K. Petrauskas: „Su reklamos kūrimu susipažinau dar sėdėdamas mokyklos suole“
2014.03.26
Temos: Marketingas, Verslo pradžia.
Paklaustas, kas paskatino pasinerti į reklamos pasaulį ir kas jam yra reklama, įvairias reklamos paslaugas teikiančios įmonės „Adversta“ įkūrėjas ir vadovas Karolis Petrauskas (29 m.) atsakymo ilgai neieškojo: „Dabar man reklama – verslas, paskui – menas ir, savaime suprantama, mokslas, t. y. žinių ir naujausių technikos galimybių pritaikymas kuriant reklamą. Žavi tai, kad reklamos plėtra neturi ribų.“
Įgimtas verslumas
„Esu iš Dzūkijos sostinės Alytaus, – pasakojimą pradėjo K. Petrauskas. – Mano abu tėvai – verslininkai. Nuo mažens mačiau, kaip jie diskutuoja, skaičiuoja, planuoja, ieško spendimų, kuria, gamina, kaip bendrauja su užsakovais ir kartu su jais džiaugiasi pagamintu gaminiu ar suteikta paslauga.
Pirmus pinigus užsidirbau, kai tėtis nupirko kompiuterį, grafikos programų ir spausdintuvą. Greitai išmokau maketuoti, tada baigiau aštuntą klasę. Buvo vasaros atostogos, labai norėjosi padirbėti. Tėtis neprieštaravo. „Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi“, – juokavo. Jis man parinkdavo „lengvesnių užduočių“, dažniausiai pateikdavo sausą informaciją, pagal kurią turėdavau kurti maketą. Nesikišdamas leido mąstyti ir kurti pačiam, taip ugdė mano savarankiškumą ir įgūdžius. Už atliktą darbą gaudavau pinigų.
Vėliau išmokau gaminti lipdukus. Tais laikais popierius, ant kurio galima spalvotai spausdinti, buvo itin retas. Aš ant jo prisispausdindavau įvairių paveiksliukų. Nusinešdavau į mokyklą ir parduodavau.“
Vieni mėgsta ramų gyvenimą: atsikelia anksti ryte, važiuoja į darbą, planuoja, kada valgys pietus, kada grįš į namus. Verslininko gyvenimas kitoks, planus kartais tenka keisti, o ypač gamyboje. Man toks gyvenimo būdas tinka ir patinka.
K. Petrauskas
Žingsnis po žingsnio
„Baigęs mokyklą rinkausi iš kelių universitetų: VU TVM, ISM arba VU. Norėjau mokytis ekonomikos arba vadybos. Pasirinkau Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklą. Čia turėjau galimybę mokytis iš dėstytojų, kurie ne tik turi teorinį verslo suvokimą, bet ir patys yra verslininkai, praktikai. Tai man buvo labai svarbu, – įsitikinęs K. Petrauskas. – Baigus universitetą teko padirbėti rinkodaros, pardavimo srityse. Žinios, įgytos aukštojoje mokykloje, darbe pravertė abiem atvejais, taigi savo sprendimo niekada nesigailėjau.“
Dabar K. Petrauskas jau gali dalytis įžvalgomis apie darbo kitam ir darbo sau skirtumus: „Vieni mėgsta ramų gyvenimą: atsikelia anksti ryte, važiuoja į darbą, planuoja, kada valgys pietus, kada grįš į namus. Verslininko gyvenimas kitoks, planus kartais tenka keisti, o ypač gamyboje. Man toks gyvenimo būdas tinka ir patinka.“
„Darbas rinkodaros ir pardavimo srityse man buvo naudingas. Jis suvedė su įdomiais žmonėmis, įvairių sričių ir profesijų specialistais, savo darbo profesionalais, atsakingais vadovais. Mano tvirtas ryžtas įkurti savo įmonę, jų ir mano artimųjų noras gyventi ir dirbti kartu Lietuvoje išsipildė“, – sakė iššūkių nebijantis K. Petrauskas.
Mažos įmonės pliusas – lankstumas
„Kol kas esame jauna įmonė („Adversta“ įkurta praėjusių metų lapkričio mėnesį). Mūsų komanda maža, bet su patirtimi. Manau, mūsų pliusas tas, kad esame smalsūs, atsakingi, lankstūs“, – įsitikinęs K. Petrauskas.
„Adversta“ siūlo įvairių reklamos paslaugų spektrą, t. y. nuo reklaminių puodelių iki lauko reklamos. „Idėją plėtojame nuo pradžios iki pabaigos. Patys parengiame reklamos projektą ir patys kuriame reklamą. Žinoma, būna, kad dėl laiko stokos parengtą projektą perduodame gamintojams“, – pasakojo pašnekovas ir dar kartą pabrėžė norą ir galimybes dirbti lanksčiai, prisitaikant ir atsižvelgiant į kliento poreikius.
Paklaustas, kas sunkiausia reklamos versle, K. Petrauskas buvo atviras: „Reklamos gamyba. Būna situacijų, kai tiekėjai neturi medžiagų, kurias jau esi naudojęs, išbandęs, žinai jų savybes, tuomet atsakingai parenkame kitas. Neretai spaudžia griežti terminai, taigi tenka įveikti laiką. Darbas atsiperka, kai matai patenkintą kliento veidą.“
Reikia bandyti
Anot K. Petrausko, turint verslo idėją visada reikia bandyti ją įgyvendinti. „Jei tvirtai tiki tuo, ką darai, tada pavyks. Galbūt ne iš pirmo karto, bet jei nedarysi, niekada nesužinosi, kaip būtų buvę“, – sakė verslininkas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.