...

Auksu ir deimantais tviskantis verslas

Verslas

2013.07.22

Autorius: Vilija Andrulevičiūtė

Temos: .

Auksu ir deimantais tviskantis verslas

Jurga Karčiauskaitė-Lago Asmeninio albumo nuotr.

Mūsų verslo istorijos herojė – moteris, kuri puikiai supranta posakį „Deimantai – geriausi merginų draugai“. Jurga Karčiauskaitė-Lago (38 m.) – ne tik Lietuvoje, bet ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, Ispanijoje, Rusijoje vertinama juvelyrė, jau šešetą metų sėkmingai plečianti savo papuošalų verslą YURGA.

Verslas – iš noro tapti pirmai

Vilniaus dailės akademijoje grafiką studijavusi Jurga būdama 18 metų pradėjo nuo dailės mokytojos darbo. Juvelyre ji būti neketino, nors to labai norėjo tėvai.

„Abu mano tėvai – juvelyrai, tad norėjo, kad pasekčiau jų pėdomis. Aš pradėjau nuo drabužių dizaino – kūriau kolekcijas. Papuošalus ėmiau gaminti laimėjusi avangardinės mados festivalyje“, – prisimena pašnekovė.

Pradėjusi užsiimti mada Jurga suprato, kad tai neatskiriama jos dalis. Mėgstančiai kruopščius, smulkmeniškus darbus menininkei juvelyrika ėmė patikti.

J. Karčiauskaitė-Lago sako, kad nuosavo verslo idėja pribrendo natūraliai. „Aš visada norėjau ką nors kurti. Esu hiperaktyvi, tad kūriau tiek daug visko, kad sukūriau ir verslą, – šypsosi pašnekovė. – Domėjimasis mada, juvelyrika ir kelionės po pasaulį padėjo suprasti, jog Lietuva neturi savo juvelyrikos prekių ženklo. Taip nutariau tapti pirmuoju prekių ženklu Lietuvoje.“

Daugybės pastangų reikalaujanti industrija

„Buvome juvelyrikos Lietuvoje pionieriai. Ir dabar einame priekyje. Tai yra labai sunku, nes nėra ko paklausti patarimo, su kuo kooperuotis. Turiu mintyje profesionalią, o ne mėgėjišką juvelyriką“, – apie kasdienius iššūkius kalba J. Karčiauskaitė-Lago.

Moteris sako pradėjusi savo verslą principu „pats groju, pats dainuoju, pats bilietus parduodu“.

„Nors apie verslą nieko nežinojau ir nieko nemokėjau, nebuvo pasitikėjimo ką nors prileisti prie savo papuošalų. Buvo daug kursų, stažuočių, verslo konsultacijų ir taip viskas po truputį pradėjo judėti į priekį“, – sako ponia Jurga.

Besiplečiant verslui moteris ėmė bendradarbiauti su užsienio juvelyrais.

„Kai mus pastebėjo ir pripažino užsienyje, įvyko didelis ir labai pozityvus lūžis, – sako pašnekovė. – Šiuo metu į verslą esame investavę per milijono litų, Lietuvoje dirba 10 žmonių, tačiau aukso ir briliantų papuošalų gamyba perkelta į Ispaniją, nes ten dirba nepaprastai profesionalūs meistrai.“

Lietuvoje moteriai kol kas nepavyksta rasti profesionalių juvelyrų. Dėl šios priežasties čia dirba ir meistras iš Ispanijos.

Žmonių supratimą apie juvelyriką reikia lavinti

Juvelyrė sako Lietuvoje konkurentų neturinti. Ponios Jurgos gaminių konkurentai – gerai žinomi, prabangūs pasauliniai prekių ženklai.

„Laimė, jaučiame stiprų klientų palaikymą. Mūsų juvelyrikai situacija, kai lietuviai neperka lietuviško produkto, negalioja. 60 proc. gaminių yra parduodama Lietuvoje“, – sako J. Karčiauskaitė-Lago.

Pašnekovės teigimu, lietuviams dar stinga supratimo apie autorinę juvelyriką.

„Lietuviai yra tikrai nuovokūs ir turi gerą skonį papuošalams, tačiau kartais tenka susidurti su tuo, jog užėjęs į parduotuvę ir pamatęs papuošalus žmogus sako: „Šie papuošalai – ne vienetiniai.“ Tačiau privalu suprasti, kad jei vienetinis papuošalas nekainuoja labai brangiai, jis yra tikras šlamštas. O jei kuriame vienetinį papuošalą asmeniškai, jis kainuoja brangiai, kaip visas tiražas“, – apie papuošalų subtilybes pasakoja juvelyrė.

Ateityje – dideli užmojai

„Turime daug pasiūlymų, plėtros planų. Kartais rodos, kad galima trumpam sustoti, tačiau vis atsiranda iš vėžių išmušantis pasiūlymas. Verslas Lietuvoje turi daug galimybių, tai puiki šalis verslui“, – teigia J Karčiauskaitė-Lago.

Jau visai netrukus Jurgos papuošalų kolekcijos pradedamos pardavinėti prabangiame „El Corte Ingles“ prekybos centre Ispanijoje.

Paprašyta tradiciškai ko nors palinkėti verslą pradedantiems žmonėms, J. Karčiauskaitė-Lago sako, jog svarbiausia yra kantrybė: „Ne visada einasi gerai. Kartais žmogus perdega, jį ištinka krizė, imama galvoti apie pokyčius, atsitraukimą. Tačiau tereikia kantrybės ir užsispyrimo. O mes, lietuviai, to tikrai turime.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.