...

Išskirtinių augalų paieškos seseris paskatino pradėti nuosavą verslą

Verslas

2020.07.07

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: .

Išskirtinių augalų paieškos seseris paskatino pradėti nuosavą verslą

Asmeninio albumo nuotr.

Kiek daugiau nei prieš dvejus metus seserys Kristina ir Dovilė Ambrazevičiūtės, kilusios iš Kauno, įkūrė augalų ir jų aksesuarų verslą – „Puodas ir petunija“. Nors nė viena nebuvo susijusi su botanika ar keramika, patirtis, įgyta finansų ir teisės studijose, leido kūrėjoms laisviau jaustis plėtojant nuosavą verslą. Ko gero, patikimiausia šeimos komanda ir nesustojančios naujų augalų paieškos padėjo verslui įsitvirtinti ir suburti savo gerbėjų būrį.

Pirmoji e. parduotuvės klientė – pirmąją atidarymo valandą

„Puodas ir petunija“ startavo 2018 m. pavasarį seserims nutarus, kad optimalus variantas pradėti verslą – įkurti e. parduotuvę: „Buvo labai smagu, kad tik paskelbusios apie savo parduotuvės atidarymą per pirmąją valandą sulaukėme pirmosios pirkėjos. Tačiau visuomet, nuo pat pirmos idėjos apie prekybą augalais ir jų aksesuarais, turėjome labai aiškią fizinės parduotuvės viziją.“ Prabėgus vos metams nuo e. parduotuvės atidarymo, Kristina ir Dovilė pirkėjus pakvietė ir į pirmąją fizinę parduotuvę, įkurtą prekybos centre „Ozas“. 

Vieniems bodintis dirbti su šeimos nariais, kūrėjos yra įsitikinusios, jog ryšys, atsiradęs nuo mažų dienų augant kartu, yra didelis verslo privalumas: „Žinome viena kitos stipriąsias ir silpnąsias vietas ir žinome, kad visada galime viena kita pasitikėti – neabejojame, kad kiekviena iš mūsų padarys geriausiai, kaip gali.“ 

Pavadinimui sukurti prireikė laiko

Dažnam verslininkui įgyvendinant naują idėją didžiulį galvos skausmą kelia pavadinimas. Juk tai pirmoji vizitinė kortelė, kuri pasiekia klientą. Ne išimtis ir šiuo atveju: „Žinojome, kad ieškosime ypatingo pavadinimo ir tam tikrai skyrėme daug laiko, studijavome augalų pavadinimus, kūrėme galimas jų kombinacijas, įkyriai klausinėjome šeimos narių… Galų gale, matyt, peržengėme visas kantrybės ribas ir vienas iš šeimos narių, išvargintas mūsų klausinėjimų ir paieškų, sarkastiškai sušuko – „Puodas ir petunija“! Ir mes supratome, kad tai yra būtent tai, ko norime.“ Kūrėjos pavadinimu džiaugiasi ir dabar, kadangi jis sulaukia nemažai lankytojų komplimentų. 

Lietuvoje pasigedo retesnių augalų pasiūlos

Verslai dažnai gimsta iš mėgstamos veiklos. Taip nutiko ir šį sykį: „Tiek mūsų studijos, tiek mūsų profesinė veikla – teisė bei finansai – nėra susiję nei su augalais, nei su keramika. O verslo kryptį lėmė mūsų asmeniniai pomėgiai – mėgstame augalus ir domimės interjero ir kraštovaizdžio dizainu. Keliaudamos po Europą, matėme daugybę parduotuvių, skirtų būtent tam – skoningesniems vazonams, retesniems augalams, įvairiems mažosios sodininkystės aksesuarams.“ Seserys pasigedo augalų įvairovės Lietuvoje ir tai tapo paskata pradėti augalų verslą. 

Dirbdavo kasdien, įskaitant savaitgalius ir šventes

Nors atidarant e. parduotuvę sunkumų nebuvo, įsteigus fizinę, atsirado nemažai iššūkių. Pirmą parduotuvės veiklos pusmetį Kristina ir Dovilė dirbo dviese, naujų darbuotojų nesamdė, kadangi pačios norėjo įsigilinti į parduotuvės veikimo principus: „Kadangi „Puodas ir petunija“ įsikūrė prekybos centre, dirbdavome naujai atidarytoje parduotuvėje pasidalijusios po šešias valandas kiekvieną mielą dieną, įskaitant savaitgalius ir šventes. Jeigu vienai tekdavo kur nors išvykti, kitai tekdavo kasdienis dvylikos valandų krūvis. Susitikdavome tik pasikeisdamos pamainomis, tad galite suprasti, kokia šventė po trijų mėnesių tokio darbo mums tapo Kūčių vakaras, kai prekybos centras dirba trumpiau ir mes galėjome susėsti prie bendro stalo ir pasimatyti su savo šeima abi kartu.“ Verslui įsibėgėjus, įkūrėjos nusprendė pasamdyti naujų darbuotojų, todėl šiuo metu komandą sudaro keturi žmones. 

Plečiasi po truputį

cof

Pasak verslininkių, augalų verslas žavi tuo, kad suburia augalų mylėtojus, kurie vieni kitiems negaili patarimų: „Galima sakyti, jaučiamės didelės sukulentų ir kitų kambarinių augalų augintojų bendruomenės dalimi. Labai įdomu ieškoti vis naujų augalų, nes ir pačios turime šią nuostabią priklausomybę.“

Pasiekimais pašnekovės nėra linkusios girtis, tačiau augimą tiek finansine, tiek žinių prasme tikrai pastebi. Rugsėjį planuoja atidaryti dar vieną parduotuvę Vilniuje, o netolimoje ateityje planuoja plėstis ir Kaune. „Matome labai puikias plėtros tendencijas, bet apie visiškai pilną atsipirkimą dar yra tiesiog per anksti kalbėti“, – sako veiklios seserys.

