Kuria ekologiškus produktus vaikams
2020.09.29
Temos: Verslo pradžia.
Kaip sako verslininkė Valerija Gafurova (37), idėja pristatyti rinkai natūralius ekologiškus produktus, skirtus vaikams, gal ir neskamba konkurencingai ar naujai, bet šis projektas išskirtinis ir savo atsiradimo istorija, ir produktais, kurie, pasak moters, kuriami itin atsakingai – atsižvelgiant į savo pačios bei pirkėjų patirtį. Konkurencija didelė, bet kol kas atrodo, kad visai neseniai gimęs prekės ženklas su ambicingais tikslais – „Nastia garden“ – atranda vis daugiau ištikimų gerbėjų.
Pavadintas dukros vardu
V. Gafurova šiuo metu augina trejų metų dukrą ir būtent jos vardas Anastasija atsispindi pavadinime „Nastia garden“.
„Mūsų Nastytė gimė turėdama Dauno sindromą. Kadangi ji nei fizine, nei protine raida neatsilieka nuo sveikų vaikų, tikiuosi, galės dirbti įmonėje. Nebūtinai jai vadovauti, bet sąžiningai mokėti mokesčius ir nebūti išlaikoma valstybės. Ir niekas negalės jos tuo įžeisti. Man tai labai svarbu. Dabar Nastytė savo prekių ženklo reklaminis veidas“, – sako moteris.
Ji pasakoja, kad idėja pardavinėti būtent vaikams skirtus ekologiškus ir sveikus produktus – tyreles, sultis bei šaltai džiovintus (liofilizuotus) vaisius, uogas ir daržoves – kilo iš savo pačios bei aplinkinių patirties bei poreikių.
„Esu dviejų mergaičių, trimetės ir paauglės, mama. Brolis augina dvejų metų mergytę, aplinkoje daug panašaus amžiaus vaikų. Bendraujant su šeimomis, auginančiomis mažamečius vaikučius, natūraliai paaiškėja, ką mėgsta vaikai, ką perka mamos. Atliepdami tai ir kuriame savo produktus. Pavadinčiau mūsų projektą intuityviu“, – pasakoja verslininkė.
Visi „Nastia garden“ siūlomi produktai, V. Gafurovos teigimu, gaminami Lietuvoje iš mūsų šalies ūkiuose užaugintų produktų.
„Gyvenu šiuo projektu. Į jį tikrąją to žodžio prasme įdėta daug meilės. Ir galiu atsargiai pasidžiaugti, kad klientai tą jau pajuto. Išgirstame daug atsiliepimų, kad mūsų etiketė dvelkia šiluma“, – pirkėjų įspūdžiais dalinasi pašnekovė.
Apie verslo idėją niekas nežinojo
Moteris tikina, kad pradžioje apie savo verslo idėją niekam nepasakojo. Visi sužinojo tik tuomet, kai jau buvo pagaminti produktai.
„Kodėl taip elgiausi? Nes žinojau, kad visi būtų prieš. Veiklos ir taip turiu tikrai daug, pradedant įmonės atsiradimu Lietuvoje, naujomis produkcijos linijomis, o dar vaikų auginimas!“ – sako pašnekovė.
Kai tik verslas buvo paleistas į gyvenimą, moteris neslepia sulaukusi įvairių reakcijų: „Vieni sakė „super“, „šaunu“, pasidalino rinkodaros idėjomis, pardavimo kanalais ir kontaktais kitose šalyse. Kiti sakė, kad rinka sudėtinga ir užpildyta, treti klausė, ar man mažai veiklos su esamais projektais ir šeima.“
Konkurencija didelė
V. Gafurova sako, kad kol kas didžiausias iššūkis yra konkuruoti su panašiais tarptautiniais prekių ženklais, bet ji tiki, kad kiekvienas produktas turi savo pirkėją.
