Jaunas verslas skinasi kelią užsienio rinkose

Verslas

2016.12.27

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Jaunas verslas skinasi kelią užsienio rinkose

Lietuviško prekių ženklo „WoodWe“ įkūrėjai - Karolis Maračas ir Matas Pajarskas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Iš prigimties veiklūs ir idėjų nestokojantys vaikinai: iš Anykščių kilęs ir nuo šešerių metų vilniečiu tapęs Matas Pajarskas (24) ir vilnietis Karolis Maračas (21), savo jėgas suvienijo kurdami naują lietuvišką prekių ženklą „WoodWe“. Unikali idėja netrukus pamėgta užsienio rinkose, o pamažu ima traukti ir tautiečių dėmesį.

„WoodWe“ yra unikalus produktas – šiame veiklos etape tai mediniai telefonų ir kompiuterių dėklai. Prieš daugiau nei metus gimusią idėją iš pradžių kūrėjai demonstravo mugėse, o pastebėtas susidomėjimas paskatino judėti pirmyn.

„Norėjome kurti verslą ir ieškojome idėjų. Išsirinkome nišą – mediniai telefonų dėklai. Pagalvojome, kad telefonai platėja ir (arba) ilgėja, o dėkliukai išlieka tokio pat storio, todėl pradėjome koncentruotis į medienos faneruotę iki 1 mm storio. Draugams patiko idėja, kad telefono dėklas labai plonas, padarėme prototipą ir ėjome toliau. Mugėje „ISM Youth Market“ 2015 m. gruodį pristatėme gaminių prototipus. Būtent po šio renginio supratome, kad gaminys kelia susidomėjimą ne tik jaunimui, bet ir vyresniems žmonėms. Pirmieji pardavimai buvo labai svarbūs, ne mažiau svarbūs, įdomūs ir reikalingi buvo pirkėjų atsiliepimai. Vartotojas, kuris ir yra geriausias rinkos ekspertas, padėjo mums išsigryninti tolesnes gaires, kodėl, kaip ir kiek turime tobulinti savo gaminį“, – verslo pradžią prisimena M. Pajarskas.

Ne viskas taip lengva

„WoodWe“ gamybinėje veikloje nuolat turi ieškoti optimalių sprendimų, kad išvengtų gamybos nukrypimų, nuolat vertinamos įvairios gamybos efektyvumo ir optimizavimo galimybės. Inovacijos autoriams teko susirasti, kas tieks kokybiškas žaliavas, užtikrins sklandžią jų logistiką, o Lietuvoje to padaryti, deja, nepavyko. Lietuvoje pjaustomos gaminių formos, jie paruošiami ir išsiunčiami pirkėjui.

Pašnekovas pasakoja, kad „WoodWe“ buvo abiejų kūrėjų pirmasis verslas, todėl iššūkių netrūko. „Sudėtingiausia buvo pagaminti kokybišką produktą, kamavo abejonės dėl jo sėkmingumo. Viską darėme pirmą kartą ir gamybos, ir e. prekybos srityse. Įžengėme į sritį, kuri buvo mums žinoma, bet praktiškai nepaliesta, tačiau ryžtas ir palaikymas padėjo mums susidoroti su atsiradusiais sunkumais. Palaikymas iš aplinkos buvo, reikėjo parodyti rezultatus, tai ir padarėme. Kiekvienas pirkėjas nori turėti unikalų, išskirtinį dėklą, siūlėme ant jo išsigraviruoti mėgstamą ženklą ar frazę. Užsakytas telefono dėklas su pasirinktais kliento žodžiais „Laimę mes kuriame patys…“, kuriuos jis matys kiekvieną kartą paimdamas telefoną, buvo tarsi ženklas nesustoti. Nuo 2016 m. gegužės prekiaujame ir nuosekliai augame“, –prisiminimais dalijasi pašnekovas.

Keliauja į užsienį

Šiuo metu visa „WoodWe“ produkcija skirta „Apple“ gaminiams. Anot pašnekovo, tai kiek paprastesnis sprendimas, nes ši įmonė per daug nekeičia formų, per metus išleidžia nedaug gaminių, o ir pačius „Apple“ vartotojus žavi kūrybiškos idėjos bei išskirtinumas.

„Kūrėme verslą su idėja, kad mūsų rinka yra visas pasaulis. Norėjome sukurti produktą, kuris būtų pasiekiamas e. prekybos priemonėmis kiekvienam žmogui iš skirtingų pasaulio kampelių. Turėjome galimybę parduoti savo gaminius net tokiose vietose, kur net nepagalvojome, kad yra internetas“, – teigia M. Pajarskas.

