...

Kūrybą ir verslumą suderinusios dizainerės: „Gyvename iš širdžiai mielos veiklos“

Verslas

2013.12.04

Autorius: Jana Saifulinaitė

Temos: .

Kūrybą ir verslumą suderinusios dizainerės: „Gyvename iš širdžiai mielos veiklos“

Lina Jakeliūnaitė (kairėje) ir Jonė Makauskienė Kerniaus Pauliukonio nuotr.

„Saviraiškos, kūrybinės veiklos poreikis bei originalių, minimalistinių odinių rankinių trūkumas Lietuvoje lėmė „tashe tashe“ atsiradimą“, – verslo idėjos užuomazgas atskleidė vilnietės Lina Jakeliūnaitė ir Jonė Makauskienė, 2011 metais sostinėje įkūrusios individualiąją įmonę „tashe tashe“.

Veiklos pradžią inspiravo stimulas kurti

Paklaustos, kaip kilo idėja pradėti šią veiklą, merginos pasakojo: „Tai buvo natūrali gyvenimo įvykių seka bei kūrybiškumo paieškos profesinėje veikloje.“ Jos ilgą laiką sukosi mados industrijoje – buvo žurnalų mados redaktorės ir reklamos stilistės.

„Abi esame baigusios Vilniaus dailės akademiją. Žinios ir stimulas kurti skatino imtis širdžiai mielos veiklos. Visuomet buvome kitoje barikadų pusėje – pajutome, kad atėjo laikas kūrybai. Viskas prasidėjo nuo idėjos išgryninimo, jos pateikimo bei pirmojo gaminio – rankinės. Tris pirmąsias sukurtas rankines įamžinome mados fotosesijoje. Taip atsirado pirmiosios mūsų rankinių fotografijos ir interneto puslapis“, – pasakojo L. Jakeliūnaitė.

„Niekada neturėjome tikslo tik užsidirbti. Tai, kad gyvename iš širdžiai mielos veiklos, yra puiku, tačiau svarbiausia – pasitenkinimas tuo, ką darome. Visos klaidos yra patirtis, kuri skatina tobulėti. O kuriant verslą yra svarbu viskas: idėja, kūrybinis išsilavinimas, nuolatinis smalsumas, rinkos dėsnių išmanymas“, – sakė J. Makauskienė.

Paklaustos, kodėl pasirinko tokį įmonės pavadinimą, įkūrėjos paaiškino: „Pirmiausia, žinoma, svarbus šių žodžių skambesys, kuris atpažįstamas kiekvieno ausiai – buitinėje kalboje iki šiol girdime žodį „tašė“. Žodžių junginyje yra užkoduotas lietuvių ir anglų kalbomis moteriškosios bei vyriškosios giminių žodžiai „tas“ bei „ta“ ir „he“ bei „she“. Būtent toks žodžių junginys rodo, kad kuriame tiek vyrams, tiek moterims.“

Kūrybos procese dalyvauja ir užsakovas

Karolio Milaševičiaus nuotr.Pasak pašnekovių, rankinės kūrimas ir siuvimas yra skirtingi etapai: „Kūrybinis procesas – tai naujos rankinės sukūrimas ir jos pristatymas plačiajai publikai. Šis procesas nematuojamas konkrečiu laiku. Natūralu, kad idėja gali gimti netikėtai ir eskizas nugula į kuriamų rankinių gretas. O jau sukurtų rankinių užsakymas bei gamyba dėl įvairių techninių dalykų gali užtrukti nuo kelių savaičių iki mėnesio.“ Užsisakydamas rankinę klientas gali rinktis odos ir pamušalo spalvas, spręsti, kaip atrodys vidus, – taip jis įtraukiamas į kūrybos procesą.

„Žinoma, jeigu matome, kad klientas renkasi rizinkingus spalvų derinius, jam patariame, nukreipiame kita linkme“, – sakė J. Makauskienė. Odos paletėje yra tiek klasikinių spalvų, tiek ryškesnių madingų bei atitinkančių naujausias tendencijas atspalvių. Naudojami pamušalai yra iš tvirto audinio, dauguma jų impregnuoti.

