...

Papildoma veikla tapo sėkmingu verslu

Verslas

2020.05.18

Autorius: Janis Muchks

Temos: .

Papildoma veikla tapo sėkmingu verslu

Dovilė Virbickienė Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietė Dovilė Virbickienė (32), įmonės „LTD group“, oficialaus „Equa“ ekologiškų gertuvių Lietuvoje platintojo, vadovė ir įkūrėja, mano, kad pardavinėja ne gertuves, o gyvenimo būdą. Anot pašnekovės, tarp įmonės komandos narių juokaujama, kad moterys perka ne gertuvę, bet geriausią draugę, kuri lydi visur ir visada.

Idėja gimė socialiniuose tinkluose

D. Virbickienė pasakoja, kad prieš kelerius metus, naršydama platformoje „Pinterest“, ji aptiko šiandien jau jos pačios parduodamas „Equa“ gertuves ir pamanė, kad tai puiki proga prisiimti iššūkį sumažinti plastiko naudojimą.

„Siunčiantis gertuvę iš užsienio, pristatymas buvo labai brangus, tad reikėjo įsigyti bent tris gertuves, kad nereikėtų mokėti pristatymo mokesčio. Taigi nutariau keletą gertuvių padovanoti draugėms. Taip užsisakiau penkias gertuves, kurias padovanojau savo draugėms, ir paprašiau grįžtamojo ryšio. Visų atsiliepimai buvo puikūs, tad nusprendžiau įsigyti dar 20 ir pabandyti jas parduoti“, – pasakoja verslo įkūrėja.

Nusprendusi kreiptis į produkto tiekėją dėl gertuvių užsakymo siekiant parduoti, D. Virbickienė susidūrė su dilema: už 20 nupirktų gertuvių tiekėjas siūlė tik 2 proc. nuolaidą, todėl ši investicija buvo gana rizikinga.

„Nusprendžiau surizikuoti. Tuomet prisijungiau prie kitos jau egzistuojančios įmonės ir paprašiau pagalbos įvedant šį produktą į Lietuvos rinką. Įmonė surizikavo ir sutiko. Išbandėme produktus platformoje „Eshop“, sukūrėme „Facebook“ puslapį. Kiekiams augant didėjo ir gaunama nuolaida iš tiekėjų. Taip, susiderinę sąlygas, sukūrėme atskirą elektroninę parduotuvę, produkciją pradėjome siūlyti tiekėjams, įkūrėme visiškai atskirą įmonę, kuri dirba su „Equa“ pardavimais“, – atskleidžia verslininkė.

Noras palikti geresnį pasaulį

Prieš trejus metus, gimus dukrytei, D. Virbickienė ėmė vis dažniau susimąstyti apie pasaulį, kuriame gyvename. Ne paslaptis, kad šiuo metu viena opiausių ekologinių problemų pasaulyje yra tarša, o tiksliau – plastikas.

„Ėmiau domėtis tvaraus vartojimo tendencijomis, nors Lietuvoje šios idėjos dar tik skynėsi kelią į plačiąją visuomenę. Man asmeniškai labai patinka šio verslo skleidžiama žinutė, skatinanti atsakingiau vartoti ir kartu prisidedanti prie sveikesnės gyvensenos skatinimo. Taip gimė ir mano socialinis projektas „Pasipildyk gertuvę“, – pasakoja pašnekovė.

Prie šio projekto prisijungė daugybė Kauno miesto kavinių, nemokamai miesto gyventojams ir svečiams papildydamos gertuves geriamuoju vandeniu ir taip skatindamos atsisakyti plastikinių butelių.

Netrūko iššūkių

Kaip ir kiekvienam jaunam verslininkui, neseniai pradėjusiam savo veiklą, D. Virbickienei taip pat nepavyko išvengti profesinių sunkumų.

