„Nescafe“ verslo istorija gimė iš poreikio sumažinti neparduotas kavos atsargas
2013.03.29
Temos: Verslo pradžia.
Nauji produktai atsiranda ne tik tuomet, kai verslas trokšta pateikti naujoves ir tiesiog praplėsti savo asortimentą, bet ir tuomet kai verslas nori spręsti tam tikras problemas įmonės viduje. Tokiu būdu pasaulį išvydo ir „Nescafe“ prekės ženklas, kurio verslo istorija prasidėjo nuo vienintelės juodos tirpiosios kavos, kuri turėjo išspręsti kavos pertekliaus sandėliavimo problemas.
Nuo ko viskas prasidėjo
1929 metais Luji Daplė (Louis Dapples), tuometinis „Nestlé“ vadovas, iš savo buvusio darbdavio –Prancūzijos ir Italijos banko Pietų Amerikai – gavo netikėtą užduotį sumažinti kavos perteklių. Po Volstrito griūties prasidėjo Didžioji Depresija ir smarkiai sumažėjo kavos kainos, tad bankas Brazilijos sandeliuose turėjo daug neparduotų kavos atsargų.
Bankas paklausė „Nestlé“, ar šias atsargas būtų galima saugoti kaip tirpios kavos kubelius, kurie vėliau tiktų vartojimui. Užduotis buvo ne iš lengvųjų, tad įmonės tyrėjų komanda pasikvietė ir žinomą mokslininką dr. Maksą Morgentalerį.
Po trejus metus trukusių tyrimų „Nestle“ komanda išsiaiškino, kad café au lait (kavos su pienu bei cukrumi) milteliai skonį išlaiko ilgiau. Deja, tais laikais buvo pernelyg sudėtinga sukurti tokius miltelius, kad jie lengvai tirptų vandenyje, ir tinkamai apdoroti pieną bei cukrų.
„Nescafé“ gimimas
Dr. Morgentaleris išsiaiškino, kad pasaldinta kava ilgiau išlaiko savo skonį ir kvapą. Beje, mokslininkas pastebėjo ir tai, kad paveikta aukšta temperatūra ir slėgiu, ji ilgiau išlieka šviežia. Po ilgų tyrimų jis padarė dar vieną šiai pramonei labai svarbų atradimą: išsiaiškino, kad kavos aromato ilgaamžiškumo paslaptis slypi tinkame angliavandenių kiekyje.
Šie atradimai padėjo dr. Morgentaleriui sukurti tirpią kavą, kuri pagaliau buvo tinkama vartojimui. Šį produktą jis netrukus pristatė „Nestlé“ Valdybai.
1938-ųjų balandžio 1 d., lygiai po dviejų metų, tirpi kava „Nescafe“ atsirado Šveicarijos parduotuvėse. Orbe miestelyje „Nestlé“ įkūrė didelę kavos ekstrakto išgavimo ir džiovinimo gamyklą, kuri pradėjo tiekti „Nescafe“ produkciją šalies viduje.
Po kelių mėnesių „Nescafe“ imta prekiauti Jungtinėje Karalystėje, o po metų ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. 1940-ųjų balandį tirpios „Nescafe“ kavos jau buvo galima įsigyti 30 skirtingų pasaulio šalių.
„Nescafé“ karo metais
Antrojo Pasaulinio karo metais tris ketvirčius viso pasaulio„Nescafe“ kavos išgerdavo šveicarai, britai ir amerikiečiai. Populiarumas ir pardavimai augo, nes šią kavą buvo patogu paruošti, ji ilgiau išlikdavo šviežia. Įdomu tai, kad tuomet „Nescafe“ pakelį rasdavo ir kiekvienas savo sauso davinio dėžutę atsidaręs amerikiečių karys. JAV karių kavos paklausa buvo tokia didelė, kad 1943 metais Amerikoje teko įkurti dar dvi „Nescafe“ gamyklas.
Pagrindiniai įvykiai
1952-aisiais Prancūzijoje, Saint-Menet, įsikūrusi „Nescafe“ gamykla pristatė dar vieną naujovę – kavos gėrimą, kuriam nebereikėjo pridėtų angliavandenių.
Septintajame dešimtmetyje skardines dėžutes Europoje ir Japonijoje „Nescafe“ pakeitė stikliniais indeliais: juose laikoma kava dar ilgiau išliko šviežia.
1965 metais bendrovė pristatė ir dar vieną naujovę – šalto apdorojimo būdu išgautą „Nescafe Gold Blend“. Bėgant metams „Nescafe“ sukūrė ir pristatė dar daugiau tirpios kavos rūšių – „Nescafe Decaffeinated“, „Nescafe Gold Espresso“, „Nescafe Frappe“, „Nescafe Cappuccino“ ir „Nescafe Ready-to-Drink“.
Baigiantis dešimtajam dešimtmečiui įmonės tyrėjų komanda sugalvojo, kaip dar pagerinti pieno putos kokybę – nuo tada ši technologija taikoma gaminant „Nescafe Cappuccino“.
„Nescafe“ šiandien
„Nescafe“ buvo pirmoji tirpi kava, išlaikiusi šio gėrimo aromatą. Anuomet galėjome pasiūlyti tik vienos rūšies tirpią kavą skardiniuose indeliuose, o dabar, praėjus 75 metams, turime platų kavos produktų rinkinį. Šiuo metu savo veiklą plėtojame 180 skirtingų valstybių. Šiandien visame pasaulyje kiekvieną sekundę išgeriama daugiau nei 5 500 šios „Nestlé“ gaminamos tirpios kavos puodelių.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.