Dešimtmečio patirtis ir verslumo gyslelė padėjo įkurti nuosavą verslą

Verslas

2019.07.09

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Dešimtmečio patirtis ir verslumo gyslelė padėjo įkurti nuosavą verslą

G. Gižaitė Iš asmeninio albumo

Žemaitiškų šaknų turinti, kaip pati save pristato, pirmos kartos vilnietė Giedrė Gižaitė vos prie septynis mėnesius ryžosi rinkai pristatyti ekologiškų prekių parduotuvėlę „Pas Giedrę“. Ilgus metus kaupusi patirtį ekologiškų produktų srityje, moteris suvokė, kad atėjo metas siekti svajonės ir kurti nuosavą verslą.

Versli nuo mažens

Prieš startuodama su nuosavu verslu G. Gižaitė studijavo teisės mokslus. Įpusėjus magistro studijoms, mergina suvokė, kad pusėtina teisininke būti nenori, o tam, kad taptų tikra profesionale, reikėtų pernelyg ilgai gilintis į sritį, kuri studijų metu pasirodė esanti ne tokia jau patraukli.

„Nuo mažų dienų traukė verslas, potraukį kuriam, tikiu, gavau iš a. a. senelio, kuris ir būdamas aštuoniasdešimties sėkmingai mezgė partnerystes su įvairiais kolekcininkais, mainydavosi prekėmis ir pasakodavo istorijas. Dar eidama į darželį žaisdavau parduotuvę, kurioje visuomet būdavau pardavėja. Paauglystėje susidomėjau sveika gyvensena, natūralia kosmetika, tapo svarbu, ką valgau ir ką tepu ant savęs. Studijuodama teisę pradėjau dirbti ekologiškų prekių parduotuvėje – ji buvo viena pirmųjų Lietuvoje. Taip savo žinias natūralių ir ekologiškų prekių sektoriuje gilinau visą savo karjerą – jau skaičiuoju dešimtmetį“, – prisimena pašnekovė.

Ilgainiui visa tai natūraliai išaugo į nuosavo verslo idėją.

„Sveika gyvensena ir rūpestis aplinka manyje natūraliai gyvena jau daug metų. Tai esu aš. Organiškai sujungiau savo žinias ir vertybes, iš kurių gimė tvarus verslas. Dar nuo studijų laikų troškau į Lietuvą atvežti dalykų, kurie pas mus būtų džiugi naujiena, praversianti tautiečiams, praplėsianti jų akiratį, atnešianti naujų spalvų į kasdienybę. Prieš metus patyriau netikėtą Eurikos momentą, kai visu kūnu pajutau esanti pasiruošusi kurti savo verslą. Tai buvo labai išlauktas žingsnis – nesu iš tų, kurie puola stačia galva“, – atvirauja G. Gižaitė.

Įsikrauna energijos

Vien darbu su elektronine parduotuve pašnekovė sako neapsiribojanti. Ji atkreipia dėmesį, kad būdama gana ramaus būdo vis dėlto labai mėgsta žmonių susibūrimo vietas, tad mielai dalyvauja mugėse.

„Dalyvauju tiek Lietuvos miestelių šventėse, tiek festivaliuose ar „pop-up“ renginiuose. Dievinu gyvą kontaktą, be galo vertinu žmogiškąjį ryšį. Kasdienybėje esu ypač ramaus būdo, tačiau minia žmonių mane ilgam įkrauna teigiama energija. Jaučiu, kad galiu ir noriu duoti, skleisti žinias, patirtį apie sveiką gyvenseną, aplinkos tausojimą, sąmoningą vartojimą. Tokie abipusiai mainai mane labai įkvepia stengtis dar labiau ir patenkinti žmonių poreikius, tuo pat metu mažinant neigiamą įtaką aplinkai“, – sako G. Gižaitė.

Svarbiausia – žmonės

Parduotuvės „Pas Giedrę“ kūrėja įsitikinusi, kad bet kuriam verslui pirmiausia turėtų rūpėti žmonės. Anot jos, kiekvienas verslas turėtų būti paremtas pagalbos žmonėms principais.

„Verslas turi jiems pasitarnauti, išspręsti problemas, kurių galbūt jie nė nenumanė turintys. Verslas turi palengvinti ar nuspalvinti jų kasdienybę, suteikti vilties. Savo veikla trokštu skleisti žinias apie sveiką gyvenseną ir sąmoningą vartojimą. Tebus tai klišė, tačiau tikrai tikiu, kad galime išgelbėti pasaulį ir kurti jį kaip darnią vietą, kurioje erdvės užteks kiekvienam. Mintis, žodis, veiksmas – viskas yra svarbu. Jeigu bent akimirkai įkvėpsiu veikti sąmoningai, mano misija bus įvykdyta. Tikiu, kad geriausiai įkvepia ne grasinimai ar mirštančių banginių nuotraukos, o teigiami pavyzdžiai. Su džiaugsmu prisidedu prie naujų pozityvių įpročių formavimosi, kurie aplinkoje ima daugintis“, – teigia G. Gižaitė.

Lygiai taip pat pašnekovė pabrėžia, kad žmonės yra ir verslo variklis. Jie, anot verslininkės, veikia lyg didžiausia motyvacija judėti pirmyn.