„Konkurenciją, žinoma, jaučiame ir net labai didelę. Juk mūsų konkurentai – stambios, tarptautinės, daug metų rinkoje esančios kompanijos, kurios komunikacijai, reklamai skiria ne tūkstantines, o šimtatūkstantines sumas. Vartotojai juos žino. Bet tvirtai tikiu, kad mūsų produktas pritraukia šiluma spinduliuojančia etikete. Tai sakau remdamasi klientų atsiliepimais. Etiketę su mamos ir mergytės vaizdu planavome tik kūdikių maistui, bet natūraliai išėjo, kad atvaizdas tapo nauju logotipu ir dabar yra praktiškai ant visos produkcijos, net druskų malūnėlių ir aliejų“, – pasakoja pašnekovė.
Svarbiausia nuoširdumas
V. Gafurova jau įsitikino, kad skleisti žinią apie save – nemenkas iššūkis, tačiau čia svarbiausia nuoširdumas. Šiuo metu daugiausia komunikuojama socialinių tinklų „Instagram“ ir „Facebook“ paskyrose. Verslininkė sako, kad šie kanalai kol kas efektyviausi, nes čia pavyksta pasiekti reikiamą auditoriją – mamas. Tiesa, anot pašnekovės, geriausia reklama vis tiek išlieka klientų atsiliepimai iš lūpų į lūpas.
„Taip pat mumis susidomi žiniasklaida. Iki šiol pasirodę straipsniai daugiau apie Nastytę nei reklaminiai, bet žinią apie mūsų veiklą irgi padeda skleisti“, – papildo pašnekovė.
Teko paaukoti meilę
Verslininkė pasakoja, kad kol kas įmonėje įdarbinti du darbuotojai. „Dizainu rūpinasi nuostabi, profesionali dizainerė, gyvenanti Rusijoje, kitus darbuotojus samdome darbuotojų nuomos principu, dar vadinamu laikinuoju įdarbinimu. Darbuotojai atrenkami pagal mūsų pateiktus pageidavimus, reikalavimus, įdarbinami tarptautinėje personalo atrankos įmonėje. Tiesa, tai laikinas sprendimas“, – komentuoja verslininkė ir priduria, kad dabartinė situacija kol kas sustabdė komandos plėtros planus, tačiau neilgam.
„Dėl pandemijos bei naujo produkto kol kas bijojau priimti žmones, o paskui pasakyti „atsiprašau, neišėjo“. Dabar jau galiu drąsiau teigti, kad projektas įsivažiuoja, tad komandai, su kuria pradėjome įgyvendinti projektą, pasiūlysime prisijungti prie mūsų įmonės“, – pasakoja pašnekovė.
Moteris sako, kad verslo investicijos dar tikrai neatsipirko, o su vis įvedamais naujais produktais atsipirkimas tik dar labiau nusikelia. V. Gafurova juokauja, kad visi žino apie jos meilę „Lexus“, tačiau, kaip sako pati moteris, šią meilę kol kas teko paaukoti „Nastia garden“ projektui.
Meilė darbui ir bendravimas
Visiems pradedantiesiems verslininkams ar dar tik svajojantiesiems įkurti savąjį V. Gafurova turi tris patarimus bei linkėjimus.
Pirmiausia reikia nuoširdžiai mėgti tai, ką darai. „Net posakis yra: „Daryk tai, ką mėgsti, ir nereikės dirbti.“ Tiesa, dirbti reikės ir netgi labai daug, bet tai teiks malonumą“, – įsitikinusi pašnekovė.
Būtina bendrauti su klientais. „Manau, pati geriausia reklama yra iš lūpų į lūpas, kai žmonės džiaugiasi tavo produktu, gražia pakuote, greitu pristatymu, šiltu bendravimu ar problemos sprendimu“, – įžvalgomis dalinasi verslininkė.
Pinigai – ne svarbiausia. „Nors finansinis pelnas yra labai svarbu, bet dirbti reikia ne dėl jo. Svarbu meilė savo veiklai, savo projektui, ne tik skaičiukams pelno ataskaitoje“, – patirtimi dalinasi moteris.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.