„Kai esi mažas ir niekam nežinomas, turi dėti labai daug pastangų, kad visuomenė tave pastebėtų ir priimtų. Dažnai durys būna užtrenkiamos ir pasakoma „ne, neįdomu“. Taigi sunkiausia buvo išlikti ryžtingai, tikėti savo idėja ir visko nemesti“, – atvirauja verslo įkūrėja.

Pasak pašnekovės, šio kelio nepalengvino ir tai, kad tuo metu Lietuvoje dar nebuvo įsivyravusi sąmoningo vartojimo kultūra. „Kitas svarbus aspektas yra tai, kad plastiko naudojimo problema į mūsų kultūrą atėjo visai neseniai, tad dalis visuomenės pačioje pradžioje net nesuprato daugkartinio naudojimo gertuvių poreikio. Visgi, stebėdama judėjimus ir iniciatyvas socialiniuose tinkluose, ypač jaunesnėje auditorijoje, matau, kad Lietuvos visuomenė sąmoningėja, vis labiau plinta tvaraus vartojimo idėjos, o plastiko naudojimo mažinimas yra itin svarbi to dalis“, – dalinasi D. Virbickienė.

Šiandien „LTD group“ įkūrėja gali pasidžiaugti tuo, kad „Equa“ gertuves galima rasti visuose mūsų šalies didžiuosiuose prekybos centruose. „Taip, konkurencija šiame prekių segmente tikrai yra. Tačiau, kaip minėjau, mes nepardavinėjame tiesiog dar vieno produkto, mes parduodame gyvenimo būdą, idėją, kad daugkartinę gertuvę nusipirkęs žmogus dovanoja teigiamą pokytį ir sau, ir aplinkai. Žinojome, kad mūsų auditorija yra ta, kuriai rūpi šiek tiek daugiau nei kaina ir produkto išvaizda. Galbūt tai ir yra sėkmės paslaptis“, – svarsto verslininkė.

Šiuo metu daugiau nei pusė įmonės klientų, įsigijusių „Equa“ gertuvę, grįžta norėdami ją padovanoti draugams bei šeimos nariams, o atsiranda ir klientų, nusprendusių turėti daugiau nei vieną.

Karantinas pasunkino sąlygas

Lietuvoje paskelbus karantiną, nukentėjo ne vienas verslas, problemų patyrė ir „Equa“. „Užsidarius knygynų tinklui, praradome didelę dalį pajamų, tad visus pajėgumus šiuo metu nukreipiame į el. prekybą. Dirbame ir su savo puslapiu, ir su kitomis platformomis. Karantino metu nuotoliniu būdu pasirašėme sutartis su naujais partneriais, kuriems prekyba šiuo laikotarpiu yra itin aktyvi. Taip pat ieškome galimybių, kaip išeiti į kitas rinkas. Su komanda dirbame nuotoliniu būdu, kiekvienas žino savo tikslus, tad veikla vyksta visu pajėgumu, tik netradiciniu būdu. Ir labai džiaugiamės, kad karantino metu Lietuvos žmonės rūpinasi savo ir aplinkos gerove!“

Svarbiausia išsikelti tikslą

Ketinantiesiems arba jau pradėjusiesiems savo verslą pašnekovė linki neapleisti užsibrėžtų tikslų ir rekomenduoja imtis veiklos toje srityje, kuri labiausiai motyvuoja bei skatina judėti į priekį.

„Versle su sunkumais susiduria visi, tik vieni mėgsta greitai pasitraukti, o kiti ieško būdų, kaip tai įveikti. Savo komandai visuomet sakau, kad nėra padėties be išeities. Išeitis visada yra. Labai svarbus ryžtas ir noras augti. Man judėti pirmyn padėjo tai, kad visada prisiimdavau įsipareigojimus, kurių tuo metu negalėjau sau leisti. Tai buvo didžiulė paskata nesustoti ir nenuvilti aplink mane esančių žmonių“, – tikina D. Virbickienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.