Keliu-ereliai.lt – šiauliečių socialinė veikla
2013.04.26
Temos: Verslo pradžia.
Įsiliejus į Europos šalių šeimą Lietuvos ekonomikos sistemoje vis didesnę reikšmę įgijo socialiniai, etiniai ir ekologiniai veiksniai. Atsakingas požiūris į darnią aplinką ir švarų pasaulį greta žmogiškų santykių bei pagarbos vertybėms virto ne vien patraukliu priedu, leidžiančiu įgyti visuomenės palankumą plėtojamai veiklai. Socialinis verslo kontekstas taip pat tapo pilietinės brandos rodikliu ir verslo bei visuomenės varikliu. Socialinės atsakomybės principais pagrįstų verslo pavyzdžių Lietuvoje vis daugėja. Vienas jų – projektas keliu-ereliai.lt, propaguojantis saugaus ir atsakingo elgesio keliuose idėją.
„Žinoma, nesitikime, kad šiuo projektu iš esmės pakeisime padėtį, bet tikrai džiaugsimės, jei vieną kitą neatsakingą vairuotoją priversime susimąstyti apie galimas „ereliavimo“ pasekmes“, – pabrėžia Linas Karickas, vienas pagrindinių projekto sumanytojų. Pasak bendrovės „Elviz“, teikiančios e. svetainių kūrimo ir e. prekybos plėtojimo paslaugas, vadovo, socialinio turinio tinklalapio užuomazga buvo projektas blogivairuotojai.lt.
Dėl kūrėjų laiko stokos jis taip ir neišvydo interneto platybių, o bėgant laikui įgavo naują drabužį bei pavadinimą – keliu-ereliai. lt. Neatsakingų vairuotojų netinkamo elgesio pavyzdžius kaupiantis projektas gyvuoja vos kelis mėnesius. Paleistas šių metų rūgpjūčio pradžioje, jis po truputį įgyja pagreitį ir sulaukia vis daugiau dėmesio.
„Gera paspirtimi toliau veikti tapo Lietuvos nacionalinėse televizijose pasirodžiusi socialinė reklama „Nebūk kelių erelis!“. Supratome, kad judame tinkama linkme ir kad valandos, skirtos tinklalapiui tobulinti, nenueina veltui“, – džiaugiasi vienas projekto autorių.
Tinklalapio veikimo principas itin paprastas ir apibūdinamas vienu sakiniu: jei matai, kad kas nors negerai, skelbk ir dalykis tuo su kitais! Registruotų vartotojų atsiunčiama vaizdo ir fotomedžiaga rūšiuojama pagal Kelių eismo taisyklių pažeidimų tipą. Šalia chuliganišką vairavimą liudijančių vaizdo klipų ir nuotraukų yra nemažai netinkamo automobilių statymo ar pėsčiųjų pažeidimų atvejų. Ši medžiaga dedama į atitinkamus skyrelius.
Projekto autorių akiratyje – ne vien neatsakingi civiliai vairuotojai ar pėstieji, bet ir uniformuoti pareigūnai. L. Karicko teigimu, per dieną tinklalapyje vidutiniškai apsilanko beveik šimtas registruotų vartotojų. Tiesa, nustatyti, iš kurio Lietuvos kampelio atkeliauja vaizdo ar fotomedžiaga, kol kas neįmanoma vien dėl to, kad pateikti šią informaciją nėra privaloma. Taip pat ne visi budrių vairuotojų atsiųsti filmukai bei nuotraukos keliauja tiesiai į pagrindinį puslapį. Pasak „Elviz“ direktoriaus, taip yra todėl, kad dalis medžiagos paprasčiausiai neatitinka visuomenės informavimo taisyklių. Tinklalapio administratorius šią informaciją kaupia tinklalapyje veikiančioje vaizdo klipų bei nuotraukų saugykloje.
Projekto sumanytojas neslepia, kad trūksta reklamos, kuri padėtų pasiekti didesnę auditoriją. „Tikimės, kad bendradarbiavimas su Klaipėdos televizijos kuriamos laidos „Reidas“ autoriais, kuriam intensyviai rengiamės, padės praplėsti vartotojų gretas“, – sako L. Karickas ir priduria, kad projekto autoriai neatmeta bendradarbiavimo galimybių tiek su kitomis žiniasklaidos priemonėmis, tiek su kelių policija.
Projekto keliu-ereliai.lt sėkmę liudija teigiama aplinkinių reakcija ir panašių iniciatyvų radimasis. Nors gyvuoja neilgai ir neturi stipraus finansinio užnugario, tinklalapis jau sulaukė pirmų bendradalyvių dėmesio. Jais tapo Šiaulių darbo rinkos mokymo centro Vairavimo mokymo skyrius, kurio darbuotojai mokymų metu važinėja su įjungtomis filmavimo kameromis. Pasak L. Karicko, vaizdo medžiagos apie mokinio įgūdžius rinkimas teikia naudos ne tik vairavimo mokyklai.
Tai padeda įamžinti nemažai Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kurie kaip vaizdo klipai sugula į tinklalapio archyvus. Paklaustas apie socialinės veiklos perspektyvas Lietuvoje, bendrovės „Elviz“ direktorius neslepia nusivylimo. Jo manymu, socialinė atsakomybė vis dar yra padrikas reiškinys ir dažniausiai naudojama vien komerciniais tikslais. „Iš patirties žinome, kad neretai verslininkai dalyvaudami vienuose ar kituose socialiniuose projektuose siekia grynai komercinės naudos ar bent viešumo, kuris padeda kurti atsakingos įmonės įvaizdį“, – pabrėžia vienas keliu-ereliai. lt sumanytojų, aktyviai dalyvaujantis Socialiai atsakingų įmonių asociacijos veikloje.
L. Karicko teigimu, projektas bus plėtojamas ir netrukus sulauks šiuolaikiškų web sprendimų diegimo. Vienas jų – pažeidimų nustatymas remiantis valstybiniais transporto priemonės numeriais. Kiekvienas norintis galės tinklalapyje įvesti savo numerį ir patikrinti, ar nebuvo įamžintas kelių eismo pažeidimams neabejingų vairuotojų. Tai, pasak verslininko, padės dar labiau pritaikyti tinklalapį vartotojų poreikiams ir pritraukti didesnį dėmesį.
L. Karickas priduria, kad jo vadovau jama komanda artimiausiu metu mėgins įgyvendinti ir daugiau socialinių projektų. Kūrybinių sumanymų nestokojantis verslininkas įsitikinęs, kad turint idėją privalu ją įgyvendinti. „Nelaukite geresnių laikų, o steikite, kurkite, bandykite. Dirbdami su klientais remkitės perfrazuota Biblijos eilute: jei tavęs prašo žengti du žingsnius, trečią ženk nemokamai. Tai, manau, gali tapti tvirto ir nuoširdaus bendradarbiavimo pagrindu“, – sako L. Karickas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.