„Kiekvieną kartą sužinojusi, kad galėjau prisidėti prie kažkieno sąmoningesnio žingsnio, džiūgauju. Teigiami pavyzdžiai lengvai užkrečia ir geroji žinutė ima daugintis. Kas vakar buvo naujiena, šiandien tampa norma. Taip kartu ir tobulėjame, padėdami vienas kitam, palaikydami, kai kažko neišmanome, pasidalindami, kai kitas neturi – žinių, įgūdžių“, – džiaugiasi pašnekovė.

Teko suvokti trūkumus

Paklausta, kas buvo sudėtingiausia, dar ne taip seniai startuojant su versl, pašnekovė nesudvejoja sakydama, kad sudėtingas yra pats suvokimas, jog vien idėjos negana, o kartais pats be pagalbos visko padaryti taip pat nesugebėsi.

„Sunkiausia buvo suvokti, kad vien idėjos, pavadinimo ir šiek tiek pinigų neužtenka. Prieš kuriant bet kokį verslą reikia stipriai išsigryninti vertybes, suprasti, kokį klientą norėsiu pasiekti, kaip tai komunikuosiu, kokias jo problemas išspręsiu, kokius sprendimus pasiūlysiu. Yra daugybė nematomo darbo, kurį verta atlikti su savo srities profesionalais prieš imantis bet kokio verslo. Esu be galo dėkinga savo aplinkai, kurią sudaro įvairiausių sričių profesionalai, padėję žengti pirmuosius žingsnius. Prireikė ne tik pasibalnoti 10 metų patirtį, bet ir nulenkti galvą prieš kitus profesionalus. Buvo labai sveika suvokti, kuriose srityse man trūksta žinių ir kur verta pasigilinti“, – atvirauja moteris.

„Įvairiausias naujoves ypač greitai perima mūsų jaunimas. Man buvo nuostabiai netikėta, kokie išprusę, atviri, lankstūs ir smalsūs yra niolikos metų jaunuoliai.” G. Gižaitė.

Giria lietuvius

Ilgus metus dirbdama ekologiškos produkcijos sektoriuje bei šiuo metu plėtodama nuosavą verslą, G. Gižaitė mato labai ryškų lietuvių suvokimo pokytį.

„Lietuviai yra fantastiška auditorija. Natūralūs, ekologiški produktai daugumai yra labai artima idėja, lengvai ir paprastai pritaikoma kasdieniuose nuotykiuose. Prieš 10 metų reikėjo nepailstamai ir kantriai edukuoti, kas yra ekologiškas produktas ir kuo jis ypatingas, o šiandien tokių klausimų sulaukiu gerokai rečiau – mes jau turime nemažai žinių ir jų bagažas nuolat auga. Dauguma itin vertina ilgalaikę kokybę ir yra linkę investuoti į tai. Svarbu tampa ne tik tos akimirkos nauda ar malonumas, bet ir poveikis aplinkai, kuo jis pasireikš rytoj“, – džiaugiasi G. Gižaitė.

Be viso to, moteris itin džiaugiasi ir jaunąja lietuvių karta, tampančia vis atviresne naujovėms, drąsesne ir pamirštančia senosios kartos turėtus kompleksus.

„Įvairiausias naujoves ypač greitai perima mūsų jaunimas. Man buvo nuostabiai netikėta, kokie išprusę, atviri, lankstūs ir smalsūs yra niolikos metų jaunuoliai. Esu labai laiminga, galėdama rodyti teigiamą pavyzdį, siūlydama turimas žinias. Ta organiška drąsa ir neblėstantis smalsumas labai įkvepia. Su mūsų žmonėmis viskas yra labai labai gerai“, – tikina verslininkė.

Linki bandyti

Pokalbio pabaigoje, paprašyta nusiųsti linkėjimų kitiems pradedantiesiems, G. Gižaitė visų pirma linki drąsos ir nebijoti ieškoti sprendimų.

„Kiekvienam pradedančiajam norėčiau palinkėti ryžto veikti, drąsos kurti ir atviros širdies įgyvendinti savo svajones. Kartais užteks valandos interneto, o kartais – ir daugybės valandų susitikimų su įvairiausių sričių specialistais, padėsiančiais realizuoti turimas idėjas. Absoliučiai nesigailėsime pabandę, tačiau būtinai – taip ir neišdrįsę. Jei tik Tavo idėja turi tikimybę pasiteisinti, jau esi matęs panašių pavyzdžių ir jie veikia (o gal gali veikti dar geriau ir Tu žinai kaip?), tiesiog pradėk. Vienas žingsnis į priekį išjudina visą laviną gerų idėjų ir teisingų veiksmų, svarbiausia yra pradėti. Atsisėsti ir padėti tašką ant balto popieriaus. O toliau tai jau gali tapti istorija. Nežinai, nuo ko pradėti, o gal užstrigai kuriame nors žingsnyje? Mielai pasidalinsiu patirtimi, galbūt padėsiu rasti atsakymą į užstrigusi klausimą. Parašyk man!“ – linkėjimų siunčia G. Gižaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.