...

Pasigedusi draugiško kainos ir kokybės santykio, sukūrė ekologiškų prekių el. parduotuvę visiems

Verslas

2022.11.08

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , , , .

Pasigedusi draugiško kainos ir kokybės santykio, sukūrė ekologiškų prekių el. parduotuvę visiems

Aušra Zaikauskienė su partnere Simona Putrimiene Asmeninio albumo nuotrauka

Aušra Zaikauskienė (42) sako, kad mintis sukurti švarią aplinką, ekologiją, gyvybę, žalumą simbolizuojantį prekės ženklą „Green Whale“ kilo iš noro ir poreikio namuose atsisakyti plastiko bei savo pavyzdžiu skatinti tai daryti kitus, taip prisidedant prie žalingos žmonių veiklos gamtai mažinimo. „Surasti tikrai geras ekologiškas prekes Lietuvoje gan sudėtinga, nes išgąsdina aukšta kaina arba prasta kokybė“, – paaiškina verslininkė, prieš 1,5 metus sukurtoje greenwhale.eu el. parduotuvėje pasiūliusi alternatyvą: gamtai draugiškos priemonės už prieinamą kainą visiems vartotojams.

„Turbūt kiekvienas suprantame, kad išmetus net mažytį plastikinį dantų šepetėlį į šiukšlių dėžę, jis neišnyksta nuo žemės paviršiaus, o nuo didėjančios taršos kenčia tiek maži, tiek patys didžiausi. Būtent apie tai kalba „Green Whale“: žalia spalva kviečia atsigręžti į gamtą, nesavanaudišką santykį su ja, saugoti augmeniją, gyvūniją, vertinti tvarumą, to mokyti ateities kartas“.

Didelis palaikymas

Tvirtai tikėdama „Green Whale“ idėja, turėdama viziją kaip ją vystyti toliau, Aušra ryžtingai eina nauju keliu, kuriame įdomu viskas. Ji pabrėžia – kruopštus, smulkmeniškas domėjimasis užima daug laiko, energijos, o mažoje Lietuvos rinkoje stipriai jaučiama konkurencija verčia nuolat pasitempti, tobulėti. „Nuo pat pradžių draugai buvo ir yra šalia, pataria, smalsiai bando, testuoja produktus, dalijasi įžvalgomis, perka. Iš gražaus bendradarbiavimo net išsivystė partnerystė, vienai draugų šeimai nusprendus prisijungti prie prekės ženklo auginimo ir plėtojimo“, – didžiuliu palaikymu džiaugiasi pašnekovė ir sako, „Green Whale“ komandą sudaro tik ekologiškam gyvenimo būdui pritariantys, tame prasmę matantys žmonės, prisidedantys savo kompetencijomis, profesine patirtimi. „Prie projekto prisijungusi Simona tai ne tik formalus komandos papildymas. Su jos šeima kartu leidžiame laisvalaikį, žaidžiame sparčiai Lietuvoje populiarėjantį paplūdimio tenisą. Ateityje galbūt net konkurentai taps kolegomis, partneriais. Juk viskas priklauso nuo požiūrio“.

Verslo plėtojimo klausimais konsultuoja vyras

Pirmais metais naujo projekto vystyme reikšmingai prisidėjo A. Zaikauskienės sutuoktinis, turintis daugiau nei 10 metų verslo valdymo patirties. Daug naudingos informacijos apie mokesčius ir kt. suteikė Inovacijų agentūra, Sodra. „Džiugu, kad valstybinės institucijos ne tik griausmingos ir baudžia, bet padeda, skatina“, – gerąja patirtimi dalijasi moteris. Kurį laiką stebėjusi prekės ženklų vykdomą komunikaciją soc. medijoje, produktų reklamas, sugeneravo finansinį, darbų planą ir, kaip pati teigia, tiesiog apsidairė namuose ir sudarė kasdien lietuvių šeimų naudojamų priemonių sąrašą, kurios galėtų turėti aplinkai draugiškas alternatyvas be plastiko. Toliau sekė komercinių partnerių paieška, produktų atranka, gamyba, lygiagrečiai – el. parduotuvės kūrimas. „Dirbdami visada visur ieškokite balanso, kad įsijautus į vieną sritį, nejučia neapleistumėte kitos“, – pataria verslininkė ir neslėpdama sako, kad bendrauti su didžiaisiais prekybos centrais, įtikinti juos pabandyti, patikėti produktu ir juos rekomenduojančiu vartotoju yra tikrai nemažas iššūkis.

