kad gali neiti į darbą“. Pašnekovų nuomone, nuosavas verslas suteikia galimybę rinktis su kuo dirbti, kokią komandą formuoti, kaip reprezentuoti įmonę, nusistatyti savo misiją. Tikrovišku juokeliu dar paskanina: „Tuo pačiu nuosavas verslas neplanuotai išmokė atsibusti apie trečią nakties ir planuotis ateinančios dienos darbus. Tikimės, šita stadija praeis“.

Šiuo metu Mokosi.lt savininkai yra pasirašę bendradarbiavimo sutartis su lyderiaujančiomis švietimo įstaigomis trijose šalyse, dar dviejose derina sąlygas.

Savo paslaugoms viešinti Mokosi.lt renkasi keletą būdų. Apie 40% klientų ateina iš Google reklamų, apie 30% iš socialinių tinklų (TikTok, Facebook, Instagram) ir vis daugiau, ateinančių į platformą, informaciją apie ją randa ne reklamose, o išgirdę rekomendacijas iš savo aplinkos.

Rugpjūtį pristatys naują platformos versiją

Pašnekovai tikina, kad švietime konkurencija yra didelė. Todėl tenka pasistengti, kad sugalvotumei, kaip pateikti savo produktą, kad jis atitiktų kliento lūkesčius. Abu projekto sumanytojai turi savo prioritetines sritis. Mantui svarbu estetika, Jurgitai – praktika, todėl, kai rugpjūtį pristatys naują platformos versiją, ji bus ir vizualiai patraukli (vizualus kūrė menininkas Algis Kriščiūnas), ir paprasta naudoti (tik esminės funkcijos, neklaidinančios kliento, ir greitis). Skaičiuojama, kad naujo profilio sukūrimui ir pamokos užsakymui su apmokėjimu naujas klientas užtruks ne ilgiau nei 3 min.

Nauja platformos versija jau rugpjūčio mėnesį pasiūlys mokytojams parduoti savo kuriamą turinį. „Mokyklose visada yra tokių mokytojų, kurių testai gražiausi ir įdomiausi, kurie geba susisteminti mokomąjį turinį aiškiai ir vizualiai patraukliai. Tokiems mokytojams atsiras erdvė gauti papildomų pajamų“, – planuoja J. Jaruševičienė.

Būtina ir sėkmė

Pradedantiems savo verslą pataria tiesiog žinoti, kad niekas jūsų niekur nelaukia. „Kad ir kaip stebuklingai jums skamba jūsų idėja, reikia suprasti, kad dažnu atveju visi puikiai gyvena ir be jos. Todėl turėsite įdėti daug pastangų, „susirinkti save“ po eilinės nesėkmės ir ko jums tikrai reikės, tai to neaprašyto, bet būtino ingrediento – sėkmės. Linkime sėkmės!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.