Nebijokite trenkti galva į sieną
2012.10.01
Temos: Marketingas, Vadyba, Verslo pradžia.
Gėlės yra neatsiejama daugelio švenčių ir kitokių progų dalis. Vieni mėgsta prabangias puokštes, o kiti labiau vertina palaidas gėles. Sakoma, dėl skonio nesiginčijama. Tokiai minčiai pritaria Aleksandras, kuris prieš kiek daugiau nei mėnesį atidarė naują gėlių parduotuvę Vilniuje „Fanfan“. Ten nėra ypatingų floristinių kompozicijų – tik skintos gėlės, kurios, pasak verslininko, yra pigiausios sostinėje.
Iš Mažeikių kilusiam 31 metų vyrui šis verslas nėra pirmas. Anksčiau jis užsiėmė nenaujų automobilių prekyba, tačiau 2008-aisiais įsismarkavusi ekonomikos krizė privertė atsisakyti šios veiklos.Imtis prekybos gėlėmis Aleksandrą paskatino susiklosčiusios aplinkybės. Vyras prisipažino pažinojęs reikiamus žmones, kurie galėjo suteikti tokios veiklos pradžiai būtinos informacijos. Jie taip pat parodė, kur galima įsigyti gėlių be tarpininkų.Šiuo metu gėlių parduotuvėje, kurios pavadinimą įkvėpė 2003 m. prancūzų pastatytas filmas „Fanfanas Tulpė“, dirba du žmonės – Aleksandras ir jo mergina.
Verslininkas prisipažino degantis šia idėja ir tikintis, kad ateityje bus tik geriau.„Žmonės įpratę manyti, kad norint sutaupyti reikia eiti į turgų. Taip, anksčiau ten gal ir buvo pigiau, bet dabar, jei tik pasidomėtumėte, suprastumėte, kad taip nėra. Turguje dirbantys prekybininkai taiko maždaug 200 proc. antkainį. Be to, perka gėles iš tarpininkų, kurie irgi pasiima antkainio dalį. Vadinasi, galutinė gėlės kaina gerokai išauga“, – aiškino gėlių pardavėjų verslo subtilybes pašnekovas.
Gėles įsigija Olandijos aukcionuose
Aleksandro parduotuvėje gėlės kainuoja maždaug 2 kartus pigiau nei centre esančiose prabangiose gėlių parduotuvėse. Paklaustas, kaip pavyko pasiekti tokį žemą, bet vis tiek pelningą kainų lygį, verslininkas neslėpė gėles įsigyjantis Olandijoje vykstančiuose aukcionuose. „Žinoma, mes nesiūlome įspūdingų gėlių kompozicijų, bet taip yra todėl, kad orientuojamės į kitokius pirkėjus. Mes nepretenduojame būti etalonas. Juk ne visi gali ar nori pirkti gėles prestižinėse sostinės vietose veikiančiose parduotuvėse. Tokie žmonės ateina pas mus“, – sakė parduotuvės savininkas ir įkūrėjas. Kol kas jis iš olandų gėles savo parduotuvei pirko tik kartą. Pirmas užsakymas kainavo apie 2 000 eurų. Tam, kad būtų lengviau įsivaizduoti, kiek buvo nupirkta gėlių, galima pasakyti, kad jomis buvo užstatyta didžioji 70 kvadratinių metrų patalpos grindų dalis. Tai šaldytuvas, kuriame nuolat palaikoma 6–8 laipsnių temperatūra.
„Žmonės, pamatę, kur laikome parduodamas gėlės, nustemba ir net klausia, ar įsigijus neteks nusivilti – t. y. ar gėlės greitai nenuvys. Jiems sunku patikėti, kad tai padeda augalus išlaikyti šviežius kuo ilgiau. Aišku, juos galima suprasti. Tokie sprendimai, kai gėlės laikomos specialiame šaldytuve, yra gana retas reiškinys“, – aiškino Aleksandras.Gali būti, kad lūkesčiai nėra laužti iš piršto. Per pirmą veiklos mėnesį „Fanfan“ pardavė pusę atsivežtų gėlių. Aleksandro manymu, tai yra geras rezultatas. Juolab kad šios gėlių parduotuvės dar beveik niekas nežino.„Bene labiausiai dabar reikia, kad žmonės išgirstų apie mus. O tai sudėtinga.
Reklamos kainos neadekvačios
Labiausiai piktina milžiniškos reklamos kainos. Pavyzdžiui, viena didžiausių komercinių radijo stočių prašo 500 Lt už trumpą mūsų parduotuvės paminėjimą eteryje. Man atrodo, kad kaina neadekvati, tačiau nėra kur dėtis. Tenka priimti sąlygas, nes pasiekti žmones būtina“, – tvirtino pašnekovas.Jis įsitikinęs, kad labiausiai verslui padės partizaniniai reklamos sprendimai. Vienas tokių – gėlių dalijimas. Pasirodo, gėles, kurios netrukus bus netinkamos parduoti, Aleksandras su partnere apvynioja reklamine skrajute ir vėliau įteikia netoliese esančioje gatvėje zujantiems praeiviams. Atsargiai parduotuvė reklamuojama ir virtualiojoje erdvėje. Internete nėra oficialios „Fanfan“ svetainės. Vietoj jos Aleksandras naudoja „Facebook“. Ten sukurta parduotuvės paskyra, į kurią ir veda „Fanfan“ internetinis adresas.
Anot verslininko, kurti tinklalapį tik tam, kad jis būtų, nėra prasmės. Atėjus laikui reikės viską perdaryti, o pinigai jau bus išmesti, tad dabar verčiamasi su nemokamais arba nedaug kainuojančiais resursais. Ateityje atsiras ir kokybiška parduotuvės interneto svetainė.Kol kas artimiausias Aleksandro iššūkis – atidaryti vazonų skyrių antrame pastato aukšte, virš skintų gėlių skyriaus. „Kartais pagalvoju, kad galbūt nevertėjo pradėti plėtros darbų, tačiau tokias mintis nuveju ir toliau dirbu. Manau, naujasis skyrius bus parengtas ir klientus vilios jau spalio pirmoje pusėje“, – džiugiai dėstė gėlių parduotuvės šeimininkas, kuriam planuoti ir plėtoti verslą padeda žinios, įgytos Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje. Ten jis baigė tarptautinio verslo vadybos bakalauro studijas.
Paprašytas ko nors palinkėti „bzn start“ skaitytojams ir pradedantiems verslininkams, Aleksandras sakė: „Nebijokite trenkti galva į sieną – vis tiek kada nors pramušite ją, jei tik turėsite užtektinai noro ir pasitikėjimo savimi. Be to, nereikia pasiduoti ar atsitraukti, kai nepasiseka. Nepasisekė viena – pasiseks kita. O jei netiki tuo, ką darai, geriau net nepradėk.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.