Mažesnė kaina vis dar priežastis pirkti

„Vartotojų pažinimas, jų poreikių analizė – tai nuolatinis, nepertraukiamas procesas, kiekvieną dieną leidžiantis sužinoti kažką naujo“, – sako Aušra. Diskusijose apie ekologiškus produktus ji dažnai girdi nuomonę „labai brangu, neestetiška“, o klientai, prekyvietėse rinkdamiesi analogus tarp tvarios ir plastikinės prekės, ima pastarąją, nes plastiko kaina kelis kartus mažesnė. „Lėtai, bet progresas vyksta, žmonės dažniau susimąsto apie tvarumą, tačiau mažesnė kaina vis dar nugali. Skleisdami „Green Whale“ projekto žinią, siekiame edukuoti, supažindinti Lietuvos vartotoją su aplinkai draugiškomis priemonėmis, griauti sklandančius mitus, parodyti, kad tai kokybiški, gražūs, maloniai naudojami produktai, išlaikantys jūsų gyvenimo kokybę ir net ją pakeliantys, nes tausojant gamtą, aplinkinius, atsiranda moralinis pasitenkinimas. Švarios nuo plastikų ir agresyvių cheminių elementų prekės turi būti prieinamos visai visuomenei“, – siekiamybes einant žaliuoju keliu vardija veikli moteris.

Gyvi susitikimai didina pasitikėjimą

Greenwhale.eu rasite prekes, skirtas kasdienei žmonių veiklai: burnos higienai, veido ir kūno priežiūrai, virtuvei, valymui ir skalbimui, laisvalaikiui ir sportui. Produktų asortimentą sudaro 70 ekologiškų, sertifikuotų gaminių, kiekis nuolat pildomas: „Matau prasmę vartotojui rodydama alternatyvas. Kiekvienas dantų siūlas stiklo, o ne plastmasiniame indelyje, 100% natūrali Lufos kempinėlė vietoj plastikinės, kietasis šampūnas gyvūnams ir neužilgo pasirodisiantys kompostuojami maišeliai šunų ekskrementams – man tai tiesioginė vertė“, – paaiškina pašnekovė ir sako, jeigu pamato nišą nors vienam savo produktui, iškart komunikuoja su pardavėju. Skaitmeninė rinkodara (reklama Google, Marketplace) su visomis sudedamosiomis dalimis pasiteisina, tačiau pirkėjui ne ką mažiau svarbu prekę paliesti, pažiūrėti, susipažinti iš arčiau: „Kol kas neturime fizinės parduotuvės, tačiau klientui norint susitikti – visada randame kompromisą, mielai bendraujame. „Green Whale“ idėją garsinu dalyvaudama verslių moterų tinklaveikoje, bendradarbiauju su fizinėmis vaistinėmis, parduotuvėmis, prisidedu prie sporto renginių“.

Pradedantiesiems verslininkams A. Zaikauskienė linki stiprybės, tikėjimo savimi, kantrybės, nebijoti klausti ir, be abejo, leisti sau pailsėti. Juk pradžioje visko tiek daug ir atrodo, kad „dar nenusipelnei poilsio“. O tas „dar“ gali tęstis be pabaigos, todėl pasirašykite veiklos ir numatomų išlaidų planą: strategija, biudžeto paskirstymas (produktai, reklama, administraciniai kaštai): „Žinoma, bus nuokrypių, bet iškilus klausimams, drąsiai kreipkitės į specialistus, mentorius. Už profesionalias paslaugas sumokėtas atlygis grįžta“.

Aušra ragina nekreipti dėmesio į skeptikus, nes jų neišvengiamai pasitaikys. „Juk lengviau nieko nedaryti ir kritikuoti, nei kažką daryti“, – trumpai, aiškiai primena ji seną tiesą. Ji siūlo retkarčiais pažiūrėti į verslą iš šalies: kokioje padėtyje yra dabar, kur buvo prieš pusę metų, ar tai tenkina. Sunkiais momentais, kai darbų begalė, o galvoje chaosas, pastūmėkite save į priekį tardami: „Niekas kitas nepadarys, tik aš“.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.