...

„Zizzi“ – 1 litas jaunimui

Verslas

2012.09.15

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , , .

„Zizzi“ – 1 litas jaunimui

Restoranas „Zizzi“ Brazzi Photostudio nuotr.

Restorano „Zizzi“ socialinis projektas „Pennies with Zizzi“ (liet. „Pensai su „Zizzi“), paremtas informacinių technologijų inovacijomis ir jų taikymu, 2012 metų „Korporacinio IT forumo“ (angl. The corporate IT Forum) rengiamuose apdovanojimuose pelnė geriausio socialinio verslo projekto vardą. Tačiau verslo steigėjų brolių Adamo ir Samo Kaye neabejingumą jaunimo nedarbui atskleidė ir kiek anksčiau įgyvendinta iniciatyva „Fresh Talent“. Restoranų tinklas „Zizzi“ – socialinės vertės verslas ir sektinas pavyzdys visiems esamiems ir būsimiems verslininkams.

Šeimos tandemas

Zizzi“ – Italijos restoranų tinklas, esantis Jungtinėje Karalystėje ir priklausantis „Gondola Group“, kuri taip pat valdo restoranus „Ask“, „Kettners“, „Milano“, „Byron“ ir „Pizza Express“.

Itališkų restoranų tinklų „Ask“ ir „Zizzi“ įkūrėjai A. ir S. Kaye, radę kokybės spragų picų bei makaronų rinkoje, 1993 metais atidarė savo pirmąjį restoraną „Ask“ Londono Belsize parke. Jis žaibiškai sulaukė sėkmės. Verslininkai yra prestižinio restoranų tinklo „Garfunkel“, įsteigto 1970 metais, įkūrėjo Phillipo Kaye sūnūs.

O Phillipo brolio ir verslo partnerio Reginaldo sūnus Jonathanas Kaye 2000 metais įkūrė dar vieną itin sėkmingą restoranų tinklą „Prezzo Piza“.

Visi Kaye šeimai priklausantys restoranai yra daugkartiniai įvairių pasaulio ir Anglijos maitinimo įstaigų, verslo, socialinių projektų ir kultūros paveldo puoselėtojų konkursų nominantai, finalininkai bei nugalėtojai.

Šiuo metu Anglijoje yra daugiau kaip 120 itališkų restoranų „Zizzi“. Daugelyje jų stovi mūrinė krosnis, matoma klientams pro bufetą, kuriame ruošiamos picos, o paskui kepamos krosnyje ir

tiekiamos. Restorano valgiaraštį sudaro makaronų patiekalai, picos ir salotos, o vidutinė vakarienės kaina žmogui – 50–70 litų.

Pennies with Zizzi“ – 20 pensų labdarai

2012 metais „Korporacinis IT forumas“ apdovanojo „Zizzi“ už projektą „Pennies with Zizzi“, kuris apėmė darbą su labdaros organizacija „The Pennies Foundation“, siekiant sukurti elektroninę labdaros dėžutę, leidžiančią klientams sumokėti kortele restorane, o nuo sąskaitos likusią grąžą paaukoti labdarai.

2011 metų vasarą „Zizzi“ įjungė „Pennies“, elektroninę aukų dėžutę, visuose savo restoranuose, taip suteikdama galimybę klientams papildyti sąskaitą 20 pensų ir paaukoti labdarai. Iki 2012-ųjų kovo mėnesio labdarai buvo surinkta daugiau nei 50 000 svarų sterlingų, o šios sumos didžioji dalis teko ilgalaikiam „Zizzi“ labdaros partneriui „The Prince‘s Trust“.

„Zizzi“ partnerystė su „The Prince’s Trust“ – tai „Fresh Talent“ iniciatyvos tęsinys, siekiant kūrybingiems talentams suteikti galimybę dirbti. Žinant, kaip kartais sunku jauniems žmonėms persilaužti, „Zizzi“ suteikia galimybe savo restoranuose ir renka pinigus jaunimo labdarai. Korporacinės, socialinės ir aplinkosaugos atsakomybės projektas jau perdavė 100 000 svarų sterlingų aukų labdaros organizacijai „The Prince’s Trust“.

Korporacinio IT forumo rengiami „The Real IT Awards“ siekia įvertinti bendroves, kurios įgyvendina inovatyvius IT projektus, padedančius efektyviau plėtoti verslą. Vis dėlto šiais metais apdovanojimuose dominavo visuomeniški projektai. „Šiais metais ypač stebina tai, kad inovacijos, kurias matome, yra tų sričių, kurioms IT šį tą duoda. Nėra taip, kad projektu tiesiog siekiama taupyti išteklius ir daugiau nuveikti turint mažiau“, – teigė Johnas Harrisas, „Korporacinio IT forumo“ pirmininkas.

Konkurso „The Real IT Awards“ nugalėtojų 13 kategorijų pristatyti projektai – nuo pasaulinės pirmosios „iPhone“ programos, skirtos apmokėti išmaniuoju telefonu, iki planinės įspėjimo dėl potvynio paslaugos kritinės padėties atsakikliams potvynių atveju bei greito IT projekto išdėstymo naujajame Tripolyje.

„Zizzi“ parodė savo pasiryžimą sukurti būdą, kaip patobulinti įprastą aukojimą naujajame elektroninio apmokėjimo amžiuje. Jie daug dėmesio skyrė komunikacijoms, kad būtų tikri, jog visi tarpininkai – ypač klientai – tuo pasinaudos.

