...

Kuria unikalias kvapų strategijas verslams

Verslas

2022.10.18

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , , , .

Kuria unikalias kvapų strategijas verslams

Ramunė Gvozdaitė Asmeninio albumo nuotrauka

Kvapų dizainerė Ramunė Gvozdaitė (35) parfumerijos srityje nėra naujokė. Kvapų pasauliu intensyviai domisi daugiau nei 10 metų ir drąsiai teigia – „tai mano gyvenimas, tikrasis pašaukimas“. Skaitant pranešimą verslių moterų renginyje apie kvapus versle prieš 2,5 metus netikėtai susidėliojo nauja veiklos vizija. Sukūrusi asmeninį prekės ženklą ji pasiūlė specifinę, mažai girdėtą paslaugą – unikalius kvapus verslui (kvapo logotipą), padedančius užmegzti, išlaikyti emocinį ryšį ir klientų lojalumą prekiniam ženklui, papildyti jo identitetą, transliuoti tas pačias vertybes bei nuotaiką, netgi skatinti pardavimus.  

Ilgą laiką gilinusi žinias parfumerijos bei aroma-psichologijos srityse, pagrindines investicijas pašnekovė skyrė saviedukacijai. Pradėjusi vystyti naują mylimos veiklos kryptį šiose sferose sukauptą patirtį sėkmingai panaudojo kvapų marketinge ir kuriant kvapus prekiniams ženklams. „Koncentravausi ne į finansus, o pirmiausia – į asmeninį augimą ir galimybę užsiimti tikrai įdomia, malonia veikla“, – paaiškina kūrėja.

Vystant startuolį augo kartu

Priešingai nei daugelis Ramunė nemėgsta būti komforto zonoje, nes tuo metu neaugama, netobulėjama. „Nuolat gyvenu lengvoj įtampėlėje, mėgstu pokyčius, iššūkius. Jie mano gyvenimo variklis. Mėgaujuosi nežinodama, kas laukia rytoj, nes taip atrandu daug naujų galimybių“, – atvirai dalijasi verslininkė. Pasinėrus į parfumerijos pasaulį ir ieškant geriausių sprendimų savo praktikoje jai teko pakeisti net keletą krypčių: „Iš pradžių inovatyvių technologijų pagalba kūriau asmeninius kvepalus ir užsiėmiau edukacine veikla, vėliau intensyviai vysčiau skaitmeninio parfumerinio startuolio idėją, dalyvavau Lietuvos startuolių pre-akceleratoriuje, o laimėjus finansavimą kartu su komanda vykome į Portugalijos sostinę Lisaboną dalyvauti startuolių inkubatoriuje. Laikotarpis vystant startuolį buvo ypač intensyvus, o mano asmeninio augimo prasme – patys efektyviausi ir naudingiausi metai. Be galo daug išmokau, įveikiau baimes, o perlipus per save, įgijau daugiau drąsos, pasitikėjimo bei verslo kūrimo patirties“. Plėtodama scentiddesign.com, pašnekovė jaučiasi visiškai rami, užtikrinta savo kompetencija ir teikiamų paslaugų kokybe.

Amerikoje populiaru, Europoje – neįprasta

Realizuoti save kvapų dizaino srityje mūsų šalyje vis dar neįprasta, o tuo užsiimančiųjų – tik vienas kitas, todėl konkurencijos nėra. „Kvapo logotipas naujiena ne tik Lietuvoje, bet taip pat Europoje. Tuo tarpu Amerikos rinka jau žino visas naudas kodėl prekiniams ženklams rekomenduojama turėti savo unikalų aromatą“, – pastebėjimais dalijasi R. Gvozdaitė ir ypatingai pabrėžia edukacijos svarbą mažai apie šią paslaugą žinantiems. „Šviesti visuomenę, rinkai pristatyti naują produktą – vienas didžiausių iššūkių.

