...

Nuo suolo draugų iki verslo partnerių

Verslas

2013.03.12

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Nuo suolo draugų iki verslo partnerių

Simonas Banys (kairėje) ir Artūras Bogdanovas Asmeninio albumo nuotr.

Visada smagu sutikti žmones, kurie pirmiausia yra draugai, o tik paskui verslo partneriai. Artūras Bogdanovas ir Simonas Banys – kaip tik tokie. Jų pažintis prasidėjo dar mokykloje Klaipėdoje. Draugai visada buvo veiklūs, tad greitai kartu ėmėsi ir verslo. Savo įmonėje „Geo Smart“ jie bando įrodyti, kad į geodeziją galima žvelgti naujai. Su jaunais verslininkais pasikalbėjome apie jų draugystę, verslą ir kitokį požiūrį į geodeziją.

„Mūsų pažintis dar iš vaikystės. Buvome bendraklasiai nuo aštuntos klasės. Sėdėjome tame pačiame suole. Baigę mokyklą įstojome mokytis į skirtingus miestus. Aš į Vilnių, Simas – į Kauną. Keliai išsiskyrė, tačiau neilgam“, – pokalbį pradėjo A. Bogdanovas.

Draugystė išsiskirsčius po unversitetus nesibaigė. „Tada vis tiek palaikėme ryšį, net kirbėjo mintis apie bendrą verslą, tačiau Artūras specializavosi geodezijos, o aš labiau komercinėje srityje, tad atrodė, kad sąlyčio nelabai buvo“, – sakė S. Banys.

Verslininkai prisimena, kad jau mokykloje buvo iniciatyvūs. „Mokykloje dalyvavome moksleivių parlamento rinkimuose. Aš buvau kandidatas, o Simas – mano vadybininkas. Taigi bendrai dirbome siekdami patekti į moksleivių parlamentą. Mokykloje likome antri, bet pralošėme tik vienu balsu. Mokyklos vadovybė nusprendė nugalėtoją siųsti į tolesnius rinkimus, o mane paskyrė mokyklos prezidentu“, – prisiminė A. Bogdanovas.

Studijuojant į A. Bogdanovo gyvenimą atėjo ir geodizija. „Geodezija buvo šioks toks netyčiukas. Aš gavau turto vadybos bakalaurą, tačiau paskui Klaipėdoje atliekant praktiką įmonės vadovas pasiūlė išbandyti geodeziją. Tai įdomu, perspektyvi inžinerinė sritis. Įstojau į magistrantūrą ir iki šiol dirbu“, – kalbėjo jis.

Kelerius metus padirbėjęs ir sukaupęs reikiamos patirties jis nusprendė kurti savo įmonę. Galvoje kirbėjo minčių, ką būtų galima pakeisti šiek tiek sustabarėjusioje geodezijos rinkoje.

„Verslumas viduje kirbėjo jau seniai, tačiau vien jo neužtenka. Reikia turėti ir šiek tiek patirties. Visada galvodavau, kad reikia gerai suprasti savo darbą, kad galėtum kam nors apie tai paaiškinti. Atėjo laikas, kai nutariau, kad galima į šią sritį eiti ir pačiam. Todėl susėdome su Simu, pasitarėme ir nusprendėme pradėti. Sunkmetis dar nebuvo visai pasibaigęs, bet rinkoje jau matėme teigiamų požymių.

Į rinką ėjome šiek tiek kitaip. Visi kiti atsidaro įmonę ir bando per pažįstamą klientą augti. Mes ėjome per rinkodaros priemones, ko, deja, šioje rinkoje visiškai nėra. Pritaikius šiuolaikinę rinkodarą šioje rinkoje įmanoma stipriai startuoti. Augti padeda tokie dalykai kaip tiesioginis pardavimas, įvaizdžio formavimas, logotipo kūrimas, prekių ženklo turėjimas“, – pasakojo A. Bogdanovas.

Jaunieji verslininkai parengė detalų verslo planą ir pateikė paraišką gauti paskolą. „Teigiamu impulsu pradedant verslą tapo Valstybės verslumo skatinimo fondas. Jis suteikė galimybę lengvatinėmis sąlygomis gauti paskolą. Nuo to viskas ir prasidėjo. Supratome, kad tai yra mūsų galimybė startuoti. Aktyviai rengėme verslo planą ir jis buvo patvirtintas“, – kalbėjo S. Banys.

Darbus įmonėje draugai pasiskirstė panašiu principu kaip ir rinkimuose į mokinių parlamentą. „Pasiskirstymas labai paprastas. Aš apie geodeziją apskritai nieko nesuprantu. Tai jau Artūro duona, jis yra puikus specialistas. Aš labiau atsakingas už kitą verslo dalį, t. y. rinkodarą, strategiją. Taip ir pasiskirstėme, kad kas labiau susiję su geodezija, tai Artūro, o ta minkštoji dalis – mano. Vienas kito papildymas turbūt ir yra mūsų stiprybė. Artūras turi žinių ir kompetenciją vienoje srityje, o aš kitoje. Dalydamiesi patirtimi galime sukurti tikrai gerą produktą“, – sakė S. Banys.

„Geo Smart“ turi ambicingą tikslą. Verslininkai nori, kad šis vardas taptų kokybės sinonimu, ir ketina tai pasiekti. „Turime strategiją ir viziją. Ta vizija kabo mūsų biure ant sienos. Tą plakatą mato visi mūsų darbuotojai. Mes vystome ir organizacinę kultūrą. Visa informacija dalijamės su darbuotojais. Nieko neslepiame ir norime būti kaip viena šeima. Manau, žmonės tai jaučia. Jie žino, kur mes norime visi kartu eiti“, – kalbėjo S. Banys.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.