Kaip kilo mintis rankinėms duoti gerai žinomų kino juostų pavadinimus? „Esame kinomanės. Mums kino juostos ne tik suteikia įspūdžių, praplečia akiratį, bet ir įkvepia kurti. Tam tikri filmai, jų simboliai nugula eskizuose ir taip gimsta rankinės, skirtos būtent tiems filmams. Pavyzdžiui, prancūzų režisieriaus B. Bertolucci „The Dreamers“ („Svajotojai“) padarė įtaką nedidelės romantiško spalvų derinio, su įspausta gražia sentencija iš filmo rankinės atsiradimui“, – pasakojo L. Jakeliūnaitė.

„Tashe tashe“ produkcija nėra orientuojama į masinę gamybą. „Kokybė yra vienas svarbiausių kriterijų, kurį nuolat stengiamės tobulinti. Siekiame geriausių rezultatų tiek galvodamos apie gaminius, tiek apie siūlomų medžiagų asortimentą“, – sakė J. Makauskienė.

Dauguma medžiagų, iš kurių siuvamos rankinės, yra iš Lietuvos, o kitos parsisiunčiamos iš kitų Europos šalių.

Siekis derinti kūrybą su verslumu

Pašnekovės pabrėžė naujų iššūkių nepriimančios kaip sunkumų – kiekviena patirtis joms įdomi. „Mes pirmiausia esame kūrėjos, tad natūralu, kad mums itin svarbu suderinti kūrybinį malonumą su verslumu. Kuriančių žmonių ir klientų santykis yra kiek kitoks nei paprastų verslininkų. Mums svarbus kūrybinis susikalbėjimas – vienas kito norų ir galimybių išklausymas bei derinimas, – mintimis dalijosi kūrėjos. – Kiekvieną rytą atvykstame į studiją ir pradedame dienos darbus: atsakinėjame į klientų laiškus, deriname užsakymus elektroniniu būdu. Užsakymai įgyvendinami tiek elektroniniu paštu, tiek gyvai bendraujant studijoje. Natūralu, kad žmonėms, gyvenantiems ne Lietuvoje, patogiau bendrauti internetu. Klientams, gyventantiems Lietuvoje, rekomenduojame užsukti į studiją, nes matydami realius pavyzdžius ir diskuotuodami gali pasirinkti labiausiai tinkantį variantą.

Kadangi stengiamės kiekvienam klientui rodyti maksimalų dėmesį – susitikimus deriname iš anksto, kad visas laikas būtų skiriamas konkrečiam žmogui. Naujos rankinės kuriamos ne tik studijoje, bet ir namuose. Piešiami eskizai, vėliau jie aptariami, išgryninami, o pasirinkus odos ir pamušalo gamas galiausiai siuvama rankinė“, – pasakojo L. Jakeliūnaitė.

Tikslas – plėtra į užsienį

„Mūsų klientės – stilingos, turinčios kūrybinį polėkį, mėgstančios išskirtinius lietuvių dizainerių kūrinius ir nenorinčios būti pilka mase“, – džiaugėsi pašnekovės, turinčios užsakymų ir iš Norvegijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Danijos, Prancūzijos, Vokietijos.

„Turėjome klientę netgi iš Afrikos“, – prisiminė pašnekovės.

Šiuolaikinėje visuomenėje informacija geriausiai sklinda internetu, tad daugiausia žmonių apie „Tashe tashe“ taip pat sužino tokiu būdu.

„Dalyvavimas bendruose projektuose su kitais Lietuvos dizaineriais irgi skatina žinomumą. Neseniai pristatėme bendrą kūrinį su „labàdienà“ dizaineriais – minimalistinę odos bei vaškuoto audinio kuprinę „Tamsus debesis“. Tai vienas įdomesnių kūrybos projektų, kuriame bendras tikslas buvo vertas galutinio rezultato. Dirbame ir turime savo puikių klientų ratą, o tai yra svarbiausia. Labai smagu, kai žmonės grįžta – tai yra didžiausias įvertinimas“, – džiaugėsi prekių ženklo „tashe tashe“ sumanytojos, turinčios aiškų sparčiai augančio verslo siekį – kurti naujas kolekcijas ir plėstis į kitas šalis.

tashe tashe

72-1386141387-528674.jpg 72-1386141387-365140.jpg 72-1386141387-327850.jpg 72-1386141387-395132.jpg 72-1386141387-704921.jpg 72-1386141387-129194.jpg 72-1386188772-392247.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.