Burnos higienistės patirtis pravertė kuriant šeimos verslą

Verslas

2021.02.15

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Burnos higienistės patirtis pravertė kuriant šeimos verslą

Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietė Indrė Dautartienė (38) šalia pagrindinio – burnos higienistės – darbo šiek tiek daugiau nei prieš dvejus metus sugalvojo šeimos verslo idėją – prekiauti natūraliomis burnos priežiūros priemonėmis. Tokį poreikį pajuto iš savo pacientų. Metus ieškojusi, kas būtų geriausia, dabar siūlo prekių įsigyti kartu su vyru įkurtoje internetinėje parduotuvėje www.ecosmile.lt.

Pradėjo nuo nulio, bet su dideliu noru 

Jauna ir veikli moteris prisimena, kad pradėti visiškai naują veiklą buvo sunku, nes neturėjo nieko, kas paremtų. „Net mūsų tėvai nėra verslininkai, taigi nematėme pavyzdžio, tačiau buvo didelis noras“, – sako ji.

„Ieškojome gamtoje suyrančių produktų: bambukinių dantų šepetėlių, dantų siūlo stiklinėje pakuotėje, natūralios kramtomosios gumos ir pan.“, – savo tikslus įvardija pašnekovė, sumaniusi prekiauti natūraliomis burnos higienos priemonėmis be chemijos, parabenų, iš natūralių sudedamųjų medžiagų, chemikalus pakeičiančiais produktais iš gamtos. Tokių išskirtinės kokybės burnos priežiūros priemonių pavyko surasti ir užmegzti bendradarbiavimą su natūralių dantų pastų gamintoju „Red Seal“ iš Naujosios Zelandijos bei tapti vieninteliais šio prekių ženklo atstovais Lietuvoje.

Verslo link pastūmėjo vyras

Prisimindama savo kelią iki pasirenkant specialybę, I. Dautartienė juokaudama prisipažįsta, kad Kauno Šilainių vidurinėje mokykloje (dabartinė Tado Ivanausko progimnazija) mokėsi gerai, nes kitaip ir negalėjo būti: „Beveik visa giminė pedagogai, mama taip pat.“ Po mokyklos baigimo Kauno medicinos universitete ji įgijo visuomenės sveikatos bakalauro laipsnį su burnos higienos specializacija ir baigė visuomenės sveikatos vadybos magistrą. 

Pirmasis darbas, kurį pagal specialybę I. Dautartienė pradėjo iš karto po studijų ir dirba jau 14 metų, yra burnos higienistės, tačiau jai teko dirbti ir farmacijos srityje. O prieš kone trejus metus pradėtą verslą inicijavo vyras. „Nors pats jis yra buvęs profesionalus sportininkas – plaukikas bei plaukimo treneris, visada norėjo nuosavo verslo“, – atskleidžia pašnekovė.

Testavo patys ir davė draugams

Dautartų šeima vis svarstė, kokią verslo sritį pasirinkus. „Man, kaskart grįžus iš burnos higienos darbo ir vis šnekant, kad neturiu ką labai kokybiško ir gero rekomenduoti pacientams, vyras pasiūlė paieškoti geros kokybės dantų pastų“, – taip, pasak I. Dautartienės, ir gimė „Ecosmile“.

Apsisprendusi dėl verslo srities, pora ieškojo ir rinkosi gaminius pagal sudėtį, siuntėsi jų iš įvairių pasaulio šalių (JAV, Naujoji Zelandija ir kt.), testavo, bandė patys ir davė draugams, giminėms, pacientams… Atradę prekių ženklo „Red Seal“ dantų pastas ir jas pabandę, sako nebenorėję jokių kitų: „Labai patiko ne tik jų sudėtis, bet ir efektas.“

Pavadinimo norėjo tokio, kuris sietųsi su šypsena, natūralumu, ekologija ir būtų tarptautinis, tad savo verslą pavadino „Ecosmile“ vardu.

Suktis tenka greitai

Kol kas versle Dautartai darbuojasi tik dviese. „Reikia suktis greitai, nes turime ir papildomus darbus. Konkurencija, žinoma, yra didelė, tačiau džiugu, kad didėja žmonių perkamumas internetu. Taip pat bendradarbiaujame su odontologijos klinikomis“, – pozityviai kalba pašnekovė.

I. Dautartienė įžvelgia ne tik savo veiklos sunkumus, bet ir pranašumus: „Man, kaip burnos higienistei, lengviau bendrauti su odontologais ir burnos higienistais, atsakyti į jų klausimus, reaguoti į klientų norus, ko trūksta asortimente. Dalyvaujame įvairiose parodose, odontologijos kongresuose. Sunkumai – ta pati konkurencija, investicijos. Mes dantų pastas siunčiamės iš Naujosios Zelandijos. Tai užtrunka apie tris mėnesius, be to, turime gerai pasiskaičiuoti likučius, kad nepritrūktume prekių. Norisi investuoti vis daugiau ir plėsti asortimentą. Dabar prijungėme burnos higienos produktus iš Japonijos. Pastebėjome, kad reikia daug laiko investuoti į socialinius tinklus, ypač dabar, kai nėra parodų ir konferencijų.“

Investuoja vis daugiau

Profesionali burnos higienos specialistė pripažįsta, kad į pradėtą verslą investuoti reikia tikrai daug ir nuolatos. „Net ir augant pardavimams, mes vis daugiau stengiamės investuoti, plėsti asortimentą. Ieškome naujų ir kokybiškų priemonių. Todėl vien iš verslo dar negyvename, – taip šypsodamasi pasakoja apie realybę. – Labai svarbu tikėti savo veikla ir pasiskirstyti darbais. Mano vyras daugiau užsiima bendravimu su tiekėjais, siuntimu, buhalterija, jis viską tiksliai skaičiuoja, todėl mes niekada nepritrūkstame prekių. O aš labiau bendrauju su klientais, odontologais, patariu pacientams, kokias priemones jiems pasirinkti, taip pat užsiimu rinkodaros dalimi. Todėl labai svarbu nieko nepražiūrėti, šiltai bendrauti su klientais ir tikėti, tuo ką darai.“

Patenkinti klientai sugrįžta

Kad viskas vyksta taip, kaip norėtų, rodo grįžtantys klientai. „Nes mes ir pradėjome šį verslą dėl ypač geros kokybės produktų, net jei ir tenka juos siųstis iš labai toli. Dėl kokybės ir efekto klientai sugrįžta, ir tai yra labai smagu, – sako I. Dautartienė bei optimistiškai linki verslo naujokams siekti savo svajonės, kad ir kas ką sakytų: – Juk jeigu žmonės nuoširdžiai dirba ir tuo tiki, jiems ir sekasi.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.