Didžiausia sėkmė, kai darbas neskandina skolose ir teikia džiaugsmą
2014.01.02
Temos: Verslo pradžia.
Kas lemia baro sėkmę? Paauksuotos sienos? Krūvos blizgučių ar tūkstančiai įvairių šviesų? Apnuogintos šokėjos ar žonglieriai prie baro? Anot Gedimino Mustakimovo (42 m.), naktinio baro „Faksas“ šeimininko, visa tai įdomu, bet ne kasdien. Jo ir širdies draugės Kristinos įkurtame bare atmosferą kuria komanda, muzika, gera nuotaika ir truputis sekso. Gedimino teigimu, tai yra dalis baro sėkmės.
Music in the air
Praeitų metų vasarą uostamiestyje atidarytas baras „Faksas“ ne visiems buvo naujiena. Nuo 1997 m. jis veikia Nidoje. Tai buvo pirmas naktinis baras šiame mieste. Iš Nidos kilusio G. Mustakimovo žodžiais, čia nebeužteko vietos, norėjosi daugiau triukšmo, todėl nuspręsta dairytis aplink.
Prieš atidarydami „Faksą“ Klaipėdoje verslininkai analizavo šio miesto dieninį ir naktinį gyvenimą: lankė barus, stebėjo, kuo jie gyvena. Gedimino žodžiais, baro, kokį su drauge norėtų lankyti ir kokį įsivaizduoja, uostamiestyje nerado.
Šeimininkas neslepia, kad kurti baro koncepciją padėjo artimas bičiulis: „Jis, kelių garsių barų Vilniuje savininkas, dar dirbant Nidoje įskiepijo kitokį požiūrį į barą. Turėdami kitokį supratimą (ačiū K. B.) lengvai sukūrėme tai, kas dabar vadinama „Faksu“ Klaipėdoje.“
Uostamiesčio bare jaučiama tai, kas svarbiausia, – „music in the air“ (muzika ore. – Red.). „Muzika kruopščiai parenkama ir prižiūrima. Domimės, knisamės, kur tik įmanoma. Atkasame niekam negirdėtų, bet svečiams nuostabą keliančių kūrinių. Grojame visiems, gerbiantiems roką, gerai žinomus, laiko patikrintus roko perliukus“, – kokio stiliaus muzika sklando bare, pasakojo Gediminas.
Jis pažymėjo, kad čia niekada negros muzika, nesusijusi su roku. Tai, kad šiame bare itin svarbi muzika, išduoda ir interjeras: pakabinti instrumentai bei raudonas sienas puošiančios roko atlikėjų nuotraukos.
Pradžioje manyta, kad Klaipėdoje „Faksas“ bus koncertų baras, tačiau verslininkai pripažįsta nenumatę kliūties – kaimynų. „Jie nebuvo tuo patenkinti, o man pasirodė neskanu ir neprotinga kariauti. Todėl muzikos grupes kviečiame tik kartais ir iki tam tikro laiko, bet visada nemokamai“,– problemos sprendimą rado baro savininkas.
Oficialiai „Faksas“ yra tekilos namai. Todėl jos, anot Gedimino, čia yra daugiausia. Šimtaprocentė tekila patiekiama ne su citrina ar apelsinu, o su sankrita: „Keletas rinkodaros triukų padėjo šiam nuostabiam derinukui rasti begales sekėjų. Dabar dauguma svečių pasilabinę mirkteli, nusišypso, kilsteli du pirštus ir mums nekyla klausimų, ko įpilti.“
„Ne“ kirstukams ir aplaižytiesiems
„Fakso“ įkūrėjai ypatingą dėmesį skiria komandai: priimdami darbuotojus jie atsižvelgia ne į patirtį, o į tai, ar žmogus laimingas. „Mums nereikalinga patirtis. Svarbiausia nuoširdumas, paprastumas, linksmumas. Mums gražu, kai iš virtuvės sklinda virėjų juokas, siautėjimas, dainavimas. Aplinkinių šypsenos neišvengiamos. Smulkmena? Taip, bet miela. O jei daug panašių smulkmenų?..“ – anot Gedimino, kuriant baro atmosferą svarbiausia yra smulkmenų visuma.
„Fakso“ šeimininko žodžiais, sukurta aplinka padėjo atsikratyti žmonių, su kuriais būti vienoje patalpoje nėra smagu. Todėl čia ne vieta kirstukams, kurie širdyje laiko kuoką, arba suaugusiems, bet vis dar turtingų tėvelių aplaižytiems vaikeliams. Gedimino nuomone, atėjęs į barą turi atsipalaiduoti, sužinoti ką nors nauja, išsipasakoti. Čia leidžiamas rokas simbolizuoja laisvę, todėl niekas neturi jaustis suvaržytas. Tad „Faksas“ – laimingų, bendraujančių žmonių vieta.
Ar šis verlas sėkmingas? Gedimino teigimu, kai kurie sėkmę supranta kaip siekį tapti turtingam ir vaidentis televizijoje ar žurnaluose. Jam didžiausia sėkmė, kai darbas neskandina skolose ir teikia džiaugsmą.
Paklaustas, kiek reikėjo investicijų, verslininkas neslepia – Nidoje 75 tūkst. JAV dolerių, o Klaipėdoje – apie 230 tūkst. litų. Tiesa, į šią sumą įtrauktos abiejų įkūrėjų tam tikros asmeninės išlaidos.
„Nematėme poreikio atskirti investicijas, skirtas verslui, ir savo išlaidas. Mes neturime kam atsiskaityti“, – aiškina baro šeimininkas.
Jo teigimu, kuriant verslą itin svarbus aiškus savęs įsivaizdavimas tame sūkuryje. Gediminas nepanoro mėtytis patarimais, nes nėra garantuotas, jog jie tiks visur ir visada. Jis pasakė tik vieną nuoširdų palinkėjimą: „Bičiuliai, neatidarykite baro, jeigu neturite aiškios vizijos, krypties, mąstančių partnerių ir nežinote, kas yra partizaninė rinkodara.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.