Japoniškos arbatos namai siekiantys pažinti kiekvieną klientą
2022.06.23
Temos: Darbuotojai, Marketingas, Verslo pradžia.
Pirmieji japoniškos arbatos namai „Yugen tea“ ir jų įkūrėja Giedrė Trumpienė padės moderniu žvilgsniu pažiūrėti į arbatą, nepamirštant senųjų tradicijų. Jų siekis pažinti kiekvieną savo klientą. Degustacijų metu sužinosite apie arbatos patirtis, ja mėgaujantis atrasite savo estetikos momentą, analizuosite skonį. Kiekvieno ūkininko arbata – tai tarsi meno kūrinys, kuris atspindi jo pasaulėžiūrą ir aistrą.
Giedrė pradėjo domėtis arbata, Japonijos kultūra ir antropologija dar mokykloje, tai ją nuvedė į Rytų Azijos kultūrų ir kalbų studijas. Šių studijų metu vienerius metus praleido Japonijoje, mokėsi apie šios šalies kultūros, arbatos ceremonijų, grįžusi iš Tekančios saulės šalies parašė baigiamąjį darbą pavadinimu „Arbatos ceremonija kaip japoniško identiteto dalis“.
Netrukus moteris apsigyveno Australijoje, čia taip pat su meile gamino arbatas vietiniams ir dar giliau nėrė į arbatos meistrų sertifikuotus kursus (angl. Certified Tea Master Courses by Australian Tea Masters), taip pat išklausė arbatos mišinių kūrimo kursus (angl. Tea Blending Courses by Australian Tea Masters).
Ir vėl gi kelias vedė atgal į Japoniją, čia praleido tris nuostabius pavasario mėnesius arbatos ūkyje Uji regione. Turėjo galimybę susipažinti su visais arbatos auginimo ir gaminimo procesais.
Japonijos arbatos laukuose kilusi idėja atidaryti parduotuvę
Dar būdama Japonijoje Giedrė pajuto, kad jau sukaupė tikrai daug žinių ir galėtų jomis dalintis: „Gyvenime pradedu veikti, kai esu užtikrinta 100 proc., o arbatų srityje taip ir jaučiausi. Tai tapo mano neatsiejamo gyvenimo dalimi. Pajutau, kad noriu grįžti į Lietuvą įkurti japoniškos arbatos namus ir dalintis savo arbatos istorijomis“, – prisimena verslininkė.
Grįžus į Lietuvą arbatos namų iš karto nepavyko atidaryti dėl įvesto karantino. Tuomet moteris nusprendė savo idėjos vis tiek neatsisakyti ir pradėjo kurti el. parduotuvę. „Esu turbūt vienas iš tų žmonių, kuriems tiktų pasakymas „tyli kiaulė gilią šaknį knisą”, ilgus metus tyliai kryptingai mokiausi, bet jau kai prasitariau savo artimiesiems apie arbatinės idėjas ir planus – tai reiškė, kad vienaip arba kitaip savo tikslą įgyvendinsiu“, – prisimena savo ryžtą idėjos autorė.
Moteris sulaukė labai daug palaikymo, subūrė aplink save arbatos mylėtojus, prie projekto prisidėjo labai daug žmonių, artimųjų, bičiulių: „Vieni padėjo su el. parduotuvės kūrimu“, mama buhalterė su buhalterija, draugės su tekstų redagavimu ir ne tik. Tad jaučiuosi visame kelyje tikrai ne viena ir „Yugen Tea“ yra daug žmonių meilės arbatai ar tikėjimo mano tikslu išraiška”, – džiaugiasi Giedrė.
Gyvendama Australijoje Giedrė pastebėjo, kad ten nėra populiarūs didiesiems kavos tinklams priklausantys verslai. Australai mėgsta mažus kavos namus: „Jie nori pažinti savo baristą, eiti pas jį kasdien dešimt metų iš eilės. Asmeninis ryšys ir istorija ten labai svarbūs“, – pasakoja pašnekovė. Tai įkvėpė arbatos namų idėjos autorę kurti panašų verslo modelį, kuriame pažįstamas kiekvienas klientas: „Man natūraliai yra labai svarbu pažinoti kiekvieną iš klientų, žinoti kokias arbatas jis mėgsta, ką gėrė praėjusį kartą pas mus ir kaip jį naujai nustebinti,“ – sako moteris.
Logistika pandemijos metu
Neužtenka vien tik sukurti idėją ir gauti artimųjų palaikymą, o kaip gi logistika pandemijos metu? Štai čia prasidėjo rimti iššūkiai, verčiantys save raminti kvėpavimo technikomis, šiandien jau su šypsena prisimena tą laiką Giedrė: „Kartais kovojant dėl savo siuntų, joms kažkur užstrigus ar dėl kažkokių priežasčių institucijoms ir deklarantams sakant skirtingus dalykus, įkvėpdavau gyliai ir mintyse sau primindavau, kad tai darau iš meilės arbatai. Nemažai kantrybės pareikalavo noras suprasti apie arbatos importą iš trečiosios šalies.“
Efektyvi rinkodara ne pirmo būtinumo prekei
Japoniška arbata yra viena iš egzotinių prekių, dar ne visiems suprantama ir ne pirmo būtinumo, todėl kitas nemenkas iššūkis, kuris, kaip mano pašnekovė, gali trukti net kelerius metus, tai edukacijos procesas apie japoniškos arbatos skonius, kokybę, tradicijas: „Suvokiu, kad sėkmė priklauso ne vien tik nuo idėjos naujumo, unikalumo, kaip gerai išmanau temą ar kokia gera komanda, bet ir nuo to kaip organizuotai, strategiškai ji bus įgyvendinta. Ir nesinorėtų, jog pasitvirtintų artimųjų nuogąstavimai apie jaunų verslų sėkmės statistiką,“ – pašnekovė pasakoja apie pirmuosius verslo iššūkius.
Dar gyvendama Japonijoje Giedrė socialiniuose tinkluose pradėjo dalintis savo arbatų istorijomis tiesiai iš Japonijos laukų, ten pasidarė nuostabių originalių nuotraukų, kurias ir dabar naudoja savo komunikacijos su klientu procesuose: „Tai yra mano unikali patirtis, mano matyti laukai ir žmonės tai vertina. Taip pat kartais organizuoju nemokamus nuotolinius susitikimus su pačiais ūkininkais bei arbatos žinovais, tai klientai gali patys pažinti asmeniškai jų arbatą auginančius ūkininkus, paklausti rūpimus klausimus ir gerdami arbatą pagalvoti apie jų su meile augintą arbatą“.
Japoniškos estetikos samprata, apibūdinanti neakivaizdų grožį
„Yugen tea“ bare studijoje galėsite ne tik įsigyti Japonijos ūkininkų arbatos, o taip pat ir jos paragauti, ją išgėrus suvalgyti jau panaudotus lapelius kaip mažą užkandį, pagardintą su sojos padažu, ryžiais ar su braškėmis. Arbatos galima užsisakyti ir elektroninėje parduotuvėje. Netgi užsisakyti arbatos prenumeratą: „Tai geriausias būdas pažinti arbatos pasaulį, išragauti kuo daugiau skirtingų arbatos puodelių“, – pasakoja pašnekovė.
Šiuo metu populiariausia paslauga, kuria teikia „Yugen tea“, tai degustacijos įmonių renginiams ir privačiose šventėse. Degustacijos rengiamos ir „yugen tea“ bare studijoje“
Arbata yra siunčiama ir į visas Baltijos šalis, taipogi kelia ambicingus tikslus plėstis visoje Europoje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.