Galimybė akimirksiu atidaryti e. parduotuvę tapo realybe
2014.03.03
Temos: Pardavimai, Verslo pradžia.
Internetas yra visur. Jis keičia pasaulį ir mus pačius. Jis keičia tai, kaip mes bendraujame, kaip skleidžiame idėjas, kaip perkame ir parduodame, kaip padedame vieni kitiems. Interneto laisvė ir, regis, neribotos galimybės įgalina mus daryti tai, apie ką anksčiau žmonės galėdavo tik svajoti. E. komercijos sistemos „ShopInn“ kūrėjas Andrius Čepkus įsitikinęs, kad būtent informacinės technologijos verčia pasaulį greičiau suktis. Jo kūrinys irgi turi ambicijų prisidėti prie greitesnio sukumosi. „ShopInn“ – tai sistema, su kuria net ir smulkiausias verslininkas gali atidaryti visiškai funkcionuojančią e. parduotuvę ir iš prekybos centro ar parduotuvės akimirksniu žengti į gerokai platesnę rinką.
Tiltas į e. komerciją
„ShopInn“ veikia labai paprastai. Verslininkas, norintis turėti savo e. parduotuvę, čia užsiregistruoja ir už mėnesinį mokestį ją gauna. Su visais privalomais jos atributais ir visa reikalinga priežiūra.
„Pati mintis, dėl kurios sukūrėme verslą, buvo ta, kad norėjome e. komerciją padaryti prieinamą kiekvienam. Galų gale juk nereikia net ilgai ieškoti informacijos, kad pamatytum, jog e. komercijos verslas šiandien yra vienas iš sparčiausiai augančių. Į šį verslą lengviausia įsilieti, jį iš esmės gali pradėti bet kas. Mes pasirinkome šią nišą ir norime būti tie tarpininkai, kurie jums išsprendžia visus klausimus ir padeda pradėti verslą internete. Mes esame tas tiltas į e. komerciją. Suteikiame profesionalų sukurtą parduotuvę, kurjerius, iš kurių išsiderėjome geras sąlygas, mes dalijamės savo reklamos partneriais, kurie tikrai yra žinomi rinkoje, be to, mes sprendžiame serverių ir kitas technines problemas“, – apie sistemos atsiradimą pasakojo A. Čepkus.
Pasak jo, sistemos tikslas yra atlaisvinti verslininkams rankas. Pinigus ir laiką, kuriuos eikvotų kurdami internetinę parduotuvę patys, sistemos kūrėjų dėka jie gali panaudoti kitoms reikmėms.
„Dauguma žmonių eina į e. komerciją, bet realiai nesuvokia šio verslo ir dėl to padaro daug klaidų. Viena iš klaidų, pavyzdžiui, būna tokia, kad labai daug investuojama į techninius sprendimus, o vėliau pasirodo, kad visiškai neliko pinigų rinkodarai. O be rinkodaros tavo parduotuvė yra niekas. Jei niekas į ją neužsuks, tai nebus ir pardavimų. Todėl mes klientams siūlome sprendimą, kuris pagal kainą yra prieinamas kiekvienam. Sutaupytus pinigus galima pasilikti rinkodarai, lojalumo programoms“, – svarstė verslininkas.
Dauguma klientų – smulkusis ir vidutinis verslas
A. Čepkus teigia, kad „ShopInn“ dažniausiai bendradarbiauja su smulkesniais verslininkais. Būtent jiems sistemos siūlomas efektyvumas ir ekonimiškumas yra aktualiausi.
„Iš tikrųjų dauguma mūsų klientų yra smulkusis ir vidutinis verslas. Turime labai įvairių. Nuo parduotuvės, kur prekiauja viena mergina, iki tarptautinių prekių ženklų, kurie turi savo fizines parduotuves, bet pasirinko turėti dar vieną prekybos kanalą. Tokiems klientams sakome, kad jie vis tiek sandėliuoja prekes, tvarko apskaitą, tai kodėl gi jiems nepradėjus prekiauti visoje Lietuvoje. Tokį klientą mes per vieną dieną galime išvesti į visos Lietuvos rinką. Vakar jis buvo tik viename prekybos centre, o šiandien jis jau visoje Lietuvoje ir potenciali rinka prisiplečia iki maksimumo“, – sakė pašnekovas.
