...

Asmeninio prekių ženklo ABC

Verslas

2021.08.27

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Asmeninio prekių ženklo ABC

dr. Dominyka Venciūtė // Eglės Šenderovienės nuotr.

Asmeninis prekių ženklas – vis dar gandais apgaubta sritis. Dažnas įsitikinęs, kad jis svarbus tik viešiems asmenims ar vadovams, tačiau asmeninių prekių ženklų vystymo (angl. personal branding) ir mokymų įmonės „Persona Cognita“ įkūrėja dr. Dominyka Venciūtė pasakoja, kad gebėjimas kryptingai vystyti asmeninį prekių ženklą gali būti reikšmingas bet kurio žmogaus profesiniame kelyje.

„Asmeninį prekių ženklą paprastais žodžiais galėtume apibūdinti kaip žmogaus vidinį jausmą, nuomonę ar įspūdį apie kitą žmogų. Šis teiginys parodo, kad asmeninį prekių ženklą turime kiekvienas iš mūsų, nes ir žmonės, su kuriais susiduriame kasdien, ir žmonės, kuriuos matome pirmąsyk, vienokį ar kitokį vidinį jausmą apie mus turi. Lygiai taip pat apie kitus asmenis nuomones turime ar pirmą įspūdį susidarome ir mes“, – įsitikinusi dr. D. Venciūtė. 

Pašnekovė pabrėžia, kad asmeninio prekių ženklo vystymas labai svarbus: „Tiek pirmaisiais karjeros laipteliais žengiančiam studentui, norinčiam atkreipti potencialių darbdavių dėmesį, tiek aukščiausio lygio vadovui tarptautinėje organizacijoje, siekiančiam asmeninį prekių ženklą formuoti savo komandos akyse. Svarbus jis ir kūrėjams, nors meno pasaulyje dažnai galvojama, kad turi „kalbėti“ darbai ir kūryba. Negaliu su tuo nesutikti, tačiau asmenybė, kūrėjo charizma ir charakterio savybės taip pat gali padėti būti matomam“, – pasakoja specialistė.

Paneigiamas vyraujantis mitas

Šiais laikais, kai komunikacijai, rinkodarai ir darbo aplinkai bendrąja prasme didelės reikšmės turi socialiniai tinklai, nesunku susidaryti klaidingą nuomonę, kad asmeninio prekių ženklo plėtojimas reikšmingas tik viešumui ir žinomumui auginti, tapti matomam socialinėje erdvėje. Vis dėlto, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir rinkodaros programos direktorė dr. D. Venciūtė kategoriškai šią nuostatą neigia ir patikina, kad asmeninis prekių ženklas kuriamas ir internetinėje erdvėje, ir už jos ribų.

„Atsijungę nuo tinklo savo prekių ženklą vystome kiekvienas iš mūsų net apie tai nesusimąstydami. Grįžkime prie asmeninio prekių ženklo apibrėžimo, kuris skamba taip – įspūdis apie mus. Kiti žmonės įspūdį apie mus gali susidaryti bet kur – organizacijoje, kurioje dirbame, skambučio metu, pamatę mus gatvėje“, – teigia pašnekovė.

Ji pripažįsta, kad pandemijos metu svertai buvo perdėlioti ir daugiau svorio atiteko internetiniams kanalams. 

„Daugelis prasidėjus pandemijai ėmėsi daugiau komunikuoti socialiniuose tinkluose, nors to ir nedarė anksčiau. Daliai žmonių tai tapo kanalu ne tik asmeniniam prekių ženklui vystyti, bet ir pritraukti potencialių klientų, būti labiau matomiems ar siekti kitų su profesiniais tikslais ar karjera susijusių galimybių. Žmonės kartais juokauja, kad „jei tavęs nėra socialiniuose tinkluose, tu neegzistuoji“. Nors vystant asmeninį prekių ženklą aktyvi komunikacija socialiniuose tinkluose nėra būtina, ji gali neabejotinai suteikti daugiau galimybių, tačiau turėtų būti apgalvota ir nuosekli. Dažnais atvejais mažiau yra daugiau“, – atskleidžia dr. D. Venciūtė. 