„Mums didelį įspūdį padarė tai, kaip su tuo susitvarkė IT skyrius“, – teigė „The Real IT Awards“ teisėjai, tarp kurių buvo ir DHL, „Laing O’Rourke“, „South West Water“ atstovų.

Per artimiausius mėnesius nugalėtojai ir kitų vietų laimėtojai pristatys savo projektus forumo studijose, kurios bus atviros visoms vartotojų organizacijoms.

„Fresh talent“ iniciatyva

„Zizzi“ ne tik padeda rinkti pinigus „The Prince’s Trust“, bet ir nepasiturintiems jauniems žmonėms suteikia progą įsidarbinti savo restoranuose. „Zizzi“ jaunųjų talentų įdarbinimo projektą pradėjo 2009 metais, o partnerystę su „The Prince’s Trust“ užmezgė 2010-ųjų lapkričio mėnesį. Tai tapo šios bendrovės „Fresh Young Talent“ iniciatyvos tęsiniu.

„The Prince’s Trust“ yra pagrindinė jaunimo labdaros organizacija Jungtinėje Karalystėje, padedanti keisti jaunimo gyvenimą. Ši organizacija praktiškai ir finansiškai remia nepasiturinčius 14–30 metų jaunuolius ir padeda jiems ugdyti tokius įgūdžius kaip pasitikėjimas bei motyvacija.

„The Prince’s Trust“ dirba su jaunais žmonėmis, kurie stengėsi mokykloje, kuriais buvo rūpinamasi, kurie ilgai nedirbo ar turėjo problemų su teisėsauga. Praėjusiais metais jie padėjo 42 000 jaunų žmonių ir remia daugiau kaip 100 kiekvieną darbo dieną. Nuo 1976 metų pagelbėta daugiau nei 600 000 jaunų žmonių pakeisti savo gyvenimą. Trys iš keturių jaunuolių, kurie sulaukė pagalbos, pradėjo dirbti ar mokytis.

Kad ir kada jauni žmonės kreipiasi, „The Prince’s Trust“ turi specialią programą, kuria siekiama suteikti tiek paramos, kad jos užtektų įgyti įgūdžių ir pasitikėjimo.

„The Prince’s Trust“ turi surinkti beveik milijoną svarų per savaitę, kad galėtų padėti jaunuoliams visoje Jungtinėje Karalystėje susikurti šviesesnę ateitį. Jausdami visuomenės paramą, jie gali padėti jauniems žmonėms gyventi taip, kaip šie nusipelnė, o ne taip, kaip gyvena.

„The Prince’s Trust“ atstovų teigimu, pasaulyje yra daug talentų, taigi bendrovėje „Zizzi“ labdaros fondo misija yra pademonstruoti jų darbą. „Ėmėmės „Fresh Talent“ iniciatyvos leisdami porai diplomuotų menininkų dirbti kai kuriuose restoranuose, o dabar jų dirba daug daugiau. Rezultatai yra tiesiog nuostabūs, apimantys tiek vietos temas, tiek pačių menininkų asmenybę bei stilių. Mūsų „Fresh Talent“ programa suteikia progą visų sričių talentingiems žmonėms: meno, tekstilės, keramikos, maisto inovacijų ir net muzikos“,– teigiama restorano tinklalapyje.

Iki šios dienos projekte jau dalyvavo daugiau nei 60 skirtingos socialinės padėties, etninės grupės ir išsilavinimo jaunuolių. Tai iliustratoriai, dailininkai, dizaineriai, atlikėjai, muzikantai ir kitų sričių meno studijų studentai bei absolventai. Jų sėkmės istorijos nuolat skelbiamos restorano tinklaraštyje www.zizzi.co.uk/blog.

Vietoj epilogo

Kai kitą kartą lankysitės Anglijoje ir valgysite restorane „Zizzi“, o sąskaitą apmokėsite kortele, pasinaudokite proga paaukoti 20 pensų labdarai. Jūsų pensai padės pagerinti jaunų žmonių gyvenimą Jungtinėje Karalystėje. O jeigu svajojate įsilieti į kūrybingo jaunimo darbo projektą, su „Zizzi“ susisiekti galite e. paštu freshtalent@zizzi.co.uk arba užpildyti elektroninę paraiškos formą internete adresu www.zizzi.co.uk.

Įdomūs faktai apie „Zizzi“:

„gondola group“ priklausančiose kompanijose dirba daugiau nei 16 000 darbuotojų, o per metus 600 restoranų patiekiama daugiau kaip 40 milijonų patiekalų

„Zizzi“ yra pirmasis restoranas, kuriame atsirado elektroninė labdaros dėžutė „Pennies“

„Zizzi“ savo pirmą restoraną atidarė 1999 m. Londone, Čisvike (senąja anglų kalba tai reiškia sūrio ūkį)

Visuose restoranuose „Zizzi“ yra atviros virtuvės su medžio ir akmens krosnimis, kuriose galima matyti, kaip ruošiamas maistas

Kiekvienas restoranas turi savo tematiką, kurią įkvepia skirtingos vietovės

Restoranuose „Zizzi“ naudojamas Italijos virtuvės šefų padažas, o patiekalai ruošiami pagal geriausius, autentiškus sezoninius itališkus receptus

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.