Socialiniai tinklai – efektyviausi reklama

„Didžiausią vaidmenį mūsų versle suvaidino socialiniai tinklai. Tai praktiškai vienintelė tikrai efektyvi priemonė, visos kitos – dalyvavimas mugėse, renginiuose, renginių rėmimas, reklama ir straipsniai žurnaluose – jokios apčiuopiamos naudos nedavė. Tad visiems pradedantiesiems galime patarti – neeikvokite tiems dalykams resursų“, – pataria Kristina ir Dovilė, pridurdamos, kad atsitiktiniai praeiviai taip pat daro nemažą įtaką pardavimams. 

Nors augalus mėgsta kone visi, seserys pastebi, jog konkurentų Lietuvoje nėra daug: „Mums mūsų konkurentai nuostabūs tuo, kad tai iš esmės yra labai nedidelės įmonės, prie kurių vairo stovi tokie patys žmonės kaip mes, kurie domisi tais pačiais dalykais, tad iš esmės – bendraminčiai. Naudodamosi proga, siunčiame jiems šilčiausius linkėjimus.“

Kartu su klientais kuria augalų mylėtojų bendruomenę

Kristina ir Dovilė pasakoja, kad nuo pat verslo pradžios buvo nusprendusios kurti bendruomenę, o ne šalto pardavimo kontaktą su klientais. Didelis dėmesys bendravimui leidžia keistis informacija abiem šalims – ir verslininkės duoda įvairiausių patarimų augalų augintojams, ir pačios jų gauna iš klientų, kolekcionuojančių augalus: „Vartotojų poreikį stebime nuolat, bet ne vien tik jis formuoja mūsų pasiūlą. Laikome save ir nišine parduotuve, norime tenkinti ne tik mėgėjų, bet ir kolekcininkų poreikius, turime ir tradicinio, ir išskirtinio skonio klientų. Svarbiausia – visą laiką klausome, ką kalba mūsų klientai. Išgirdusios apie geros, sukulentams skirtos žemės trūkumą Lietuvoje, konsultavomės su užsienio augintojais ir dabar savo klientams siūlome geros kokybės žemę. Pajutusios pirkėjų poreikį ne tik nusipirkti augalą ir vazoną, bet iškart ir įsodinti, pradėjome teikti persodinimo paslaugas“, – vardija pašnekovės.


Karantino metu – padidėjęs susidomėjimas augalais

Karantino metu seserys pastebėjo nemažą augalų poreikio padidėjimą, tačiau tai sieja ne vien su karantinu, tačiau ir sodinimo metu – pavasariu: „Tai, kad likome be gyvos prekybos, buvo smūgis. Kadangi savo parduotuvės veikloje dalyvaujame labai aktyviai, tekdavo dirbti ir po dvylika valandų keletą dienų iš eilės, parduotuvės uždarymas atrodė keistai, lyg tai vyktų ne mums, pasaulis susvyravo. Bet praėjus kelioms dienoms internetiniai pardavimai pradėjo smarkiai kilti, tai iš esmės ir leido išgyventi visą šį laikotarpį.“ Kristina ir Dovilė taip pat pastebi, kad augalų mylėtojų gretos nuolatos gausėja. 

Augalų pasirinkimo tendencijos

Tendencijų galima įžvelgti ir pagal tai, kokių augalų linkstama įsigyti: „Vienokios yra augalų kolekcininkų poreikių tendencijos – natūralu, kad jie visada labiau kreipia dėmesį į retesnius augalus. Šioje srityje neteko dėti papildomų pastangų, nes retesnių augalų, labiausiai, žinoma, sukulentų, ieškome ir sau. Keliavome, susirašinėjome, turime kontaktų įvairiose šalyse… Įprastesni augalai taip pat turi savo auditoriją, yra lengviau prieinami tiek mums, tiek klientams. Atrinkdamos juos, labai atidžiai stebime tendencijas – nesinori pasiūlyti bet ko.“ Seserims buvo įdomu tai, kad ir tie pirkėjai, kurie nekolekcionuoja augalų, taip pat stengiasi rasti mažiau matytus, retesnius variantus. 

Linkėjimas pradedantiesiems

Kristina ir Dovilė pradedantiesiems linki nestokoti pasiryžimo: „Nebijokite žengti žingsniu daugiau, nei manote, kad galite sau leisti. Tik taip artėsite prie tikslo. Baimė yra stabdis. Bet jeigu veiklai negalite skirti daug laiko, net nepradėkite, nes savaime niekas nepasidarys.“

Be ryžto, verslininkės mini ir kitus dalykus, kurių derėtų paisyti norint pasiekti savo auditoriją. Vienas jų – nesitikėti, jog dalyvavimas mugėse padės didinti populiarumą. Kristina ir Dovilė skatina investuoti į socialinius tinklus: „Investuokite į socialinių tinklų reklamą – ją rodykite tik tikslinei auditorijai ir gausite didesnę grąžą, nei dalydami skrajutes mugėje. Nuo pirmos dienos turėkite tinklalapį, nešvaistykite laiko ir energijos prekybai per „Facebook“ parduotuves. Socialiniai tinklai skirti bendrauti – bendraukite su savo klientais. Jūsų bendraminčiai laukia, kol juos rasite.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.