Pomėgis piešti įkvėpė verslą
2018.06.29
Temos: Verslo pradžia.
Iš sostinės Vilniaus kilusi Gretė Ginaitytė (28) jau vaikystėje mėgo piešti. Šio meno ji mokėsi ne tik Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, bet ir apsigynė magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje scenografijos srityje, o Porto muzikos ir scenos menų mokykloje (ESMAE) Portugalijoje studijavo sceninį kostiumą. Nuolatinis talento ir šių giminingų sričių praktikavimas, piešimo dėstymas Vilniaus dizaino kolegijoje ilgainiui virto idėjos startu su prekių ženklu „Šaržinukai“, skirtu dovanoms įvairiausiomis švenčių ir renginių progomis.
Portretus piešė jau mokykloje
Prekių ženklo „Šaržinukai“ autorė G. Ginaitytė piešė jau būdama dvejų metų. Šio pomėgio neužmiršo ne tik mokykloje, bet ir studijų metu, tai paskatino ir norą iš to užsidirbti. Pirmame kurse prasidėjo aktyvesnė portretinių šaržų piešimo veikla, tad mergina nutarė nelaukti ir ėmėsi viešinti savo kūrinius socialiniuose tinkluose bei kituose populiariuose žiniasklaidos kanaluose. Tai davė gana gerų rezultatų: populiarumą, klientų ratą, papildomų pajamų augimą. Polinkis tiksliai piešti, anatomijos žinios, įžvalgos, kaip pritaikyti atskiras žaismingas detales, stilizuoti visumą ir praktinė patirtis, įnešusi dar daugiau spalvų bei pulsavimo, padėjo „Šaržinukams“ tapti mėgstamiems verslo aplinkoje. „Tokie šaržinukai, kuriuos matote dabar, piešiami apie trejetą metų. Maždaug tiek prireikė tam, kad iškristalizuočiau esamą braižą. „Šaržinukai“ jau turi savo unikalų ir išskirtinį įvaizdį, kurio neišvysi niekur kitur. Aš pati juos vadinu stilizuotais portretais, kurie yra mieli, spinduliuojantys pozityvumu, piešiami tiksliai perteikiant žmogaus panašumą iš geriausios pusės“, – verslo idėją apibūdina sumanytoja.
Geros nuotaikos skleidėjai
Šaržinukams sukurti tereikia kelių kokybiškų portretinių asmens nuotraukų, iš kurių būtų galima tiksliai perprasti jo išorinį charakterį. Pačios menininkės misija – sukurti autorinį, profesionaliai ir skoningai atliktą kūrinį, visuomet piešiamą tik ranka. Vienas pirmųjų ir įsimintiniausių užsakymų buvo nupieštas besišypsantis berniukas Emilis, skriejantis ant lėktuvėlio, kuris ir yra „Šaržinukų“ logotipas bei atspindi dovanų verslo idėją, o svarbiausia – skleidžia pozityvumą ir gerą nuotaiką.
„Viena įmonė užsakė puodelius savo darbuotojams. Ant jų pavaizdavau kiekvieną asmenį, atspindėdama jo pareigas bei pridėdama tam tikras šmaikščias detales, ir išėjo nuotaiką pakeliantys darbo puodeliai, kurių darbuotojai tikrai nesumaišys tarpusavyje! Ką tenka piešti dažniausiai, priklauso nuo sezono. Vasarą daugiausia piešiu vestuvėms ir krikštynoms, rudenį – įmonėms, žiemą – Šv. Valentino dienos proga. Pastoviausi užsakymai būna skirti gimtadieniams ir jubiliejams“, – užsakymų pavyzdžiais dalijasi pašnekovė.
Dovana bet kokia proga
„Šaržinukai“ gali pasigirti ne tik įvairiais pasiūlymais šventėms, renginiams, namų ar biurų interjerui, bet ir jų atlikimu skirtingomis technikomis bei priemonėmis. Klientai gali užsisakyti skirtingo formato šaržinukų, nespalvotų, pusiau spalvotų ar visiškai spalvotų, kurie sukuriami panaudojant pieštuką, tušą, akvarelę ir akrilinius dažus, ant standaus akvarelinio popieriaus. Kaip teigia „Šaržinukų“ autorė, šie kūriniai yra labai universalūs ir gali būti pritaikomi įvairioms progoms.
