...

Išskirtinio restorano savininkas chaotiškos pradžios nepabūgo

Verslas

2021.12.27

Autorius: Monika Viliušytė

Temos: , .

Išskirtinio restorano savininkas chaotiškos pradžios nepabūgo

K. Sipavičius // Asmeninio albumo nuotr.

Vos prieš kelis mėnesius išskirtinėje Kauno vietoje – Panemunės šile – restorano „Ipanema“ duris atvėręs 23-ejų Kasparas Sipavičius juokauja, kad anksčiau pats sau prisiekinėjo, jog niekada neis į restoranų verslą. Rizikingu metu naujo verslo nepabūgęs pradėti jaunas vyras šiandien neslepia – ne viskas pradžioje klostėsi taip, kaip tikėjosi, tačiau į ateitį jis žvelgia su neblėstančiu optimizmu ir artimiausių žmonių palaikymu.

Verslą kurti paskatino šeima

Iš Kauno kilęs K. Sipavičius pastaruoju metu gyveno Vilniuje, tačiau verslą kurti nusprendė būtent gimtajame mieste, paskatintas brangiausio žmogaus – savo mamos. 

„Mama iš kažkur sužinojusi pasakė, kad yra laisvos patalpos tame rajone, kuriame aš augau. Sako, Kasparai, pasižiūrėk, gal ką sugalvosi. Atsakiau, kad turbūt ne, bet gerai, nuvažiuokim (juokiasi – aut. past.). Pažiūrėjom, kad tikrai viskas ten žiauriai gerai, žiauriai gražu ir žiauriai neišpildyta. Žinojau, kad Kaune nieko panašaus nėra, kad yra žmonių, kuriems to trūksta ir kam tikrai būtų įdomu“, – apie verslo ištakas pasakoja „Ipanema“ direktorius. 

Apsispręsti teko greitai, mat patalpas konkurso būdu nuomojo savivaldybė: „Per pusvalandį pasitarę nusprendėme, kad darome. Per kitas dvi dienas įsteigėme įmonę, pasirašėme dokumentus dalyvauti konkurse ir jį laimėjome.“ 

Nors „Ipanema“ save pristato kaip picų ir kokteilių barą, K. Sipavičius sako, kad tokia buvo tik pradinė idėja, išaugusi į šį tą daugiau.

„Visą šį projektą labiau matau kaip kultūrinę vietą. Net ir restorano pavadinimas – tai aliuzija į tropikus, to paties pavadinimo Brazilijos paplūdimį. Čia planuojami renginiai, užsiėmimai, koncertai, vakarėliai. O picos atsirado todėl, kad mano brolis yra picų kepėjas. Pagalvojome, kad būtų smagu, jei jis irgi čia dirbtų. Mes patys sakome, kad šis verslas išėjo visiškai „suneštinis“, kur ir šeima, ir draugai vis kažką savo įdėjo. Taip ir atsirado toks bendras visų kūrinys“, – džiaugiasi jaunas verslininkas.

Rinkos tyrimą atliko pats

Ne paslaptis, kad šiandien picerijų apstu, tad naujam verslui išpopuliarėti gali būti sudėtinga. Kadangi K. Sipavičiaus pagrindinė specialybė yra prekių ženklo konsultavimas, prieš atidarant savo restoraną atlikti rinkos tyrimą jam buvo savaime suprantamas dalykas.

„Galima sakyti, kad rinkos tyrimai yra mano kasdienė duona, todėl buvo natūralu. Atlikęs tyrimą pamačiau, kad Kaune yra šimtas picerijų. Tačiau mums visada svarbiausia buvo konceptas ir tai, su kokia žinute mes ateinam į pasaulį“, – paklaustas, kaip pavyko išsiskirti iš daugybės kitų panašių verslų, sako K. Sipavičius.

Kasparo teigimu, pagrindiniai reklamos kanalai – socialiniai tinklai ir žmonių rekomendacijos iš lūpų į lūpas – kol kas visiškai pasiteisino. 

„Mokamos reklamos kol kas nedarėme ir nežinau, ar ji veiktų. Mūsų verslas nėra tinklinis, kad galėtume žmones pritraukti kokiomis nuolaidomis, pasiūlymais ir panašiomis akcijomis. Čia viskas sukasi apie jausmą, apie „vaibą“, apie idėją. Čia ateina žmonės, kurie pritraukia kitus žmones, ir susidaro „fainų“ žmonių efektas“, – paaiškina K. Sipavičius.

Nuostabaus grožio vietoje savo restoraną atidaręs verslininkas sako, kad visgi niekada nenorėjo būti tokia vieta, kuri gyvena tik iš praeivių.

„Žinoma, praeivių yra, pavyzdžiui, savaitgaliais pasivaikščioti išėjusių žmonių. Vis dėlto praeiviai sudaro netgi mažiausią lankytojų procentą. Nesakau, kad žmonės ateina tik iš socialinių tinklų, bet tikrai yra didelė dalis tokių, kurie iš pradžių pamatė, kad vyksta kažkas naujo, kažkas „faino“, ir tada nusprendė ateiti. Netgi mūsų interjeras, nuo staliukų iki lėkščių, yra visiškai „instagraminis“, kad klientui įsikėlus nuotrauką iškart matytum, jog jis lankėsi būtent čia“, – sako „Ipanema“ direktorius.

Sudėtinga pradžia optimizmo nesumažino

Jaunas vyras nepabūgo į verslą nerti šiuo gana rizikingu laikotarpiu, kai po ilgo karantino daugybė maitinimo įstaigų savo duris taip ir paliko užvertas visam laikui.

„Statybas pradėjome birželio pirmąją, o restorano duris atvėrėme spalio antrąją. Iš pradžių buvo didelis chaosas – žmonės picų laukė po dvi valandas. Nesitikėjome, kad ateis toks didelis srautas žmonių. Mano paties patirtis restoranų versle yra nulinė – restoranuose esu tik valgęs ir gėręs. Kasos aparato niekada nebuvau lietęs ir net neplanavau. Ir mūsų konceptas yra toks, kad tai yra labiau vasaros, pavasario ir gero oro vieta“, – pirmuosius įspūdžius prisimena Kasparas.

„Vis dėlto atsidaryti rudenį mums buvo geras sprendimas, nes per ateinančius mėnesius galėsime išspręsti visas kylančias problemas ir absoliučiai visapusiškai pasiruošti naujam sezonui – kad vėl atėjus didelei masei žmonių nebebūtų nė vienos problemos nei dėl aptarnavimo, nei dėl ilgo laukimo“, – optimistiškomis nuotaikomis dalijasi K. Sipavičius. 

Restorano „Ipanema“ direktorius labiausiai džiaugiasi savo komanda, kurią šiuo metu sudaro jau dešimt žmonių ir kuri jaučiasi kaip viena didelė šeima. K. Sipavičius turi patarimą ir kitiems pradedantiesiems verslininkams – niekada nebijoti, jog kažkas nepavyks, ir eiti į priekį. 

„Pagrindinis patarimas – tai per daug neužsimąstyti ir pradėti daryti, o visas problemas tikrai galima išsispręsti“, – pataria Kasparas Sipavičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.