Svarbios pamokos

Dr. D. Venciūtė pastebi, kad viena dažniausiai pasitaikančių kliūčių sėkmingam asmeninio prekių ženklo kūrimui – nepagrįstas skubėjimas komunikuoti. 

„Pirma pamoka, kurią būtina išmokti, kad nėrimas į aktyvią komunikaciją stačia galva iki galo nesusidėliojus savo tikslo, neišgryninus auditorijos, neapgalvojus pozicionavimo ir neatsirinkus taktinių priemonių, gero rezultato neduos. Kai kuriems tai pavyksta intuityviai, net ir nesusidėliojus šių strateginių aspektų, tačiau daugumai veiksmai neatneša norimų rezultatų, nes nėra orientuoti į konkretų tikslą“, – teigia pašnekovė.

Darbdavių baimės

Ekspertė atskleidžia įdomių niuansų iš organizacijų pozicijų. Jos darbo praktika atskleidė, kad kai kurie darbdaviai bijo savo darbuotojų komunikacijos socialiniuose tinkluose ir asmeninio prekių ženklo kūrimosi bendrąja prasme. 

„Yra organizacijų, kurios neskatina ar net riboja savo darbuotojų aktyvumą socialiniuose tinkluose, ypač „LinkedIn“, nes nerimauja, kad šie gaus kitų darbo pasiūlymų. Mano nuomone, jei žmogus norės išeiti iš organizacijos, jis tai padarys bet kokiu atveju, o organizacijoms siūlyčiau susitelkti į naudas, kurias gali atnešti darbuotojai, vystydami savo asmeninį prekių ženklą ir aktyviai komunikuodami socialinėje erdvėje, nepamiršdami ir savo organizacijos. Įvairūs tyrimai rodo, kad darbuotojų komunikacija yra pasitikima labiau nei įmonės komunikacija, jie žinutę gali paskleisti plačiau ir įtraukti didesnę auditorijos dalį į diskusiją“, – atskleidžia dr. D. Venciūtė.

Prekių ženklą turime kiekvienas

Paklausta, nuo ko vertėtų pradėti asmeniui, norinčiam kurti savo prekių ženklą, dr. D. Venciūtė pabrėžia, kad visų pirma reikia suvokti, jog asmeninį prekių ženklą turime absoliučiai kiekvienas ir jo nereikia kurti nuo nulio. 

„Kad ir kaip teoriškai ši sąvoka skambėtų, mes savo asmenybe, komunikacijos stiliumi, išvaizda ir visais kitais elementais jau kuriame savo asmeninį įvaizdį kitų žmonių galvose ir akyse“, – įsitikinusi pašnekovė. O norintiesiems prekių ženklą stiprinti, ekspertė rekomenduoja visų pirma išsikelti sau aiškius tikslus.

„Galbūt norite sustiprinti savo pozicijas darbo rinkoje? O galbūt pasitelkdami stiprų asmeninį prekių ženklą pritraukti svajonių komandą dirbti jūsų versle? Gal norite daugiau parduoti ar padidinti savo ar savo įmonės matomumą? Apgalvojus bendrinį tikslą, verta apmąstyti ir kaip matuosite, ar jūsų dedamos pastangos atsiperka. Nusimatykite bent jau preliminarius pagrindinius veiklos rodiklius (KPIs). Išsigryninę tikslą, apmąstykite, kas yra jūsų auditorija, kokias jos problemas norite ir galite spręsti ar kas jai yra aktualu. Tai vėliau leis parengti atitinkamą turinio strategiją“, – pataria ji. 

Greta tikslo, pasak dr. D. Venciūtės, būtina įvertinti ir pozicionavimo galimybes, o apmąsčius šiuos strateginius klausimus nuspręsti, kokia taktika jums bus priimtiniausia, ir kryptingai dirbti.

„Verta pagalvoti apie taktiką: kanalus, kuriuose galite pasiekti savo auditoriją ir turinio strategiją (temas, formatus, dažnį). Pradėjus vystyti savo asmeninį prekių ženklą svarbu nepamiršti, kad rezultatai neateis per dieną ar savaitę. Tik nuosekliai dėdami pastangas galime pasiekti puikių rezultatų: didinti savo ar atstovaujamos organizacijos matomumą, stiprinti įvaizdį ar pritraukti naujų klientų“, – akcentuoja dr. D. Venciūtė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.