Fotografai iš Ukrainos Lietuvoje užkariavo naują nišą
2022.10.06
Temos: Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Prieš trejus metus įkurtas Tetiana Lukerievas ir Aleksei Tseitlin prekės ženklas „Tati Frank“ jau tapo žinomas Lietuvos moterų. Atsiliepimai apie personalizuotas fotosesijas plinta iš lūpų į lūpas. Jauni, energingi ir mylintys gyvenimą fotografai siekia įkvėpti meile sau kiekvieną klientę.
Sutuoktiniams Tati ir Aleksui, kilusiems iš Ukrainos, atvykimas į Lietuvą leido atrasti mylimą veiklą – fotografiją. Šiuo metu jie turi nuolatinį klienčių srautą, o didžiausia sklaida vyksta per rekomendacijas. Kadangi paslauga yra labai individualizuota, patyriminė, moterys dažnai dalijasi pojūčiais artimųjų draugių tarpe.
Pora neslepia, jog kelio pradžia jiems buvo nelengva. Artimieji patarė susirasti „stabilų“ darbą ir nemanė, jog kūryba virs pelnu. Tačiau ilgainiui skeptiškiau į jų veiklą žiūrėję giminaičiai virto didžiausia palaikymo komanda.
Stiprus proveržis nusprendus įkurti prekės ženklą
„Jau kurį laiką fotografavome maistą restoranams, taip pat ir vestuves, šeimas. Vis dėlto, norėjome atrasti savitą stilių ir sukurti glaudų emocinį ryšį su klientu. Kurdami prekės ženklą pasitelkėme asmenybę. Norėjome susieti pavadinimą su mano vardu ir pavarde, tačiau jie yra gana sudėtingi – Tetiana Lukerievas. Sutrumpinome vardą iki Tati, o dėl pavardės galvojome gana ilgai. Galiausiai nusprendžiau pasiklausti draugų, su kokiais būdo bruožais jie mane asocijuoja. Surašiau žodžius ir išverčiau į įvairias užsienio kalbas, norėdama atrasti gražų sąskambį“, – pasakoja bendraįkūrėja.
Žodžiai buvo šie: besišypsanti, atkakli, ryški, linksma. Viena asociacija kartojosi dažniausiai – „nuoširdi“.
„Prancūziškai „nuoširdus“ yra Franc, jį ir panaudojome. Paskutinę raidę pakoregavome, kad angliškai ir lietuviškai kalbantiems būtų aiškiau. Taip gimė „Tati Frank“. Beveik atsitiktinai pasirinktas pavadinimas nustatė krypti mūsų kūrybai – nuoširdžiai, tikrai asmenybės fotografijai. Tiesa, sakoma, jog atsitiktinumų nebūna“, – šypsosi Tati.
Rodo asmenybę
„Daugelis mano, kad mums labiausiai rūpi pats fotografavimas. Bet iš tikrųjų taip nėra. Visų pirma, savo darbu siekiame atskleisti asmenybę“, – aiškina mergina.
Vyro ir žmonos komanda prieš imdama fotografuoti susipažįsta su klientu artimiau – eina į kavinę, kalbasi įvairiomis temomis.
„Visi nori šaunių kadrų, tačiau jie pavyksta tik tada, kai atskleidžiame žmogų, parodome jo asmenybę. Tai ilgas ir įdomus procesas, labiau psichologinis, nei techninis“, – priduria ji.
Tati su vyru skiria laiko pabendrauti su klientu kaip su draugu: apie naminius gyvūnus, mėgstamus filmus ir muziką. Ir tik tuomet, suvokę, koks yra žmogaus charakteris ir kokios patirties jis iš tikrųjų nori, pora planuoja susitikimą studijoje.
„Be to, mes nesivaikome tendencijų, nedarome nenatūralių nuotraukų. Mūsų fotografija yra apie žmogų, o ne apie drabužius, lokaciją ar makiažą. Siekiame, kad klientai žiūrėtų į nuotraukas po 30 metų ir jos vis dar būtų aktualios, gražios ir atspindėtų svarbų žmogaus gyvenimo tarpsnį“, – dalijasi fotografė.
Rinkodarą plėtojo intuityviai
Tati pabrėžia, jog vystyti veiklą jiems labai padėjo stipri rinkodara, nors iš pradžių pora ją plėtojo visiškai intuityviai, iškėlusi žmogų į prekės ženklo vertybių centrą.
„Turime daug rekomendacijų ir nuolatinių klientų, dabar tai yra pagrindinis mūsų srautas. Gana sėkmingai plečiamės „Instagram“, tiesiog dieviname ten rodyti fotosesijų užkulisius, o žmonės mėgsta mus stebėti“, – pasakoja pašnekovė.
Šiuo metų puslapis „Tati Frank“ turi beveik 14 tūkst. nuolatinių sekėjų.
Tati dalijasi, jog Vilniaus centre ar studijose neretai prie jos su vyru prieina merginų, kurios juos seka ir teigia svajojančios pas juos nusifotografuoti.
„Kartą fotografavome renginį, jame buvo aktorė Ineta Stasiulytė. Mes priėjome prie jos pasakyti, kad mums labai patiko jos pasirodymas, o ji atsakė, kad jai labai patinka mūsų nuotraukos, ir ji nori fotosesijos pas mus. Tai buvo netikėta, bet tą akimirką supratome, kad esame ir jau šiek tiek žinomesni Lietuvoje“, – dalijasi emocijomis Tati.
Nuoširdumas ir tikrumas
Pagrindinė fotografų kryptis – individuali moters fotosesija. Klientės naudoja nedaug makiažo, arba fotografuojasi visai be jo, ir vilki neįmantriais rūbais, pavyzdžiui, baltais marškiniais.
Pora stengiasi parodyti tikrąjį, natūralų moterų grožį. Moterys dažai netiki, jog tai įmanoma, tačiau rezultatas stebina.
„Labiausiai įsimintina klientės istorija – kai fotografavome nuostabią moterį jos 40-mečio proga. Kai fotosesija ėjo į pabaigą, mes parodėme jai kadrus. Tiesa, tiesiai iš fotoaparato, be redagavimo. Ir ji apsipylė ašaromis. Tada apsiverkiau ir aš, kartu su ja iš laimės. Ji negalėjo patikėti, jog tai ji – nepaprastai graži, čia ir dabar, be redagavimo ir filtrų. Tai buvo pirmoji tokia stipri reakcija į mūsų darbą. Buvome be galo laimingi. Nusprendėme ir toliau rodyti tikras nuotraukas tiesiai aikštelėje ir kaskart šis momentas teikia be galo daug džiaugsmo“, – sako pašnekovė.
Pasak Tati, prekės ženklas vystėsi labai intuityviai – jie darė tai, kas patinka, ir transliavo tai auditorijai. Šiuo metu pora turi aiškų pozicionavimą – fotografuoja merginas, kurios nori prisiminti save tam tikru savo gyvenimo periodu, ateina užfiksuoti tikros ir nuoširdžios istorijos apie save. Klienčių eilė rikiuojasi keliems mėnesiams į priekį.
Pradedantiems savo veiklą Tati palinkėjo išlikti ištikimiems sau: „Jei ko nors labai stipriai norite, būtinai veikite. Gali būti net neaišku, kuo visa tai pavirs. Jei klausotės savo vidinio balso, jis parodys teisingą kelią.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.