Tiesa, Lietuvos rinkoje „WoodWe“ produkcija kelią skinasi kiek sunkiau. „WoodWe“ telefono dėklas kainuoja nuo 20 eurų, o kompiuterio dėklas – apie 40 eurų. Pasak pašnekovo, užsienio rinkoje ši kaina yra optimali. Žavu tai, kad tautiečiai nori būti išskirtiniai, norėtų įsigyti, tačiau galbūt ne kiekvienas gali skirti pinigų nišiniam produktui. Tai nėra būtinoji prekė. Vis dėlto, paklaustas, ar įmonė veikia sėkmingai, M. Pajarskas tikina, kad ne pinigai apibrėžia verslo sėkmę. Tačiau suprantama, kad verslo misija yra uždirbti pelną. Ir kai užsiimi procesu, kuris patinka, žinoma, tai duoda rezultatų. Versle įgyji įvairiapusės patirties: nuo gamybos organizavimo iki produkto pateikimo vartotojui.

„Iššūkių ir netikėtumų visada pilna. Veiksime sėkmingai, kai pradėsime iš anksto suvaldyti riziką: ir gamybos, ir prekybos subtilybes. Dabar tenka susidurti su netikėtomis situacijomis, kurių sprendimas užima laiko, bet tai yra augančio verslo kasdienybė. Sunku apibrėžti, kas yra sėkmė, nes kiekvienam žmogui tai yra individualu. Mums svarbiausia, kad tai, ką darome, suteikia malonumą ir matome perspektyvą toliau plėtoti šią verslo idėją. Todėl, kol turėsime šypseną ant veido, tol ir veiksime sėkmingai“, – įsitikinęs pašnekovas.

Dalijasi patirtimi

„WoodWe“ įkūrėjai M. Pajarskas ir K. Maračas pasakoja, kad nuosavame versle labiausiai juos žavi galimybė įgyvendinti idėjas, nepriklausomybė, netikėti sprendimai, laužantys nusistovėjusias normas ir stebinantys pasaulį. Patys verslą nuo nulio sukūrę vaikinai negaili patarimų pradedantiesiems ir pateikia penkis svarbiausius žingsnius, ko iš savo patirties linkėtų kiekvienam, turinčiam ambicijų ir norinčiam imtis nuosavos veiklos.

1. Pradėti nuo paprasčiausių darbų. Kitaip tariant, įvertinti savo galimybes, patirtį ir pradėti nuo to, ką išmanai geriausiai. Tarkime, jei nemoki kurti produkto, bet moki kurti interneto svetaines, geriau pradėti nuo svetainės su išankstine reklamos kampanija. Jei žmonės pozityviai reaguoja į produktą, daro išankstinius užsakymus, tai gali palengvinti sprendimus dėl gamybos.

2. Neišradinėti dviračio. Viskas yra sukurta, telieka ieškoti atsakymų. Ar tie atsakymai glūdės internete, ar pas būsimus partnerius, paaiškės beieškant.

3. Nusistatyti aiškius laiko terminus. Viskas priklauso nuo verslo specifikos, tačiau jei daugiau nei metus nesukuri prototipo ir (ar) esi be pirmųjų pardavimų, kažkas yra ne taip. Gali būti, kad užsibrėžei per daug ir nemoki ar negali vienas to pasiekti, pavyzdžiui, tau trūksta kapitalo tam tikriems sumanymams įgyvendinti, komandos.

4. Turėti stiprybės. Jei tai bus pirmas verslas, turėsi keistis, atsisakyti savo pomėgių, nuolat galvoti apie savo laiko ir darbų optimizavimą, ieškoti sprendimų. Jei tau tai priimtina, tuomet tai tavo kelias.

5. Suburti komandą. Kiekvienoje situacijoje yra sprendimas. Kartais reikia partnerių, mentoriaus, investuotojo ar kitų asmenų pagalbos. Reikia prisiminti, kad vienas lauke – ne karys. Svarbu nebijoti dalytis savo idėjomis su kitais ir taip surasti bendraminčių, su kuriais ateityje galbūt plėtosite verslą. Bandydamas apimti visas sritis ir jų kontrolę, galiausiai nepajėgi efektyviai atlikti savo užduočių. Todėl reikia išmokti pasitikėti kitais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.