...

Kelionės tapo nepakeičiama gyvenimo dalimi

Verslas

2017.02.16

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kelionės tapo nepakeičiama gyvenimo dalimi

Turizmo žemėlapio „Lietuvon.lt“ ir tinklaraščio „100 dienų“ kūrėjas - Karolis Žukauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Karoliui Žukauskui, turizmo žemėlapio „Lietuvon.lt“ kūrėjui, kelionės jau tiesiog įaugusios į kraują. Nieko keista, kad nuo studijų laikų aktyviai Lietuvą ir pasaulį maišantis vyras šiandien su šiuo pomėgiu susiejo ir savo kasdienę veiklą. Nors pats prieš pusmetį su šeima išvyko pagyventi į Tailandą, Lietuvos jis tikrai nepamiršo. Savo kelionių įspūdžiais jis dalijasi tinklaraštyje „100 dienų“, o neseniai pristatė ir visiškai naują projektą „Nuotykiai su „Lietuvon.lt“, kuriame už tris dolerius siūlo prenumeratoriams išskirtinį maršrutą po menkai pažintas Lietuvos vietas.

Keliauti pamėgo studijų metais

K. Žukauskas pasakoja aktyviai keliauti pradėjęs dėl savo veiklos jaunimo organizacijose. Tuomet pasitaikė proga aplankyti gana daug Europos šalių. Kiek vėliau prasidėjo ir aktyvesnis Lietuvos pažinimo procesas. Dabar vyrui tiesiog tapo įprasta per metus aplankyti bent penkias ar šešias šalis.

 

„Kelionių po Lietuvą portalo idėja pas mane tūnojo jau seniai, dar studijų laikais. Tik niekada rimtai negalvojau, kad tai taps tokia rimta mano veiklos dalimi.“

K. Žukauskas.

 

„O rašyti man visada patiko, dar nuo mokyklos laikų. Svarsčiau studijuoti žurnalistiką, bet politikos mokslai pasirodė įdomesni. Vis dėlto rašymas niekur nedingo – tai ir mano darbas komunikacijos srityje, ir pomėgis kelionėse. Man norisi pasakoti vaizdais, tekstu, todėl natūraliai atsirado ir kelionių tinklaraštis, ir reguliarios rašliavos socialiniame tinkle „Facebook“, – atskleidžia jis.

2015 m. vasarą keliaujant po Aukštaitijos apžvalgos bokštus, pašnekovui kilo mintis surinkti juos į vieną žemėlapį. Tokios informacijos internete jis tada tiesiog nerado.

„Sudėliojęs bokštų žemėlapį, pamačiau, kad tai labai patogus įrankis kelionėms, todėl pradėjau pildyti ir kitais objektais. Tai užtruko beveik metus ir pernai vasarą „Lietuvon.lt“ paleidau į viešumą. Bet pati kelionių po Lietuvą portalo idėja pas mane tūnojo jau seniai, dar studijų laikais. Tik niekada rimtai negalvojau, kad tai taps tokia rimta mano veiklos dalimi“, – apie „Lietuvon.lt“ pradžią pasakoja K. Žukauskas.

Lietuva pilna atradimų

Pašnekovas įsitikinęs, kad kiekvienoje šalyje yra ką pamatyti. Taip, egzotinėse šalyse reginiai labiau neįprasti, bet atradimo jausmas ir Lietuvoje nė kiek ne silpnesnis, o kartais netgi stipresnis.

„Apie Lietuvą mes patys tikrai daug nežinome. Pastaruosius kelerius metus vietinis turizmas auga, žmonės pradeda daugiau keliauti, bet net ir tokioje mažoje šalyje kaip mūsų reikėtų kelerių aktyvių metų, norint pamatyti didžiąją dalį įdomių vietų. Neskaičiavau, bet iš „Lietuvon.lt“ žemėlapyje esančių beveik 1,2 tūkst. objektų gyvai esu matęs tikrai mažiau nei trečdalį“, – dėsto K. Žukauskas.

Ko visgi trūksta Lietuvai, kad ją lengviau atrastų dar daugiau žmonių iš Lietuvos ir užsienio? Pašnekovo manymu, patogiai pateikiamos informacijos. Informacijos yra labai daug, bet ji išskaidyta skirtingose svetainėse, leidiniuose, dažnai pateikiama be koordinačių ir pan. Jis įsitikinęs, kad „Lietuvon.lt“ kaip tik todėl ir išpopuliarėjo, kad jam pavyko viską aprėpti ir patogiai susisteminti.

