...

Nebūtina būti mama, kad jas suprastum!

Verslas

2013.09.23

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Nebūtina būti mama, kad jas suprastum!

Laura Bagdžiūnaitė Asmeninio albumo nuotr.

Mano pašnekovė, „Mamų radijo“ įkūrėja Laura Bagdžiūnaitė nustebino. Jauna, tik pabaigusi studijas ir savų vaikų neturinti mergina šauniai tvarkosi mamoms skirtuose renginiuose ir radijo laidose. Jauna verslininkė, baigusi žurnalistikos studijas, neklausinėjama papasakojo visas su jos idėja susijusias subtilybes.

Idėją sugalvojo universitete

Pašnekovė kurti verslo sakė neplanavusi. Idėja gimė atsitiktinai, atliekant užduotį universitetui. „Reikėjo sukurti žiniasklaidos projektą ir aš sugalvojau sukurti radijo laidą mamoms“, – prisiminė Laura. Kurso draugai ir dėstytojas labai palaikė, paragino iš tikrųjų įgyvendinti šį unikalų projektą.

Verslininkė baigė žurnalistikos studijas Vilniaus universitete ir šiuo metu studijuoja viešųjų ryšių magistrantūrą. Pašnekovė teigė, jog kuriant verslą jai labai trūksta verslo srities išsilavinimo. „Pasinerti į verslą buvo nelengva. Kiekvienas gali kurti verslą, tačiau reikia, kad jis tinkamai funkcionuotų. Verslo vadybą baigę studentai moka rašyti projektus, turi teorinių verslo žinių“, – sakė Laura.

Prakaito lašus nubraukė po dvejų metų

„Mamų radijas“ netrukus švęs dvejų metų gimtadienį. Per tą laiką buvo nemažai pokyčių. Jie, beje, vyksta iki šiol. Galvojanti apie plėtrą į Baltijos šalis verslininkė sakė, kad su šiais planais teks palaukti, nes tikslių gairių, kaip ir ką daryti, jie kol kas neturi, o norint parduoti ir steigti franšizę jos yra būtinos.

Prisiminusi savo verslo pradžią verslininkė atsidūsta – ji buvo nelengva. „Tik baigęs studijas neturi nei pinigų, nei daug ryšių ar patirties, todėl pradžioje buvo sunku. Dabar, praėjus dvejiems metams, jau galime nusibraukti prakaitą“, – sakė pašnekovė.

Imti paskolos studentė nesvarstė, investavo savas lėšas ir verslą augino po truputį. „Mamų radijo“ atsipirkimą verslininkė planuoja po penkerių metų.

Mokosi iš verslo partnerių

L. Bagdžiūnaitė teigė, kad jaunas ir patirties neturintis verslininkas pamokų gali prašyti iš labiau patyrusių verslininkų, taip pat skaityti knygas apie verslą ir, žinoma, mokytis iš savo klaidų.

Netradicinė situacija, kad jauna mergina savo auditorija pasirinko būtent mamas, pati neturėdama vaikų. Paklausus, ar nesunku bendrauti su mamomis, Laura sakė, kad mamos priima puikiai. Tik pradžioje jos žiūrėjo nepatikliai, vėliau pamatė, kad jaunas amžius kurti „Mamų radijo“ jai netrukdo. Šiuo metu mamos aktyviai dalyvauja ir džiaugiasi radijo kūrėjų siūloma veikla.

Jeigu reikia pagalbos, patarimų, susijusių su vaikais, motinyste, laidos kūrėjai kreipiasi į specialistus. „Svarbiausia pasitikėti savimi ir nebijoti prašyti pagalbos. Žmonės mato jauną žmogų ir dažnai būna linkę padėti, o pamatę, kad padarai, ima pasitikėti. Tačiau jeigu tu nepasitikėsi savimi ir savo idėja, niekas tavimi netikės“, – patikino pašnekovė.

Perėjo į VšĮ

Iš pradžių „Mamų radijas“ buvo uždaroji akcinė bendrovė, tačiau vėliau pamatė, kad jiems priimtinesnis viešosios įstaigos statusas.

Šiuo metu įmonėje sumažėjo darbuotojų. „Dvi kolegės išvyko į užsienį, tad likome dviese. Šiuo metu ieškome savanorių mamų, norinčių prisidėti prie veiklos“, – pasakojo verslininkė.

„Mamų radijo“ įkūrėja yra kilusi iš Klaipėdos. Savo mieste ji matė, kad žmonėms trūksta veiklos, tačiau pradėjusi verslą Vilniuje suvokė, kad niša ir norinčių veikti žmonių sostinėje yra apstu. „Per vieną pusantros valandos trunkančią laidą sulaukiame apie 60 laiškų, organizuojamuose mamų protmūšiuose dažniausiai vietos būna mažiau nei norinčiųjų dalyvauti. Mes manome, kad susidomėjimas tikrai didelis. Esame tarsi geradariai, suteikiantys erdvę, kurioje mamos gali išreikšti save, bendrauti, dalytis įspūdžiais, bėdomis, naudingais patarimais“, – sakė Laura.

„Jei neklausi, būsi dar kvailesnis!“

Šiuo metu taip pat ir samdomą darbą dirbanti verslininkė palinkėjo skaitytojams pagrindinio dalyko – nebijoti klausti.

„Iš pradžių bijojau atskleisti savo idėją, apie ją pasakoti, atrodė, kad ją bet kas gali pavogti. Su visais pasirašydavome sutartis, žiūrėjau į viską skeptiškai“, – sakė pašnekovė. Ji patarė „startupams“ drąsiai prašyti įmonių vadovų patarimų. „Nors klausti atrodo kvaila, bet jei neklausi, būsi dar kvailesnis!“ – teigė „Mamų radijo“ įkūrėja.

Pasak pašnekovės, verslo kūrimas – užsiėmimas, kuriam būtina atsakomybė ir disciplina. „Versle vadovėlio neužteks. Nusiteikite dirbti 24 valandas per parą, atidėti atostogas, atsisakyti išeiginių savaitgaliais“, – iš savo patirties padėtį nušvietė L. Bagdžiūnaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.