...

Nevaikiškai rimtas verslas, pradėtas su kritikos ir patyčių lavina

Verslas

2022.12.23

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , .

Nevaikiškai rimtas verslas, pradėtas su kritikos ir patyčių lavina

Arnas Puplauskas Asmeninio albumo nuotrauka

Iš Kauno kilęs Arnas Puplauskas (42), geriau pažįstamas Burbulų dėdės vardu, džiugina įtraukiančiais, neretą aiktelėti iš nuostabos ir susižavėjimo verčiančiais, pasirodymais su muilo burbulais. Cheminių eksperimentų šou su sausuoju ledu, superabsorbentais, spalvotais dūmais ir ryškiomis glitėsių masėmis yra tik dalis žmogaus orkestro veiklos. Svajones įgyvendinęs sunkaus, ryžtingo darbo dėka šiandien jis atvirai sako: „Veiklos pradžioje sulaukiau daugybės kritikos, patyčių iš artimųjų rato. Juk burbulai – tai vaikiška, nerimta“… 

Pripažinimo link, ryškių privačių švenčių animatorius, renginių vedėjas, nuolatinis TV3 žaidimo „GalvOK“ ir „Lietuvos Talentai 2022“ laidų dalyvis, daugybės miestų šventinių programų kūrėjas ėjo ilgą kelią. Pirminė veiklos idėja aplankė Youtube platformoje pamačius vaizdo įrašą, kaip Amerikoje rengiamos muilo burbulų šventės. „Susižavėjau, atrodė taip gražu, linksma“, – prisimena pašnekovas, kurio savarankiški pirmieji bandymai buvo nesėkmingi. „Supratau, kad ne taip paprasta pagaminti gerą burbulų skystį ir patogias priemones jiems pūsti. Todėl pradėjau intensyviai domėtis, ieškoti informacijos įvairiuose šaltiniuose. Sekiau užsienio artistų performansus internete, daug eksperimentavau, kol po truputį atėjo ir praktika, ir esminės žinios kaip organizuoti darbą“.

Baigti mokslai padėjo kuriant receptus

Arnas neslepia, kad labai mėgsta būti dėmesio centre, o scenoje prisistatant įvairiomis išraiškos formomis, jaučiasi kaip antruose namuose. Palikus samdomą darbą ir pasinėrus į naują sritį, susidūrė su aplankiusiomis abejonėmis, dvejonėmis ar to reikia. Vis dėto, sako, nebuvo kada stovėti vietoje, svarstyti ar žvalgytis į aplinkinių sarkastiškus šypsnius dėl vystomos veikos pobūdžio: „Tiesiog ieškojau kitų galimybių kaip išsilaikyti“. Susikurti šiandieninę Burbulų dėdės sėkmę prireikė laiko. „Daug pastangų kainavo specialių cheminių medžiagų burbulų gamybai paieška, įsigijimas. Jos nepigios, Lietuvoje nenusipirksi, siunčiausi net iš Amerikos. Testavau kurios veikia, kurios ne“, – dalijasi pašnekovas, kartu dėkodamas Kauno Medicinos universitetui, Farmacijos fakultetui už įgytas medicinos, chemijos žinias. Baigtos studijos reikšmingai pagelbėja pačiam sudarinėjant receptūras, o užvedančio šou įgyvendinimo elementų, anot jo, „prisirankioja“ internete ir mėgaujasi galėdamas kurti, išbandyti naujoves.

Sėkmės receptas – didelis matomumas

Smagių pramogų vaikams versle, pašnekovas susiduria su dviem konkurentų tipais: tiesioginiai, siūlantys labai panašią ar net identišką programą ir netiesioginiai (batutai, vaikiški barai, atrakcionų kambariai ir kt.). „Konkurencija labai didelė, todėl artistams, tokiems kaip aš, privalu dalyvauti visuose įmanomuose projektuose, renginiuose, TV laidose, kuo plačiau skleidžiant žinią apie savo vystomą veiklą. Galimai ir nemokamuose, kur turėsite išlaidų, tačiau tokiu būdu atsivers galimybė išgarsėti“, – pataria daug skirtingų rinkodaros būdų išbandęs vyras. Sukaupęs ilgametės darbo patirties bagažą, klientų, sako jis, sutinka neįtikėtinai skirtingų: „Vieni žmonės nuoširdžiai vertina matomą įdirbį, supranta, iki kiek smulkmeniškai viskas apgalvota ir išdirbta, todėl kviečiasi dar ir dar kartą. Kiti gi, priešingai – dažnai nieko nesusigaudo, kas yra rodoma ir svarbiausia, kad tik būtų pigu“.

