Muilo gėlės – verslo idėja, parsivežta iš Ukrainos
2022.03.04
Temos: Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Šis verslas savo kvapais, spalvomis ir originaliomis idėjomis džiugina ne tik per šventes, bet svarbiausia kuria gilų, artimą ryšį su žmogumi. Ne veltui pasirinktas ir pavadinimas „Mano aura“. Kiekvienas užsukęs vis antrina prieš tai buvusiam, kokia gera tvyro aura. Ją kuria pirmosios Lietuvoje muilo puokščių sumanytojos, šeimos narės: mama Rūta Stankienė ir dukra Aurelija Stankutė-Daujotienė.
Rūta prieš kelerius metus keliavo Ukrainoje. Vaikštinėdama po Kijevo senamiestį, kuriame vyko rankdarbių mugė, pastebėjo dvi merginas, prekiaujančias įspūdingomis puokštėmis. Jos papasakojo, kad šios gėlės pagamintos iš kieto muilo. Rūtą ši idėja sužavėjo.
Šios šeimos moterys visada buvo meniškos, kūrybiškos sielos, todėl ir šios originalios idėjos negalėjo pamiršti. Tuo metu Lietuvoje niekas tokių puokščių negamino, todėl nebuvo pavyzdžių, iš kurių galėtų pasisemti minčių ar bent jau suprasti, nuo ko pradėti. Bet dukra Aurelija paskatino mamą: „Pabandykim, tai įdomu. To dar nėra Lietuvoje. Galbūt pavyks sukurti kažką gražaus.“ Taip prasidėjo eksperimentų ir bandymų laikas. Jis truko apie metus, kol klientą pasiekė pirmosios muilo žiedų kompozicijos.
Žingsniu priekyje nei konkurentai
Pirmuosius gaminius moterys pasiūlė savo artimiesiems, draugams, kolegoms. Idėja buvo priimta labai šiltai ir su nuostaba: „Ar tai tikrai iš muilo? Kaip gali gėlės būti pagamintos iš muilo?“ Ši nuostaba produkciją lydi ir šiandien, nes gėlės atrodo tarsi gyvos.
Jau nuo pirmųjų kūrybinių žingsnių moterys suprato, kad parduoda ne tik kieto muilo gėles, bet gerą emociją. Nuostabus aplinkinių įvertinimas ir pagyros skatino nesustoti, kurti ir tobulėti. Taip prasidėjo nuolatinis prekės tobulinimas. Ne visada tai, kas buvo moterims gražu, patiko ir kitam. „Tik su laiku ir įgyjant vis daugiau patirties atradome savo asmeninį kūrybinį stilių, kuris patiko ir vartotojui. Tai apima viską – spalvas, kompozicijos išdėstymą, žiedų formas, vazonėlių dizainą. Kiekvienas derinys apgalvotas iki smulkmenų“, – pasakoja A. Stankutė.
Moterys sau išsikėlė tikslą, kad jų parduodama prekė būtų ideali, o tai neliko vartotojo nepastebėta. Apie jų kuriamas unikalias kompozicijas skriejo žinia iš lūpų į lūpas, savo unikaliomis kompozicijomis dalinosi „Facebook“ platformoje. Tai padėjo paskleisti žinią ir užsienio rinkose. Taip pat kūrėjos aktyviai dalyvavo įvairių miestų mugėse ir renginiuose.
Iš pradžių prekės buvo tiesiog išgraibstomos – įspūdingas startas. Bet po kurio laiko pastebėjo, kad pardavimai internetu gerokai krenta, jų idėjos kopijuojamos ir net identiškai plagijuojamos. „Šią žinią apie didėjančią konkurenciją buvo sunku emociškai priimti, supratome, kad turime nemiegoti ir būti žingsniu priekyje nei mūsų konkurentai“, – apie šią stiprią išmoktą gyvenimišką pamoką pasakoją Aurelija.
