...

Žinomo interjero prekių tinklo bendraįkūrėjos verslo pamokos

Verslas

2015.04.17

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Žinomo interjero prekių tinklo bendraįkūrėjos verslo pamokos

„Im Deco“ įkūrėjos - Ieva Skyrienė ir Kristina Aleknienė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Verslininkas – tai užsispyręs žmogus. Jo kelyje nuolatos pasitaiko išbandymų, sunkesnių etapų, bet verslo pasaulyje išlieka tie, kurie atsilaiko ir išmoksta savo pamokas. Ieva Skyrienė su kolege Kristina Alekniene jau gerą dešimtmetį vadovauja „Im Deco“ parduotuvių tinklui.

Per šiuos metus buvo ir pakilimų, ir laikotarpių, kai reikėjo susitelkti. Tačiau po jų šis duetas tik pasijusdavo dar tvirčiau. I. Skyrienė įsitikinusi, kad dviese versle lengviau. Juk visada gerai, kai yra su kuo pasitarti ir kartu bandyti įveikti sunkumus. Verslininkė su mumis pasidalijo pagrindinėmis pamokomis, kurias išmoko per savo ilgametę patirtį verslo pasaulyje.

Pradėkite verslą gerai tam pasiruošę

Mūsų atveju idėja pirmiausia kilo kolegei ir ji pasikvietė mane. Ji rizikavo, nes manęs beveik nepažinojo, bet mums pavyko, nes dirbame kartu jau dešimt metų. Taigi, manyčiau, neretai būna taip, kad žmogus turi idėją, bet jam vienam trūksta arba žinių, arba finansų, arba tiesiog žmogaus, su kuriuo galima pasitarti. Žinoma, kiekvienas atvejis labai skirtingas. Vieni galvoja, skaičiuoja ir galų gale ryžtasi. Kiti irgi galvoja, skaičiuoja, bet taip nieko ir nepadaro. Turi ateiti metas, kai pajunti, kad turi tai padaryti, nes kitaip padarys kas nors kitas. Partneris, finansiniai dalykai yra labai svarbu.

Be geros komandos, su kuria galėtumėte dalytis užduotimis, beveik neįmanoma ko nors pasiekti

Su mažais verslais būna taip, kad kurį laiką tos komandos išvis nebūna. Tu dirbi su partneriu ir darai kone viską. Tačiau, kai tik pradedi samdyti žmones, labai svarbu tai, ką pasamdysi. Žmones taip pat auginiesi. Pasamdai juos ir žiūri, ar jie tinka. Būna taip, kad žmonės pas mus užauga ir tampa esminiais darbuotojais. Ta komanda, be abejo, labai svarbi augant, plečiantis. Be geros komandos tu nieko nepasieksi. Pradžioje gal ir gali pats dirbti ir sandėlininku, ir vairuotoju. Tačiau, jeigu kuriuo nors metu neperduosi tų užduočių kažkam kitam, nieko nepasieksi.

Nebandykite aprėpti visko, pasinaudokite paslaugomis iš šalies

Mažam verslui tikrai geriau apsimoka kai kurias paslaugas pirkti iš šalies, o ne būtinai ieškoti savų buhalterių, IT specialistų. Geriau iš karto pirkti paslaugas iš srities profesionalų. Tada tau pačiam nereikia vargti su įdarbinimu, prisiimti atsakomybę už tai, ką priimi. Juk dažniausiai nesi tos srities specialistas. Kaip gali pasakyti, ar finansininkas geras, ar ne? Mes labai gerai jaučiamės dėl to, kad kai kurias sritis esame atidavę profesionalams. Tada tikrai daug mažiau painiavos.

Išgryninkite idėją – supraskite, ką ir kam dirbate, ir nenuvilkite jų

Iš tikrųjų pradžioje gali atrodyti, kad gali daryti viską. Tačiau vis tiek reikia idėją išsigryninti. Turi atsakyti į klausimą, kas tau geriausiai sekasi. Kiekvienas žmogus skirtingas ir niekas negali daryti visko. Labai svarbu nepasiduoti pagundai ir nenusipiginti. Nenupiginti prekių, paslaugų kokybės sąskaita. Tokia pagunda atsiranda ypač per ekonominius sunkumus. Tada tikrai atrodo, kad reikia daryti viską, daug ir pigiai. Tai pagundai tikrai nereikia pasiduoti. Klientai tai tikrai įvertins. Žinoma, svarbu ir išsigryninti, į ką tu orientuojiesi. Kai pasirenki savo segmentą, klientą, turi labai nuosekliai laikytis tos krypties. Klientai tai jaučia ir vertina.

