...

Kai hobis tampa verslu

Verslas

2012.04.17

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: , .

Kai hobis tampa verslu

Viskas prasidėjo nuo pomėgio. Kartą tiesiog įrengiau visiškai apleistą sodą (nuotr. Lina Bukauskienė) BFL/ Andriaus Ufarto nuotr.

Sakoma, jeigu nori niekada nedirbti, užsiimk malonia veikla. Lina Bukauskienė, išėjusi motinystės atostogų, pasinėrė į savo hobį – apželdinimą, gėlininkystę, gamtos formavimą… Po trejų metų gimė dar vienas kūrinys – UAB „Sodo bitės“. Kalbamės apie tai, kaip mėgstamą veiklą moteris pavertė ne tik savirealizacijos, bet ir visos šeimos finansinės gerovės šaltiniu.

„Viskas prasidėjo nuo pomėgio. Kartą įrengiau visiškai apleistą sodą, na, o jis buvo pripažintas gražiausiu visoje sodų bendrijoje. Sulaukiau daug komplimentų, taigi vėliau sutvarkiau ir sodybą. Supratau, kad tokių dalykų trūksta, nes žmonės nori gražinti savo aplinką. Taip ir kilo mintis teikti apželdinimo paslaugas.

Iš pradžių atidarėme individualiąją įmonę ir pradėjome dirbti be pradinių investicijų. Kadangi buvo krizės pradžia Lietuvoje, paskolos mums niekas nesutiko duoti. Buvome jauna įmonė, o pagal veiklos pobūdį priklausėme rizikos grupei. Investavome savo santaupas, skolinomės iš artimųjų. Buvo nemažai dvejonių: ar verta, ar žmonės tikrai to norės, o jeigu bankrutuosime? Taip, tai buvo greita mintis, tačiau, kaip aš sakau, išplėtota, brandinta, todėl nuo pat pradžių sulaukėme nemažai užsakymų.

Į rinką atėjome 2009 metais, kai mūsų konkurentai išgyveno nuosmukį, o mes pasiūlėme konkurencingą, sąlyginai mažą, kainą. Vienas svarbiausių ir labiausiai veikiančių dalykų šiame versle – rekomendacijos, taip sakant, reklama iš lūpų į lūpas.

Iki šiol viską, ką uždirbame, investuojame į įrangą, medžiagas, veiklos plėtrą. Nuo pat pirmų užsakymų gautos pajamos buvo skirtos ne uždarbiui – norėjome gerinti savo teikiamas paslaugas. Galima sakyti, įmonė išaugo iš savęs. Reikia nepamiršti, kad tai sezoninis darbas, be to, yra veiksnių, nepriklausančių nuo žmogaus, bet gadinančių pradėtą darbą arba trumpinančių darbymetį.“

„Pradedantiesiems galėčiau pasakyti, kad norint, jog apželdinimo verslas pasisektų, reikėtų turėti bent 50 tūkst. litų. Be to, būkite originalūs!!! Ne kartą teko matyti nukopijuotus tekstus iš mūsų interneto svetainės ar paslaugas. Žinoma, kalbamės su tais žmonėmis, nes manau, kad tai ne tik klaidina klientus, bet greičiausiai kiša koją ir jiems patiems. Na, o jeigu nesugebate sukurti ko nors nauja, tuomet kopijuokite sumaniau. Vis dėlto linkėčiau kiekvienam demonstruoti išskirtinumą“, – šypsodamasi pokalbį baigia L. Bukauskienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.