Auganti konkurencija paskatino plėsti verslą
Aurelija pasakoja supratusi, kad, norėdama toliau užsiimti šia veikla, turėtų atidaryti fizinę parduotuvę, nes kitaip jos kūryba baigsis. Pirkėjų mažėjo, o konkurencija augo. Tai buvo puikus sprendimas: gyvai klientas gali prekę paliesti, pauostyti, paimti į rankas. Tad netrukus buvo įsigytos patalpos Šiauliuose, Lyros g. 14 A. Patalpos nedidelės, todėl investicijos į jas atsipirko per pirmuosius metus.
Šeimos narės pasiskirsčiusios darbais. Mama jau nuo pirmųjų verslo užuomazgų buvo atsakinga už kūrybą ir prekės galutinį rezultatą, o dukra – už komunikaciją, reklamą, prekių pateikimą internetu, visus rinkodaros dalykus.
Kūrėjos mano, kad šis jų sprendimas sukurti parduotuvę buvo vienas geriausių. Anot jų, klientas labai nori bendravimo, nuoširdumo, neretai atėjęs pirkti muilo ar puokštės tampa artimu, tad kitą kartą eidamas pro šalį tiesiog užsuka paklausti: „Mergaitės, kaip jūs laikotės? Ar nesergate? Ar viskas gerai?“ – pasakoja Aurelija.
„Skambina jūsų gerbėja, noriu puokštelių“, – taip kreipiasi moteris, taip pat tapusi ne tik kliente, bet ir drauge. Ši moteris, radusi „Mano Auros“ puokštes internete, pateikė užsakymą, o atvykusi jų atsiimti netikėtai pradėjo kalbėti lyg būtų senos pažįstamos, artimos sielos. Šiandien Aurelija su šia ypatinga kliente bendrauja, dalinasi gyvenimo džiaugsmais ir vargais, stebi ją socialinėje erdvėje, džiaugiasi jos globojamais vaikais.
Neribojant kūrybos – rezultatas geresnis
Įdomu tai, kad abi moterys pradėjusios šį verslą neturėjo jokių floristikos žinių. Laikui bėgant mama Rūta baigė floristikos kursus, o dukra mokėsi iš jos. Dukrai ne kaip sekdavosi, mama juokdavosi: „Na, iš tavęs nekokia puokščių kūrėja“, bet Aurelija nepasidavė ir dabar mama jau pripažįsta, kad „mokinys pranoko mokytoją“, – džiaugiasi Aurelija
Moterys atrado įdomų sprendimą. Atėjęs klientas užsako kompoziciją ir išsako savo lūkesčius. Verslininkės, žinoma, išklauso, bet pagamina dvi puokštes. Viena būna pagal kliento poreikius, o kita – panaši, tik neapribojanti jų kūrybinės laisvės. Suteikus galimybę rinktis norimą prekę, dažnai pasirenkama ta, kuri buvo kurta neribojant kūrybos.
Draugiškos ir žmonėms, ir gyvūnams
Verslininkės viso pokalbio metu pabrėžia savo pamatines vertybes: draugiškumą, nuoširdumą, meilę, šilumą, gerumą – viską, kas susiję su „gera aura“. Turi neįgaliesiems pritaikytą įvažiavimą, laukia mamų su kūdikių vežimėliais ir priima klientus su augintiniais.
Draugauja šios moterys ir su vaikais bei jų švenčių studija „Cukraus debesys“. Ten veda edukacinius užsiėmimus, su vaikučiais gamina kvepiančius ir spalvingus muiliukus.
„Grįžtamasis klientų ryšys yra didžiausias įvertinimas mums. Visada norisi nesustoti, kurti, jei klientas džiaugiasi mūsų kuriamu grožiu, linki sėkmės ir gerų darbų. Kaip mes sakome: „Nebūtų Jūsų (klientų), tai nebūtų ir mūsų“, – šypsosi „Mano Auros“ įkūrėjos Aurelija ir Rūta.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.