Sunkumus priimkite kaip pamoką ir ją prisiminkite

Mūsų pamoka buvo priminimas, kad viską reikia labai atidžiai skaičiuoti. Krizės metu vienas dalykas, kurį gali suvaldyti, yra tavo išlaidos. Reikia labai atidžiai peržiūrėti, ko gali atsisakyti. Žinoma, nedera nusipiginti ir taupyti svarbių dalykų sąskaita. Tačiau reikia peržiūrėti, ko pats gali atsisakyti. Mes tik prieš krizę ėmėmės labai neapskaičiuotos ir nepamatuotos plėtros. Atidarėme parduotuvę, kuri brangiai kainavo ir dar buvo netinkamoje vietoje. Tiesiog neįvertinome ir neapskaičiavome. Dabar jau tikrai to nedarytume. Tai buvo pati brangiausia ir skaudžiausia mūsų pamoka. Plėtra svarbi ir krizės, ir ne krizės metu, bet sunkųjį laikotarpį ypač svarbu viską išgryninti, susitelkti.

Klientų sąrašą plėskite kantriai ir atsakingai, neieškokite lengvų kelių

Žinoma, tai labai priklauso nuo verslo. Vieni klientų aktyviai ieško patys. Mes tiesiog atsidarėme parduotuvę ir tas klientų būrys po truputį augo, nes jiems tiesiog pas mus patinka. Jie grįžta. Labai svarbus principas „iš lūpų į lūpas“. Tačiau turiu pasakyti, kad greitai tų ištikimų klientų nesusirinksi. Tai ilgas ir nuoseklus darbas. Labai svarbu nesiblaškyti. Tada rezultatas tikrai bus. Jeigu turi gerą idėją, esi geroje vietoje, klientai tave tikrai galiausiai suras.

Supraskite, kas yra jūsų klientas, tada bus daug lengviau jį pasiekti

Kai pradedi, gali manyti, kad prekybos vietos pasirinkimas yra loterija. Dabar, kai jau turime patirties, gana gerai suprantame, kokių vietų reikia. Šiuo metu tikrai yra tik kelios vietos, kuriose ryžtumės atidaryti parduotuvę. Mūsų produktai orientuoti į tam tikrą klientą – vidutinių ir aukštesnių pajamų žmogų, kuris vertina estetiką ir grožį, kuriam svarbu namai, dovanos, jų pateikimas. Mes negalime būti kažkur užkampyje, miegamajame rajone. Šie variantai mums atkrinta. Mums reikia būti ten, kur yra perkančių klientų srautas. Todėl mes ir esame prekybos centruose. Tai nėra loterija. Tiesiog turi žinoti, į ką orientuojiesi. Tada bus aišku ir tai, ką turi daryti.

Devynis kartus pamatuokite, dešimtą pjaukite. Pinigus skolina greitai ir svetimus, o atidavinėti reikia savus ir ilgai

Jeigu verslininkas turi pakankamai finansinių išteklių, jis gali išlaikyti verslą, kol pasibaigs sunkmetis. Tačiau jeigu nebėra iš ko gyventi… Todėl taip ir svarbu dar prieš pradedant verslą pasiskaičiuoti, kokios pinigų sumos reikės ir kas atsitiks, jeigu aš tą sumą prarasiu. Ar aš nežlugsiu finansiškai ir neliksiu visiškai basas? Taigi daug priklauso nuo finansų. Skolintis ir tempti tikrai gana rizikinga. Prieš planuojant kokią nors plėtrą ar naują projektą reikia labai atidžiai viską įvertinti, apskaičiuoti, kiek gali investuoti, per kiek laiko tai atsipirks. Aš čia nieko nauja nesakau. Apie tai rašo visi vadovėliai. Tačiau jeigu reikiamu metu nedeleguosi užduočių kažkam kitam, nieko nepasieksi.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.