Idėją nuosavam verslui įkvėpė noras nustebinti pasaulį
2019.09.02
Temos: Verslo pradžia.
Andrejus Petruša (35), verslininkas iš Jonavos, prieš trejus metus sumanė Lietuvai ir pasauliui pristatyti „Premium“ produkcijos idėją, sujungiančią mokslą, inovacijas ir kokybę, skirtą žmonių sveikatingumui, fizinei bei psichologinei gerovei, ir įkūrė prekių ženklą „Gera karma“.
Idėją įkvėpė noras pasauliui pristatyti inovatyvų prekių ženklą
Pasak Andrejaus, idėja gimė iš noro pasauliui pristatyti Lietuvoje pagamintus „super“ produktus, skirtus aktyviems, sportuojantiems ir sveikatingumu besidomintiems žmonėms. „Norėjosi kurti su meile, sujungiant kokybę, mokslą ir inovacijas. Taip ir gimė „Gera karma™“ idėja. Tai geri, naudingi, patikrinti, įrodyti, praktiški, kilnūs ir inovatyvūs produktai, – pasakoja A. Petruša. – „Gera karma™“ yra oficialus ir patentuotas prekių ženklas Lietuvoje. Esame licencijuoti „Premium“ maisto papildų ir kosmetikos gamintojai. Mūsų įmonėje įdiegti GMP/GGP ir GHP standartai, užtikrinantys profesionalų gamybos procesą bei kokybę.“ Veikla vystoma beveik trejus metus. Per tą laikotarpį teko nemažai laiko skirti įsikūrimo, įrengimo ir „pamato ruošimo“ procesams, tam reikėjo ir daug resursų, kantrybės, susitelkimo į tikslą ir motyvacijos.
Didžiausias dėmesys – žaliavų kokybei ir kompleksiniams junginiams
Šiuo metu visas dėmesys skiriamas „supermaistui“ ir „Premium“ maisto papildų gamybai. Siekiama, kad produktai būtų tinkami visiems, ypač – sportuojantiems, aktyviems, sveikatingumu besidomintiems žmonėms, kurie siekia aukščiausių rezultatų darbe, sporte ir asmeniniame gyvenime. Aktyviai bendradarbiaujama su savo srities profesionalais – patyrusiais žaliavų tiekėjais, perdirbėjais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje: JAV, Kanadoje, Ispanijoje, Norvegijoje, Italijoje, Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Azijoje. „Produkcija gaminama palaikant artimus ryšius su KTU Maisto fakultetu, Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba, Higienos institutu, todėl užtikriname aukščiausią kokybę, tai lemia inovatyvūs sprendimai, tinkamos žaliavos, tikslus jų ženklinimas, šviežumas. Neplatiname ir nesiūlome jokių antrinių ar abejotinos kokybės žaliavų ar produktų. Be to, atstovaujame Europoje puikiai žinomiems ir patentuotiems prekių ženklams bei įmonėms, su kuriomis turime privilegiją bendradarbiauti išskirtinėmis sąlygomis. Tad galime rinktis iš daugiau nei tūkstančio aukščiausios kokybės sudedamųjų komponentų: ekologiškų, natūralių, biologinės kilmės žaliavų, augalinės kilmės ekstraktų ir kt. Dalį žaliavų importuojame pirmieji Lietuvoje, tai užtikrina unikalią mūsų produktų sudėtį, inovatyvumą ir itin aukštą kokybę! Mūsų produktuose nerasite jokių dažiklių, pigių konservantų, GMO ar „nesuprantamų“, žemos kokybės, žalingų sveikatai, abejotinų medžiagų ar sudedamųjų dalių. Aukščiausia kokybė, unikali sudėtis ir maksimalus veiksmingumas – toks mūsų veiklos receptas ir sėkmės paslaptis. Tuo vadovaudamiesi, keliame sau tikslus ir toliau kurti produktus, kurie padarytų įspūdį ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – tvirtina „Gera karma™“ vadovas ir įkūrėjas.
