Atradus šilkines gumytes pradėjo verslą
2021.12.30
Temos: Marketingas, Verslo pradžia.
Prieš daugiau nei metus socialiniuose tinkluose Ugnė Narkutė pamatė patarimų apie plaukų priežiūrą, kuriuose buvo minimos šilkinės gumytės. Apie tai tuomet nebuvo girdėjusi, internete nebuvo lietuviškos informacijos apie tokius gaminius ir jų naudą plaukams. Daugiau apie tai sužinojusi anglų kalba, išbandžiusi aksesuarus ir patikėjusi, kad jie gali patikti ne tik jai, Ugnė pradėjo verslą Šilkinė.
Nesitikėjo tokio susidomėjimo
„Apie šilkines plaukų gumytes sužinojau tuo metu, kai reikėjo išeiti iš darbo. Turėjau visai kitų planų, tačiau, išbandžiusi šiuos aksesuarus ir parodžiusi draugėms, supratau, kad tai – atradimas. Be teikiamos naudos, man labai patiko jų išvaizda ir labai norėjau susipažinti su pačiu šilku. Buvau girdėjusi, kad tai itin brangus audinys, tačiau niekada realybėje nebuvau mačiusi ir lietusi. Man labai pasisekė, kad mano mama – siuvėja. Paprašiau jos, kad pabandytumėme pasigaminti sau“, – apie veiklos pradžią pasakoja pašnekovė.
Ugnei ir jos draugėms labai patiko rištis plaukus šilkinėmis gumytėmis. Patikėjusi, kad tai, jog šilkinės gumytės nepeša plaukų, nepalieka surišimo žymių, nesausina ir neelektrina plaukų, gali patikti ir kitoms, nusprendė sukurti „Facebook“ verslo paskyrą. Moteris per daug nesitikėjo, labiau žiūrėjo kaip į galimą hobį ir iki šiol negali patikėti, kad tai peraugo į veiklą, kuria užsiima visu etatu. Už tai yra be galo dėkinga klientėms, kurios nuo pirmos akimirkos patikėjo „Šilkine“ labiau nei ji pati. Komunikuodama socialiniuose tinkluose, U. Narkutė stengiasi pasidalyti savo vizija ir tuo, kad ją įkvepia. Kūrėja mano, kad jai pasisekė, jog pavyko pasiekti auditoriją, tikinčią tomis pačiomis vertybėmis.
„Ši veikla prasidėjo labai natūraliai, pirmieji parduoti gaminiai buvo iš šilko, kurį pirkome sau pačioms. Prieš pradėdama šią veiklą, savarankiškai domėjausi socialinių tinklų rinkodara, tad tereikėjo šias žinias pritaikyti sau, o santaupų turėjau iš darbo, iš kurio išeiti planavau prieš porą mėnesių. Reikalingiausias dalykas buvo laikas, tačiau net ir tam turėjau patogią padėtį. Pandemija neturėjo įtakos veiklos atsiradimui, tačiau buvo naudinga. Būnant namuose, buvo lengviau susitelkti į darbus, kuriuos reikia atlikti. Kadangi parduotuvės buvo uždarytos, vis daugiau žmonių apsipirkdavo internetu. Sunkiausia turbūt buvo priimti faktą, kad tai tapo veikla, kuriai turiu skirti visą savo laiką. Dėl šios priežasties dažnai tinkamai nepasiruošdavau pardavimams, vis pritrūkdavo medžiagų ar pakuočių. Suprantu, kad klaidos – kelionės dalis. Ir tikrai nieko savo kelionėje nekeisčiau“, – sako U. Narkutė.
Internetinė parduotuvė
Paklausta, kaip nusprendė pasidaryti svetainę, pašnekovė sako, kad pardavinėti vien tik per „Facebook“ tapo per daug sudėtinga. Savarankiškai teko ne tik gaminti prekes, tačiau ir bandyti nepasimesti informacijos, susijusios su užsakymais, kiekyje. Ji sako, kad buvo baisu pradėti pardavinėti per internetinę parduotuvę, tačiau nė kiek nesigaili šio sprendimo – patogiau tiek jai, tiek klientėms, joms nereikia laukti, kol atrašys, realiuoju laiku mato, kokie gaminiai galimi ir kurių šią akimirką nebėra. Internetinę parduotuvę sukurti padėjo artimas žmogus.
Šiuo metu elektroninėje parduotuvėje yra daugiau kaip 50 skirtingų prekių. Klientės ir toliau aktyviai domisi šilkinėmis gumytėmis, dažna mėgsta apsipirkti po kelis kartus – vis išbandyti naujus dydžius ar spalvas – šilkinės gumytės neretai naudojamos ne tik kaip draugiškesnis plaukams aksesuaras, bet ir stiliaus detalė. Neseniai pradėjo siūti ir šilkinius pagalvių užvalkalus – jų šiuo metu pritrūksta dažniausiai.
Kol kas didelio sezoniškumo neteko pastebėti – šventiniais laikotarpiais prekyba suintensyvėja, tačiau visus metus buvo ganėtinai stabili. Klientės, anksčiau sau pirkusios 1–2 gaminius, dabar perka po 3–6 draugėms, bendradarbėms, sesėms ir prašo atskirų pakuočių. Populiariausia prekė išlieka šilkinės gumytės – dovana elegantiška, naudinga ir už daugelio biudžetui tinkamą kainą.
„Stengiuosi atsiriboti nuo konkurentų. Kai pradėjau veiklą, niekas nežinojo apie plaukų aksesuarus iš šilko, dabar situacija pasikeitusi, atsirado daugiau kūrėjų. Priimu tai kaip natūralų dalyką ir mintis nukreipiu į tai, ką aš galiu pasiūlyti, kokią naudą aš galiu suteikti, kuo mano siūlomi gaminiai gali būti geresni nei kitų. Tikiu, kad kai nuoširdžiai koncentruojiesi tik į savo veiklą ir klientus, kai tau rūpi patirtis, kokybė, tada žmonės tai pasąmoningai jaučia“, – mintimis dalijasi Ugnė.
Artimųjų parama
„Artimų žmonių patarimai labai padėjo tomis akimirkomis, kai jaučiausi pasimetusi ir nežinojau, ką daryti. Mama padeda vos prireikia pagalbos gamybos klausimais, geriausios draugės neretai tampa fotografėmis ar modeliais, kartais net siuntų pakuotojomis, esu joms labai dėkinga. Be antrosios pusės apskritai kažin ar vis dar tęsčiau šią veiklą – jo palaikymas ir pagalba niekada neleido nuslysti nuo kelio“, – džiaugiasi pašnekovė.
Ugnė tikisi, kad ši kelionė tęsis ir ateinančiais metais, turi keletą idėjų, kaip galėtų nustebinti ir nudžiuginti klientes ateinančiais metais. Pradedantiesiems ji linki nebijoti vadovautis savo širdimi ir įgyvendinti idėjas, kuriomis patys tiki. Taip visada galima rasti žmonių, kurie tai pastebės ir įvertins. U. Narkutė įsitikinusi, kad, turint noro, viską galima rasti ir išmokti internete. Pašnekovės nuomone, svarbiausia artimoje aplinkoje turėti žmonių, kurie palaiko, pataria ir paskatina, tada visa kita klostosi natūraliai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.