Ilgametė patirtis paskatino atidaryti nuosavą barą
2019.03.08
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Alytiškis Edgaras Pranskevičius (31) drauge su žmona ir, kaip pats sako, geriausia drauge Rūta (28) jau seniai suprato, kad buvimas kartu skatina jų verslumą ir generuoja idėjas. Išbandę daug skirtingų veiklų, jie pagaliau suprato, kad reikia kurti tai, ką moki geriausiai. Taip Vilniuje atsirado naujas baras „Youngs’ Club“.
„Drauge turėjome ne vieną projektą, kur vieni sėkmingi, kiti ne tokie, bet kupini patirties. Tiek prityrę po daug metų darbo baruose supratome, kad reikia daryti tai, ką moki geriausiai. Nors aš kažkada ir nelabai norom pradėjau darbuotis aptarnavimo srityje, tai nutiko, rodos, prieš gerų 12 metų, po truputį supratau, kad šiuo metu savo visų veiklų be aptarnavimo srities, barų gyvenimo, naktinio laisvalaikio, skonio atradimų ir istorijų klausymo bei pasakojimo nelabai ir įsivaizduoju“,- pasakoja E. Pranskevičius.
Ieškojo išskirtinumo
„Youngs’ Club“ iš savo konkurentų išsiskiria unikaliu interjeru, nestandartiniais ir kūrybiškais sprendimais. Pasak pašnekovo, tai įgyvendinti leidžia verslo mažumas, nes, kai patenki į smulkiojo verslo kategoriją, esi kur kas lankstesnis naujovėms ir drąsiau išlipi iš komforto zonos.
„Mūsų pranašumas – visų pirma unikalumas: stipri istorija už kadro, vieta, interjeras, tai, kad nesivaikome standartų, kūrybiškumas. Idėja turėti kokteilių barą, kurio pagrindas būtų „Amaro“ (itališka trauktinė, kurios gamybai naudojamos įvairios žolelės, prieskoniai ir kartais labai netikėtini ingredientai, pavyzdžiui, artišokai), sukosi galvoje jau seniai, bet pati viso baro koncepcija susiformavo natūraliai gavus norimas patalpas“, – atskleidžia pašnekovas.
E. Pranskevičius pasakoja, kad kokteilius ir gėrimus stengėsi surasti kiek įmanoma nematytus ir neragautus Lietuvoje, o erdvę sukurti tokią, į kurią norėtųsi grįžti.
„Pirminė mūsų idėja buvo atidaryti klubą žmonėms, kurie turėtų vietą susirinkti, laisvai pabendrauti, atrasti, paragauti, pašokti, praleisti visą naktį su artimaisiais ar visiškai svetimais žmonėmis ir prisikrauti įspūdžių krepšelį bei norėti po to kuo greičiau sugrįžti. Visų pirma atidarydami barą norėjome padaryti vietą, kur pirmu numeriu eitų paslaugus, natūralus aptarnavimas, ko, mano nuomone, vis dar Lietuvoje labai trūksta, o tik tada gėrimų kultūra, vakarėliai ir kitos iniciatyvos“, – atskleidžia verslininkas.
