Aptarnavimo sferą išmanyti gali ne bet kas
2013.10.08
Temos: Verslo pradžia.
Ilgametę patirtį aptarnavimo srityje turintis restorano „Verkiai“ savininkas Linas Pučinskas įdomiai ir įtikinamai apibūdino svetingumo verslo organizavimo užkulisius. Taip pat jis vaizdingai nupasakojo šio verslo virtuvę ir istoriniuose Verkių rūmuose įkurto verslo idėją.
Baigė viešbučių vadybą Šveicarijoje
Susidomėjimas turizmo verslu, noras įsigilinti, kaip veikia ir yra valdomi didžiuliai viešbučiai, paskatino L. Pučinską vykti studijuoti viešbučių vadybos į Šveicariją, turizmo ir viešbučių vadybos studijų tradicijų puoselėjimo lyderę.
1999 metais jis baigė mokslus ir tapo diplomuotu viešbučių vadybos specialistu. Kadangi mokslus baigė su pagyrimu, vyras iš karto gavo patrauklų darbo pasiūlymą pagrindiniame tinklo „Marriott“ viešbutyje Orlando mieste, JAV. Šiame amerikiečių grandinės flagmane, turinčiame tris tūkstančius kambarių, teko pasidarbuoti konferencijų ir priėmimo departamentuose. Darbas sekėsi neblogai, atsivėrė galimybės daryti karjerą.
Priėmė pasiūlymą vadovauti viešbučių tinklui „Baltpark“
„Iš Lietuvos atskriejo investuotojų pasiūlymas, tikrų tikriausias iššūkis, kuris paskatino pakeisti planus ir grįžti į tėvynę po dešimties metų pertraukos. Buvo pasiūlyta galimybė vadovauti ir prisidėti prie naujos vidutinės klasės viešbučių grandinės įkūrimo Lietuvoje. Tai buvo plyno lauko investicija, todėl viską reikėjo sukurti nuo nulio, pradedant pavadinimu, baigiant pirmųjų svečių priėmimu naujame viešbutyje“, – prisiminė pašnekovas.
Savo restoraną įkūrė prieš 8 metus
Vadovaujant tuomečiams „Baltpark“ viešbučiams (dabar veikiantiems su „Radisson Park Inn“ pavadinimu) įgyta patirtis verslininkui labai pravertė kuriant savo verslą.
„2006 m. atsirado kitas iššūkis ir galimybė sukurti savo restoraną istoriniuose Verkių rūmuose. Restoraną Verkių rūmuose valdome 8 metus“, – sakė verslo įkūrėjas L. Pučinskas.
Gabūs studentai tapo darbuotojais
Vienas didžiausių iššūkių verslininkui buvo darbuotojų atranka. „Prieš dešimt metų gana madinga buvo tiesiog pervilioti geresnius darbuotojus iš konkurentų. Mes iš karto atmetėme šią koncepciją ir nuėjome netradiciniu keliu – pasisiūliau nemokamai dėstyti Vilniaus kolegijoje ir Klaipėdos universitete tarptautinę viešbučių vadybą. Talentingiausi ir labiausiai motyvuoti studentai greitai tapo naujų viešbučių darbuotojais. Džiugu, kad ir dabar keletas jų eina vadovaujamas pareigas“, – pasakojo L. Pučinskas.
Jį džiugina stiprus darbuotojų branduolys, komanda, kurios nariai vieni kitais gali pasitikėti ir suprasti iš pusės žodžio. Pašnekovas pabrėžė, kad sveika atmosfera ir darbas be įtampos yra didelis pliusas.
Remontas atsiėjo brangiai
Paklaustas apie sunkumus, su kuriais susidūrė pradėdamas verslą, L. Pučinskas įvardijo patalpų restauravimą ir įrengimą.
„Išnuomotose patalpose teko atlikti kapitalinį remontą. Vaizdas buvo apgailėtinas: visur pelėsis, išdaužytos plytelės, seni vamzdžiai, susidėvėjusi sistema. Improvizacijoms erdvės nebuvo, atliekant darbus teko laikytis griežtų paveldosaugos reikalavimų“, – sakė pašnekovas.
Maitinimo verslas atsiperka negreitai
Pasak verslininko, pagrindinė investicija buvo į kapitalinį patalpų remontą ir kokybišką restoraninę įrangą, aplinkos tvarkymą. Bendra investicijų suma siekė apie 2 milijonus litų.
„Maitinimo verslas atsiperka negreit, tam tikra prasme tai daugiau veikla iš idėjos, mielas sielai užsiėmimas. Atsipirkimo planus pakoregavo ir krizė, kuri skaudžiai smogė tokioms proginėms vietoms kaip „Verkiai“.
Nepaisant visų iššūkių, restoranas susidorojo su sunkmečio išbandymais. Pastarieji metai nuteikia optimistiškai, nes rodikliai pastebimai gerėja“, – sakė L. Pučinskas.
Krizė pakoregavo restorano koncepciją
Krizė restoranų ir viešbučių sektorių palietė gana skaudžiai, nes vartotojai pirmiausia pradėjo mažiau lankytis maitinimo įstaigose.
„Laiku suvaldėme situaciją ir persiorientavome tik į užsakomuosius renginius“, – atskleidė savo kovos su krize būdus pašnekovas.
„Ko gero, esame vienintelis restoranas, kuris Vilniuje dirba tik per užsakomuosius renginius. Tai yra niša, kuri kuo puikiausiai pasiteisino. Daugelis mūsų svečių vertina tokį privatumą“, – atskleidė sėkmės paslaptį verslininkas.
„Tikėkite tuo, ką darote, ir darykite, kad ir kokie aplinkinių vertinimai būtų ar lydėtų skeptiški komentarai. Nereikia bijoti klaidų, reikia atsiminti, kad lengviausia yra kritikuoti nieko nedarant ar nesukuriant“, – palinkėjo verslininkas L. Pučinskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.