Sieks nustebinti ne tik Lietuvą, bet ir pasaulį
„Tęsdamas praktinę idėjos misiją, nusprendžiau koncentruotis į vieną iš perspektyviausių ir inovatyvių sričių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje – kanapių žaliavą ir jų produktus, – toliau pasakoja Andrejus. – Maistinės (pluoštinės) kanapės puikiai auga būtent Lietuvoje. Labai džiaugiuosi turėdamas šią galimybę. Jau galiu pristatyti „Premium“ kokybės kanapių produktus Lietuvoje ir užsienyje. Nesustoju ties tuo ir toliau gilinuosi į šią sritį, tad su bendraminčių komanda įkūrėme Kanapių augintojų, perdirbėjų ir verslo inovatorių asociaciją – KAPVIA. Esu asociacijos valdybos narys ir drauge su kolegomis siekiame atsakingai ir nuosekliai plėtoti šią sritį: šviesti visuomenę, diegti inovacijas, kurti pridėtinę vertę ir taip garsinti Lietuvos vardą.“
Prekių ženklo „Gera karma™“ vadovas A. Petruša, aktyviai vystydamas pagrindinę – produkto kūrimo ir jo gamybos veiklą, – tuo pat metu stengiasi išrasti dar daugiau neeilinių preparatų, formulių, kompleksų, naujų gamybos technologijų. Bendradarbiauja su mokslininkais, valstybinėmis institucijomis, privataus bei verslo sektoriaus atstovais. Ateities vizija – suburti efektyvią komandą, su kuria būtų galima stebinti pasaulį idėjomis, sprendimais ir rezultatais.
Tik dabar, po trejų metų veiklos, Andrejus jaučiasi įgijęs pakankamai žinių, kontaktų ir patirties, kad galėtų kurti „tuos“ produktus, dėl kurių ir pradėjo šį verslą. Prekių ženklo „Gera karma™“ idėja jau užgimusi ir po truputį įsibėgėja. Didžiausios naujienos ir sudėtingiausi produktai jau greitu metu atsiras prekyboje ir bus oficialiai išleisti į dienos šviesą. Komandos ašis – tas pats asmuo, įkūręs įmonę ir prekių ženklą, – Andrejus. Įmonėje dirba ir laisvai samdomų tam tikrų sričių profesionalų, neseniai prisijungė nauji investuotojai ir partneriai iš „Magnus Investments“, dėl kurių verslas įgaus dar didesnį pagreitį. Tai pardavimų, teisės ir finansų sričių profesionalai, dalis jų dirba užsienyje ir orientuojasi į veiklos kryptis, susijusias su eksportu ir technologijų vystymu. Glaudžiai dirbama ir bendradarbiaujama su užsienio mokslinėmis institucijomis.
Nevengia bendradarbiauti su investuotojais ir partneriais
Prekių ženklo „Gera karma™“ veikla finansuojama asmeninėmis ir partnerių lėšomis. Vystomos ir atskiros idėjos, kur bendradarbiaujama ir bendraujama su investiciniais fondais, ateityje numatomas dar ne vienos idėjos realizavimas vykdant bendrus projektus. Norint kurti Europos ar pasaulio masto inovacijas, reikalingos milžiniškos investicijos, todėl tai turi būti bendras projektas su stipria komanda ir solidžiu finansavimu, kad būtų galima pasiekti tikrai daug: „Tikimės ateityje tikrai įdomių bendrų projektų, kurie prisidės prie sėkmingo idėjos įgyvendinimo, ir taip pat norime išdidžiai iškelti Lietuvos vėliavą, nes MES TAI PADARĖME! Labai to laukiu, esu kantrus, turiu mylimą veiklą, nuolat gaunu daug padėkų, pagyrimų, palaikymo, todėl man tęsti šią misiją, kuriai pabaigos nematau, yra vienas malonumas. Nesustoju ir atsakingai dirbu plėtodamas esamas idėjas, kaupiu patirtį, žinias ir, kai ateis laikas, būsiu pasiruošęs kitiems žingsniams ir etapams“, – džiaugiasi verslo įkūrėjas.