Jis pastebi, kad e. komercija pamažu keičia nusistovėjusius prekybos modelius. Internetas ne tik suteikia daug galimybių patiems smulkiausiems, bet ir keičia supratimą apie tai, kas yra fizinė parduotuvė. „Matome dvi tendencijas. Vieni žmonės turi fizines parduotuves ir sako, kad jiems per mažai pardavimo. Žmonės ateina pas juos, apsižiūri, bet po to perka internetu. Jie irgi nori būti internete. Kai kurie netgi svarsto savo parduotuves padaryti labiau parodomosiomis, kur ateini apžiūrėti prekių, o perki iternetu. Smulkieji verslininkai irgi domisi. Gauname iš jų labai daug užklausų. Gal ir gali prekiauti feisbuku, bet tai nepatogu, neautomatizuota. Iš mūsų gauni automatizuotą sprendimą. Taip daug patogiau. Be to, mes siūlome prekiauti ir Latvijoje. Juk kurjeriui kelionė į Latviją užtrunka tiek pat, kiek ir į Klaipėdą. Tad kodėl nepraplėsti savo rinkos?“ – kalbėjo A. Čepkus.
Pašnekovo teigimu, sistema nuolat tobulinama, siekiama klientams suteikti kuo daugiau galimybių. „Mes žiūrime plačiai. Stebime, kas darosi pasaulyje, kur juda e. komercija. Stengiamės būti pirmieji, kurie viską sudeda į vieną paketą, kad klientui jau nereikėtų rūpintis. Iš tikrųjų dauguma klientų turi rūpintis savo verslu. Jeigu tu prekiauji, tarkime, dovanomis, tai turi gerai išmanyti būtent tą rinką. Gilintis, kaip plečiasi e. komercija, kokios funkcijos ateina, jau ne kliento darbas. Tai mūsų darbas. Mes tai darome. Atrandame tas funkcijas, įdiegiame ir klientams pranešame, kad nuo rytojaus gaus tokią ir tokią funkciją, nes tai dabar yra madinga, veikia pardavimą ir t. t. Klientams nereikia mūsų prašyti“, – teigė jis.
Lietuva – tik pirma stotelė
A. Čepkus sako jau besidairantis ir į užsienį. Pirmiausia į artimąjį – Baltijos šalis. Vėliau „ShopInn“ turėtų žengti į Rytų šalis, kuriose dirva e. komercijai itin palanki.
„Nuo pat pradžių viskas ir buvo daroma su ta mintimi. Lietuva yra mūsų pirmoji stotelė. Lietuvoje yra puiki terpė išsibandyti. Gali gauti grįžtamąjį ryšį iš pačių įvairiausių žmonių, sukurti tikrai gerą produktą. Jau šiais metais planuojame išeiti į užsienio rinkas. Sistema nuolat tobulinama. Mūsų tikslas būtų, kad vieną dieną ji taptų visiškai automatizuota. Parduotuves tada galėsi atidaryti ne per valandą, o per minutę“, – sakė jis.
Verslininkas teigia kiekvieną dieną besimėgaujantis savo darbu. Veikla IT srityje jam tapo ne tik pragyvenimo šaltiniu, bet ir vieta, kur galima išpildyti savo svajones ar tiesiog padaryti ką nors gero kitiems žmonėms.
„Džiaugiuosi, kad IT verslas, kuriuo realiai pradėjau domėtis nuo keturiolikos metų, yra tas, kuris verčia pasaulį greičiau suktis. Džiaugiuosi, kad nuo mažų dienų įšokau į šią sritį, o ne į kokią automechaniką. Šis verslas, mano galva, šiandien turi didžiausias perspektyvas pakeisti pasaulį ir padaryti jį geresnį. Savo žinias išnaudoju ir socialiniam projektui „Vaikų svajonės“, kuris buvo apdovanotas kaip pats geriausias projektas socialinėje terpėje. Mes išpildėme tūkstančių vaikų svajones už šimtus tūkstančių ir turėdami nulinį biudžetą. Kasdien matau, ką gali internetas, ir mėgaujuosi dirbdamas šioje srityje“, – teigė A. Čepkus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.