„Pagaliau svarbus pačių turizmo įstaigų požiūris į lankytoją. Pas mus vis dar daug muziejų, kuriuose jautiesi kaltas, kad užėjai. Aišku, su sąlyga, kad ten pataikei tuo laiku, kada jie dirba, nes dažniausiai keliauti skirtas laikas prasilenkia su muziejų darbo laiku. Trūksta suvokimo, kad kiekvienas naujas lankytojas padeda gyvuoti tai įstaigai. Ar lietuviui, ar užsieniečiui toks apsilankymas nepadarys įspūdžio ir jis nei pats grįš, nei kitam rekomenduos“, – teigia „Lietuvon.lt“ kūrėjas.

Ateities vizijų netrūksta

Nuo pat „Lietuvon.lt“ starto K. Žukauskas vis sulaukdavo klausimų dėl vienokų ar kitokių objektų bei galimų maršrutų. Keletą savo išbandytų maršrutų jis netgi buvo aprašęs tinklaraštyje www.100dienu.lt ir pastebėjo, kad tie tekstai labai skaitomi, todėl kilo mintis apie tokią paslaugą kaip maršrutų sudarymas. Pamažu susiformavo naujo projekto „Nuotykiai su Lietuvon.lt“ idėja.

Patreon.com“ prenumerata pasirodė patogiausias sprendimas – norintiesiems keliauti nereikia kiekvieną kartą mokėti po eurą ar tris, užtenka prenumeruoti ir automatiškai kas mėnesį ši suma nuskaičiuojama nuo sąskaitos. Be to, pati prenumeratos forma pasirodė patraukli – juk dabar galima ne tik spaudą prenumeruoti, bet ir vakarienę į namus ar kojines, atsiunčiamas reguliariai paštu. Kodėl nepabandžius prenumeruoti maršrutų – gauni el. laišką su juo, sėdi ir važiuoji“, – pasakoja jis.

Šiuo metu „Lietuvon.lt“ kūrėjas jau dalijasi pirmaisiais naujojo projekto maršrutais ir nekantrauja pamatyti, kokia bus prenumeratorių reakcija. Tačiau pati pradžia buvo labai pozityvi.

„Projektą kūriau keliautojo akimis, todėl, manau, pataikiau į jų poreikius. Per pirmąją savaitę jau 150 žmonių užsisakė maršrutų prenumeratą – manau, kad projekto startui be aktyvios reklamos tai tikrai geras skaičius“, – džiaugiasi pašnekovas.

„Lietuvon.lt“ kūrėjas sako, kad motyvacijos ar paskatinimo tęsti su projektu susijusius darbus toli ieškoti jam tikrai nereikia. Judėti pirmyn skatina atradimai, kurių pilna kiekviena kelionė. Nesvarbu, ar būtų kaime sutiktas draugiškas senukas, ar įspūdingas dvaras, ar slaptas gamtos kampelis.

„Man patinka visus šiuos įspūdžius kolekcionuoti, lyginti su kitose šalyse matytomis vietomis. Dabar pastebėjau pats, kad keliaudamas kartais jaučiuosi lyg turizmo srities darbuotojas – kitose šalyse pamatytus įdomius ar patogius sprendimus kaupiu atmintyje arba užsirašau (kartais viešai „Facebook“, kartais tik sau). Gal kam pravers, gal kas nors įgyvendins pasiūlymą“, – svarsto jis.

Paklaustas, kur „Lietuvon.lt“ ir patį save mato po metų ar dvejų, pašnekovas tik trukteli pečiais. Jam ir pačiam vis dar kiek keista, kokia svarbia gyvenimo dalimi tapo turizmas. Ko gero, tai ir išliks labiau pomėgiu, bet „Lietuvon.lt“ buvo puikus pavyzdys, kaip sėkmingai gali plėstis sukurtos idėjos.

„Dabar jau kryptingai mąstau, kaip tobulinti esamus projektus ir kokius naujus sukurti. Vieną viziją, kokį Lietuvos turizmo projektą norėčiau matyti po 3–5 metų, turiu, bet kol kas per anksti apie jį kalbėti. Šiuo metu net nežinau, ar po trijų mėnesių iš Tailando grįžęs į Lietuvą derinsiu turizmo veiklą su komunikacijos darbais, ar susitelksiu tik į turizmą. Idėjų yra, laiko dar irgi turiu – sugalvosiu“, – teigia K. Žukauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.