Įkvėpė gyvenimo būdas
Paklaustas, kodėl nusprendė barą pavadinti būtent taip, pašnekovas tikina, kad tai lėmė abiejų su žmona gyvenimo būdas: „Pavadinimas gimė vienu metu labai netikėtai ir labai apgalvotai. Norėjome atidaryti klubą, todėl pavadinime ir yra žodis „klubas“, o vienas svarbiausių dalykų, įkvėpęs mus tokiam pavadinimui, buvo mūsų gyvenimo būdas: kelionės, klajonės, svajonės ir viskas, ko reikia jaunimui. Norėjosi sukurti bendruomenę, kuri turėtų bendrą idėją džiaugtis gyvenimu ir išlikti amžinai jaunatviška. „Youngs’ Club“ logotipo raidė Y yra taip pat atskaitos taškas, nuo kurio vėliau atsirado irgi daug idėjų. Esame Y kartos atstovai, tai stengiamės labiausiai Y kartą ir paliesti su šia vieta. Manau, atvykę rasite daug sąsajų, kalbant apie tą laikotarpį.“
Konkurencija nuožmi
Anot pašnekovo, įkvėpimo ir pamokų jie sėmėsi keliaudami užsienyje, o daugumą atsakymų atrado jau pradėję veiklą. „Nors tai ir nėra mūsų pirmas projektas, tačiau ilgus vakarus praleisdavome prie idėjos ir paieškų tokio baro, kurio Vilniuje ar visoje Lietuvoje nėra. Norėjosi padaryti tokią vietą, kurioje žmonės nebūtų suvaržyti, įpareigoti, kur šiokiomis dienomis atvyktų tie, kurie norėtų sužinoti daugiau apie baro „arkliukus“, tačiau kartu galėtų turėti ir vieną smagiausią vakarėlių po Halės turgavietės stogu savaitgaliais. Vienu žodžiu, norėjome gana kontrastingos vietos, tačiau su bendra linija“, – pasakoja E. Pranskevičius.
Verslininkas teigia, kad sostinę savo veiklos pradžiai pasirinko ne šiaip sau. Daug laiko praleisdami ir jau ilgus metus gyvendami Vilniuje, Edgaras ir Rūta gerai išmanė rinką, buvo pastebėję, ko joje trūksta. Vis dėlto paklausti apie plėtros planus, tokios galimybės neatmeta ir tikina, kad konkurencinė aplinka barų srityje mūsų šalyje gana įtempta.
„Lietuvos rinkoje sunku, nes nėra daug žmonių, nėra vadinamosios perkamosios galios, todėl pati konkurencija gana iškreipta. Tačiau plėtros planai kituose miestuose visada yra, bet niekados nemąstome daryti „meanstreemo“ su tuo pačiu vardu ir atkuriant tą patį. Kiekvienas miestas kitoks ir ne visiems reikia „youngsų“. Manau, tai labai svarbu suprasti ir liautis daryti štampus. Kurti naujai, įdomiai ir nuoširdžiai“, – atvirauja pašnekovas.
Sunkiausia startuoti
„Youngs’ Club“ tikslinis vartotojas yra 25–40 metų smalsus, stilingas, daug keliaujantis, ragaujantis ir naktinį gyvenimo būdą mėgstantis žmogus. Būtent tokius klientus siekia pritraukti naujai įsikūręs klubas. Būtent tokie vartotojai, anot pašnekovo, yra didžiausia motyvacija, o jų atsiliepimai ir šypsenos skatina verslą judėti pirmyn. Vis dėlto, neatsižvelgiant į ilgametę patirtį HORECA sektoriuje, pradžioje būta ir sudėtingesnių etapų.
„Sunkiausia sukaupti pradinį kapitalą, tuomet pasirašyti verslo planą ir išsistudijuoti pliusus bei minusus. Taip pat nelengva rasti patalpas, kurios atitiktų poreikius ir kainos santykį. Na, o svarbiausias dalykas – tai pasirašyti avantiūrai, kuri yra labai blanki bei neaiški ir pasiryžti nežinomybei bei atradimo džiaugsmams“, – prisimena E. Pranskevičius.
Linki kurti
Linkėdamas pradedantiesiems sėkmės, pašnekovas pabrėžia, kad svarbu suvokti, jog rinka esame kiekvienas iš mūsų ir kiekvieno mūsų poreikiai gali tapti puikia verslo idėja. Svarbu tik pradėti kurti.
„Kitiems pradedantiesiems linkėčiau išmintingo verslo plano, tikslių apskaičiavimų, kūrybiškumo. Nesistengti kopijuoti, o kurti ir gyventi tuo, suvokti, jog tu ir esi ta rinka: ko trūksta tau, galbūt trūks ir tavo kaimynui. Ir, manau, svarbu kartais tiesiog pasirašyti avantiūrai ir labai tikėti savo idėja“, – įsitikinęs „Youngs’ Club“ bendraįkūrėjis.
„Youngs’ Club“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.