...

Lietuviškas išmanusis aisistentas

Verslas

2013.05.15

Autorius: Goda Smilingytė

Temos: .

Lietuviškas išmanusis aisistentas

Marijus ir Tomas Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietis Tomas Vilmanas (32 m.) ir kretingiškis Marijus Andrijauskas (31 m.) sulaužė stereotipus ir ryžosi plėtoti naują IT produktą per ekonomikos sąstingį. Negana to, jie nusprendė nesitaikyti prie skirtingų klientų poreikių ir šiandien turi rimtų ambicijų nustebinti ne tik Lietuvą, bet ir pasaulį.

Tomas verslą pradėjo būdamas 21 metų – 2002 metais įkūrė interneto sprendimų bendrovę UAB „Interneto svetainių dizainas“. Marijus prisidėjo 2008 metais ir atsinešė ketverių metų darbo patirtį. Jis jau buvo prisilietęs prie internetinių sistemų kūrimo ne tik Lietuvos, bet JAV įmonėse.

Viskas prasidėjo nuo savo reikmėms sukurtos klientų valdymo sistemos (angl. CRM – Customer Relationship Management), o kurti rimtą verslo valdymo sistemą paskatino ES struktūrinių fondų paramos programa, kurios uždaviniai – automatizuoti, integruoti verslo procesus ir taip didinti darbo našumą įmonėse.

Prieš dešimt metų veiklą pradėjusi Tomo įkurta nedidelė interneto sprendimų įmonė jau įgyvendino kelis tūkstančius sprendimų Lietuvos ir JAV verslo įmonėse, o šiuo metu planuoja įgytą technologinę bei verslo procesų valdymo patirtį pritaikyti visiškai naujoje srityje. Šiemet Tomo ir Marijaus įsteigta bendrovė „Synergy Cloud“ verslui pristatė inovatyvią debesų kompiuterijos (angl. SaaS) sprendimu pagrįstą pardavimo proceso valdymo sistemą „Synergy Sales“.

Pardavimo procesų valdymas Lietuvoje – vis dar naujovė

„Nors su interneto sprendimais dirbame daugiau nei dešimtmetį, programinę įrangą verslo procesų automatizavimui pradėjome kurti prieš ketverius metus, kai ėmėmės verslo valdymo sistemos. Tuo metu mūsų sprendimai apėmė daug verslo procesų: pardavimą, gamybą, projektų valdymą, rinkodarą. Dauguma šių rinkos segmentų jau buvo užimti, tačiau pastebėjome, kad standartizuotų ir funkcionalių pardavimo proceso valdymo sprendimų pasiūla Lietuvoje ir pasaulyje yra nedidelė. Įmonės vis dar naudojasi „Excel“ arba specialiai joms sukurtomis sistemomis, kurios nėra pakankamai išvystytos“, – kaip gimė idėja sukurti „Synergy Cloud“, pasakoja įmonės vadovas T. Vilmanas.

Iki šiol daugelis vadovų sunkiai atskiria pardavimo procesą iki sandorio sudarymo ir po jo, o kartais pardavimo valdymo pradžia laiko sutarties su klientu pasirašymo datą. „Synergy Cloud“ duomenimis, efektyvias pardavimo proceso valdymo priemones iki sandorio sudarymo naudoja tik 10 % Lietuvos įmonių.

2011 metų pabaigoje bendrovės atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo apie 3 000 respondentų, parodė, kad Lietuvoje apskritai verslo valdymo sistemas procesams automatizuoti naudoja tik 25 % įmonių, maždaug dar tiek pat žino, kad yra geresnių priemonių nei „Excel“, bet vis tiek renkasi pastarąją, na, o pusė bendrovių nežino ir nenaudoja verslo valdymo programinės įrangos.