Dažnas nėra girdėjęs apie galimybę kvapus išnaudoti sėkmingam verslo vystymui, o kiti susidarę klaidingą nuomonę, kad tai labai brangiai kainuoja“. Kvapų dizainerė neslepia nemokamai sukūrusi ne vieną kvapą, kad gautų atsiliepimų, pasidalijimų soc. tinkluose, o žinia pasiektų kuo platesnę auditoriją. Klientų ratą ji subūrė nusistačiusi tikslines verslų kategorijas (viešbučiai, grožio, interjero salonai, fizinės ir el. parduotuvės), aktyviai naudodama networking‘ą (dalyvavimas įvairiuose renginiuose, susitikimuose, pranešimų skaitymas) bei Instagram, LinkedIn platformas.

Pažintis su prekiniais ženklais iš arčiau

Nors kaip kūrėja Ramunė darbuojasi praktiškai viena, taip pat turi ir nuolatinius partnerius, gaminančius klientams produktus su jos kuriamais kvapais. O įvairaus turinio vienkartiniams darbams atlikti samdo laikinus darbuotojus. „Siekiu išplėsti išskirtinę kvapo logotipo paslaugą už Lietuvos ribų, todėl šiuo metu esu išvykusi į Barseloną ir artimiausią pusmetį čia, kartu su viena didele prekinių ženklų kūrimo agentūra, generuosime idėjas, testuosime metodologiją, kaip įtraukti unikalų tam tikro verslo aromatą į prekinių ženklų strategijas“, – verslininkė džiaugiasi galimybe dirbti su įvairiais prekiniais ženklais, iš arti juos pažinti, panagrinėti identitetą, diskutuoti apie įvaizdį, palyginti savo ir jų rinkos matymą.

Pasakodama apie žmonių emocijas testuojant jiems sukurtus kvapus, moteris šypsosi prisiminusi dažnai jai užduodamą klausimą „Ramune, kaip tu taip padarai, kad kvapas tikrai būtų toks, kokio mums ir reikėjo“?  ir dalijasi atsakanti, kad juk toks jos darbas, išieškoti patį geriausią variantą, kuris atspindėtų būtent tą prekinį ženklą ir jį papildytų. Aukščiausius, klientus maloniai stebinančius rezultatus, leidžia pasiekti ilgai brandintas jos noras tapti savo srities meistre. Taip pat be galo didelis užsidegimas šioje srityje siekti aukščiausių rezultatų ir tikėjimas, meilė tam, ką daro.

Padarytos klaidos visapusiškai užaugina

„Mano išskirtinumas yra ne kvapų marketingas, o jų kūrimas prekiniams ženklams, santykis su jais, pajautimas ir tikslus išpildymas tokio aromato, kokio nori klientas, kokio jam reikia. Kol kas plečiuosi tik geografine prasme“, – į siūlymus pradėti gaminti daugiau skirtingų produktų ranka numoja pašnekovė. Ji paaiškina, kad spartesnis verslo plėtimas reikštų daugybės administracinių darbų darymą ir nebegalėjimą susifokusuoti vien į kūrybą, todėl tikrai to nenori. Nagrinėdama kvapų ir kitų jutimų reakcijas, įtaką individų smegenims, mokydamasi kaip tai išnaudoti kasdieniniame gyvenime ir versle, įkvėpimo Ramunė semiasi iš pasaulyje gerai žinomų kvepalų, kvapų kūrėjų, neuromokslininkų. Sektinu pavyzdžiu, kaip net su labai siaura sritimi galima sėkmingai darbuotis ir augti, ji įvardija Amerikos kompaniją Scentex, kuriančią kvapus išskirtinai tik renginiams ir turinčia didžiulį pasisekimą.

Skatina nebijoti klysti

Kūrėja įsitikinusi, verslo vystymo kelyje padarytos klaidos yra geriausias mokytojas. Nemažai klydusi finansiniuose sprendimuose, komandos kūrime (vystant startuolį) bei strateguojant, galiausiai ji suprato, kad tik pati darydama didžiąją dalį darbų nepames savo žinojimo ir tikrojo kelio, kuriuo turi eiti, todėl ir skaitytojams pataria: „Per klaidas ateina geroji patirtis, o gautos pamokos augina verslą. Startuolių ekosistemoje klaidos netgi sveikintinos ir skatinamos. Nebijokite klysti!“.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.