Grįžtamasis ryšys ypač džiugina: klientų atsiliepimai puikūs
Prekių ženklo „Gera karma™“ produktai naudingi, universalūs, tinkami visiems vartotojams, bet iš esmės skatinantys gyventi sveikiau, todėl juos pasirenkantys klientai apie jų savybes ir poveikį atsiliepia puikiai! Gamyboje naudojamos tik aukščiausios kokybės ir išskirtines charakteristikas turinčios žaliavos. Grįžtantiems ir naujiems užsakovams – visada pasiūlomos geriausios kainos, nuolaidos ir teikiama specialių pasiūlymų. „Didžiausias mūsų noras, kad kuo daugiau žmonių susipažintų su produkcija, ją išbandytų ir įsitikintų neabejotina jos nauda. Asortimentas įvairus, todėl kiekvienas tikrai ras ką nors sau tinkama, o išbandęs palaikys, parems, pasidalins pozityvia žinute su kitais, gal tiesiog padėkos ir taip motyvuos judėti pirmyn. Labai malonu gauti nuoširdžių atsiliepimų, idėjų ir pageidavimų, juk produktus kuriame Jums ir sau. „Gera karma™“ misija – išskirtiniai, neeilinių ypatybių ir potencialą turintys produktai“, – paaiškina A. Petruša.
Konkurencija skatina kurti
Anot verslininko, visur egzistuoja sveika konkurencija ir tai dar labiau įkvepia kurti unikalius produktus: „Neseniai į rinką pateikėme naują produktą – „DigeZyme® + TRIPHALA“ virškinimo fermentų kompleksą. Tai absoliuti naujiena Lietuvoje. Modernus ir analogų pasaulyje neturintis, saugus, aukščiausios kokybės (8 aktyvių komponentų) maisto papildas (kompleksas), skirtas virškinimui ir žarnyno veiklai. Beje, su šiuo produktu vos prieš keletą savaičių laimėjome „Aukso medalį“ Jonavoje. Esame konkurso „Pagaminta Jonavoje 2019“, kurį organizavo Jonavos miesto savivaldybė ir Kauno prekybos ir amatų rūmai, laureatai. Labai džiaugiuosi, kad būtent čia galiu „gimdyti“ produktus, kurie garsina ne tik miestą, bei ir garsins Lietuvą, kai debiutuosime pasaulinėje rinkoje!“
Ateityje – specifinė produktų linija
„Gera karma™“ produktai pakankamai universalūs – tinka visiems. Sveikata ir gera savijauta aktuali taip pat visiems, todėl stengiamasi pateikti būtent tokius produktus. Ateityje planuojama išleisti ir specifinių produktų, skirtų tik tam tikroms grupėms ar jų problemoms spręsti – ligų prevencijai ir pan. „Priminsiu, kad visi mūsų dabartiniai produktai gali padėti užkirsti kelią įvairioms ligoms ir padėti jums jaustis sveikesniems, gauti daugiau reikiamų medžiagų, sustiprinti organizmą, imunitetą. Tai nėra panacėja, niekada taip neteigiu, reikia rūpintis sveikata kompleksiškai – maistas, mityba, streso valdymas, kokybiškas poilsis, sveikatingumo praktikos ir kiti dalykai“, – paaiškina A. Petruša.
Nuosavame versle svarbiausia – nebijoti rizikuoti ir dirbti
„Visada stengiausi būti savarankiškas ir nepriklausomas, verslu susidomėjau jau prieš beveik penkiolika metų ir kol kas viskas pavyko – dirbu sau, esu nemažai keliavęs, daugiau nei penkerius metus gyvenau užsienyje. Turiu rinkodaros įmonę JAV ir keletą sėkmingų skaitmeninių projektų, tačiau grįžau į Lietuvą tam, kad čia sukurčiau ir turėčiau kažką tokio ir manau, kad man pavyko! Be to, stengiuosi įtraukti talentingus žmones į komandą ir bendradarbiauti – dalintis. Mano profesinis moto yra labai paprastas: „Mažiau kalbų – daugiau darbų!“ – mintimis dalinasi pašnekovas.
„Neskubėkite prie „milijono“, nes dažnas nežinotų, ką su juo daryti, arba padarytų daug klaidų. Geriau natūraliai augti – žingsnis po žingsnio, kad išvengtumėte nereikalingo streso ir maksimalizuotumėte sukauptą patirtį, žinias, įgūdžius. Lėtai, bet užtikrintai! Yra sakoma: „Slow and steady wins the race“, – pataria verslininkas A. Petruša.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.