Įdomu, kad naujos sistemos kūrimui postūmį davė ir 2008 m. prasidėjęs nuosmukis – įmonės buvo priverstos ieškoti būdų, kaip dirbti efektyviau ir didinti darbo našumą. Prie procesų automatizavimo prisidėjo ir Europos Sąjunga, skirdama paramą per struktūrinius fondus. Tai dar labiau motyvavo pasiūlyti visiškai naują įrankį verslui.

Bendrovė aktyviai dalyvavo e. verslo projektų įgyvendinimo procese ir per 4 metus klientams sėkmingai įdiegė per 10 individualizuotų verslo valdymo sistemų. Šių sistemų vertė siekė 2,5 mln. Lt.

Išskirtinumas – naujos kategorijos produktas

2009 m. nusprendusi kurti programinę įrangą pardavimo valdymui dešimties žmonių komanda po ilgų rinkos tyrimų, analizių ir kūrybinių sesijų apsisprendė dėl savo misijos ir produkto pozicijos. Buvo nuspręsta kurti ir tobulinti virtualųjį asistentą, kuris padėtų įmonių darbuotojams atlikti daugelį administravimo funkcijų ir jie galėtų daugiau dėmesio skirti svarbiausiems tikslams ir klientams.

Po trejų metų intensyvaus darbo ir klientų poreikių analizės dienos šviesą išvydo išmanusis pardavimo asistentas „Synergy Sales“, standartizuotas sprendimas, lengvai pritaikomas įvairioms verslo sritims. Sistemą naudojantys pardavimo specialistai gali stebėti visą pardavimo procesą ir rezultatus realiu laiku, todėl nereikia laukti mėnesio pabaigos, kad būtų įvertintas rezultatas.

Kliūtis, tobulintinas veiklos sritis galima pamatyti dirbant ir imtis priemonių, kurios padėtų pasiekti geresnį rezultatą. Išmanusis asistentas taip pat padeda planuoti darbus, darbotvarkę, atsiunčia priminimus ir informaciją apie klientą, todėl pardavėjas visada žinos, ką klientas mėgsta, kada buvo jo gimtadienis. Tai padeda palaikyti gerus ir draugiškus santykius.

Svarbiausia – tikėti idėja

„Mums pasisekė, kad visa komanda nuoširdžiai tikėjo ir dabar tiki „Synergy Sales“ verslo idėja. Patikėkite, nėra lengva save motyvuoti ir kurti produktą, kuris bus parduodamas po dvejų ar trejų metų“, – patirtimi dalijasi Tomas.

Nors išmaniuoju asistentu vadinama pardavimo procesų valdymo sistema buvo pristatyta vos prieš kelis mėnesius, klientų susidomėjimas žada sėkmingą ateitį.

„Synergy Cloud“ organizuojamuose seminaruose aktyviai dalyvauja pardavimo specialistai, prie sistemos jau prisijungė beveik du šimtai nuolatinių klientų, kiekvieną dieną registruojasi nauji vartotojai, norintys išbandyti išmaniojo asistento „demo“ versiją.

Ambicingos komandos tikslas – iki metų pabaigos turėti pusantro tūkstančio vartotojų Lietuvoje ir antroje metų pusėje žengti į užsienio rinkas.

„Mes tikime, kad pasieksime užsibrėžtą tikslą. Kiekvieną dieną išgirstame gerų atsiliepimų iš klientų. Jie giria sistemos dizainą ir patogumą vartotojui, daugelis klientų būna nuoširdžiai nustebę, kad iš pirmo žvilgsnio sudėtinga sistema naudotis taip paprasta, jie mielai mus rekomenduoja kitiems. Tai dar labiau įkvepia ir motyvuoja. Esu įsitikinęs, kad jei esi reiklus sau, dirbi atsakingai ir sieki geriausio rezultato, tik laiko klausimas, kada aplankys sėkmė“, – tikina Tomas.

O tiems, kurie panuoja savo verslą Tomas ir Marijus linki nepritrūkti motyvacijos, lėšų ir laiko idėjai įgyvendinti, kitaip tariant, tiesiog laiku imtis iniciatyvos.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.