Į burbulų verslą įžengęs su apytiksliai 1000 Eur kišenėje, Arnas pataria susirast gerus, tobulėti skatinančius mokytojus ir bendrauti, žinių semtis iš žmonių, užsiimančių tokia pačia ar artima veikla. „Stenkitės, atskleiskite stipriausias savo puses ir tikrai būsite pastebėti, įvertinti“.

Pripažinimą pelnė kruopštaus, atsidavusio darbo dėka

Puplauskas džiaugiasi galėdamas skleistis per kūrybiškumą: „Važiuodamas į pasirodymus kaskart atsakingai jiems ruošiuosi. Galvoju, kaip apsirengti, kokią muziką leisti, kaip pateikti įvairius triukus, juos patobulinti, kad būtų įdomu, efektyvu, neužmirštama“. Verslo vystymo kelyje jam teko sutikti daugybę skirtingų žmonių, unikalių artistų, dalyvauti su jais bendruose projektuose. „Vienareikšmiškai, yra ko pasimokyti. Įdomu stebėti, kaip dirba kiti“, – teigia pašnekovas.

Vasaros sezonas – intensyviausias metas, kai užsakymai veja vienas kitą: „Ir visose privačiose šventėse turiu suspėti pabuvoti. Juk gera reklama yra gyva reklama, sklindanti iš lūpų į lūpas iš žmonių, pas kuriuos jau lankiausi su šou programa. Investicijos jau seniai atsipirkusios, nes kaip įmanoma geriau atlikdamas savo darbą, rengdamas ryškius, efektingus, užvedančius, nenuvalkiotus pasirodymus pelniau žinomumą ir didėjančia užsakymų gausa tikrai nesiskundžiu“.

Veiklus verslininkas sako, kad visko pasiekė tik savo pastangomis. Niekada nedarė rinkos analizės, nesikreipė dėl paramos: „Visą riziką prisiėmiau ir kapanojausi pats kaip išgalėjau. Energingai dariau, labai stengiausi, renginiuose pilnai save atidaviau ir tai nuoširdžiai darau ligi šiol“.

Šiuolaikinis jaunimas dirbti tingi

Burbulų dėdės veikla vien nepamirštamais šou neapsiriboja. Ne ką mažiau reikalingas geras fizinis pasiruošimas. Verslininkas paaiškina, kad kiekvieno pasirodymo metu priemones reikia pakraut, iškraut, išplaut, susitvarkyt, pasigaminti darbui patogų rekvizitą. Tenka samdyti žmones, o tai dažnai sukelia nepatogumų ar net kuriozinių situacijų. „Gerų, atsidavusių darbuotojų rasti be galo sunku, o ypač šou versle“, – dalijasi jis nekokia patirtimi ir atvirai rėžia: „Šiuolaikinis jaunimas dirbti tiesiog tingi, nori gauti čia pat ir daug. Dažnai – negabūs, neimlūs, nekūrybiški“. Kai būna pats sezono pikas, Arnui padeda kolega, vaikų renginių vedėjas Žygimantas Juška. „Nors ilgai maniau, kad viską galiu nuveikti vienas, tai buvo didelė mano klaida. Bėgant metams supratau, kad esant vienam, gerų rezultatų pasiekti sunku. Būtina burti komandą“, – pataria pašnekovas.

Puplauskas mano, kad sėkmingam verslo augimui, kartu su stipria motyvacija veikti, ne ką mažiau būtinas sėkmės faktorius. Jei viskas klostosi nelabai sėkmingai ir nėra pilno įsitraukimo galbūt prioritetus bei vertybes reikėtų persidėlioti iš naujo? „Bandykite, 10 kartų klyskite, ir vėl stokitės, dairykitės reikiamos, naudingos informacijos, savųjų autoritetų, kurie pasidalintų patirtimi, įgūdžiais, užvestų ant kelio“, – drąsiai ieškoti skatina verslininkas ir interviu užbaigia labai prasmingais žodžiais iš Šventojo Rašto: „Kas TURI – tam bus duota. Kas NETURI – iš to bus atimta“.

 

 

 

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.