„Jie puikiai tinka užsakyti dovanoms mergvakarių, bernvakarių metu, originaliai atrodo ant kvietimų, stalo kortelių, krikštynų puodelių, seilinukų, o juose atskleidžiami ryškiausi charakterio bruožai, būdingos detalės, pomėgiai, aprangos stilius ir kt. Šaržinukas gali būti piešiamas ne tik mažo ir standartinio formato, bet ir dideliu formatu, t. y. įamžinant įmonės kolektyvą, šeimos narius ar bičiulių kompaniją. Taip pat stilizuoti augintinių portretai yra perkeliami ant paprastų, magiškųjų puodelių ar marškinėlių. Būkite tikri, kad, su tokiais marškinėliais vedžiodami savo keturkojį draugą, būsite apdovanoti aplinkinių dėmesiu ir jų plačiomis šypsenomis. Tai jau patikrinta ir tikrai veikia!“ – šypsosi dailininkė.
Skiriama ne tik Lietuvos rinkai
„Šaržinukai“ populiarūs ne tik Lietuvoje, bet žinomi ir atvykėliams iš užsienio. Kiekvienais metais, neatsižvelgiant į sezoniškumą, mūsų šalyje galima išvysti užsienio atlikėjų organizatoriaus „Musicadomundo“ rengiamus koncertus įvairiuose Lietuvos miestuose. „Šaržinukų“ kūrėja šio organizatoriaus globojamo koncerto metu Vilniuje, Šv. Kotrynos bažnyčioje, kiekvienam pasirodančiam portugalų atlikėjui yra įsipareigojusi padovanoti šaržinuką.
„Kai bakalauro studijų metu pagal mainų programą buvau išvykusi į Portugaliją, tuo metu ypač daug keliavau ir tiesiog pamėgau šią žavingą šalį ir jos kultūrą, šiltus žmones, kvapą gniaužiančius vaizdus, vandenyną, bohemos dvasia alsuojančius miestus, ilgesingąją fado muziką. Tai yra tas kraštas, į kurį visuomet norisi sugrįžti. Džiaugiuosi, kad yra „Musicadomundo“, kurie atveža į Lietuvą šiek tiek pietietiško dvelksmo, o man yra be galo malonu kurti bei įteikti po šaržinuką ir žinoti, kad mano kūriniai iškeliauja svetur. Be Portugalijos, šaržinukai jau yra pasiekę Anglijos, Airijos, Norvegijos, Švedijos, Islandijos, Danijos, Belgijos ir kitų šalių klientus“, – džiaugiasi autorė.
Ateityje keletas naujienų
Šaržinukų kūrėjos teigimu, galvoje visuomet verda visokios mintys, idėjos, ką dar originalaus galima pasiūlyti savo klientams: „Šio sezono naujiena yra marškinėliai su stilizuotu augintinio portretu, jau galima užsisakyti ir marškinėlius su asmens šaržinuku. Artimiausioje ateityje „Šaržinukų“ dovanų idėjų sąrašas tikrai pildysis krikštynų ir vestuvių progoms.“
Labai svarbu tai, kad klientas, užsisakydamas šaržinuką, gali stebėti proceso eigą: jam atsiunčiamas pradinis būsimo piešinio variantas, tad tikrai nėra „katės maiše“ įsigijimo pavyzdžio ir tokiu atveju išvengiama nesusipratimų. Dailininkė nepiešia tradicinio šaržo, todėl nepraktikuoja piešimo gatvėse ar renginiuose. Tokiu atveju žmogus įsitemptų, o tai trukdytų sukurti lengvą ir pozityvų šaržinuką.
„Visai neseniai teko susidurti su vartotojišku kliento noru. Paviešinus „Facebook“ paskyroje „Šaržinukų“ marškinėlius su augintinio šuniuko stilizuotu portretu, po keleto minučių sulaukiau skambučio. Klientas norėjo, kad pagaminčiau jam identiškus marškinėlius. Paaiškinau jam, kad tai yra autorinis darbas ir piešiamas konkretus augintinis pagal nuotrauką, tad kopijos nėra galimos. Ši situacija parodė, kuo „Šaržinukų“ marškinėliai yra tokie išskirtiniai – klientas gali būti užtikrintas, kad jo užsakymas yra vienetinis ir kuriamas individualiai jam. Tai ne tas pats, kas nusipirkti marškinėlius parduotuvėje“, – šaržinukų kūrybos specifiką atskleidžia G. Ginaitytė.
„Jaunieji kūrėjai, atsikratykite švaraus balto lapo baimės! Viskas prasideda nuo taško, kuris virsta linija, o paskui kažkuo daugiau. Nebijokite to taško padėti! Kai pradedate, nebijokite klaidų, viešumo, rodykite savo darbus žmonėms, leiskite jais džiaugtis visiems. Ir niekada nenustokite tobulėti bei siekti geriausio rezultato savo srityje!“ – pataria prekių ženklo „Šaržinukai“ įkūrėja.
„Šaržinukai“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.