...

Vintažinio verslo subtilybės

Verslas

2016.08.10

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Vintažinio verslo subtilybės

Vintažinės parduotuvės „Retro Vintage“ įkūrėja - Indrė Guzevičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.

Į madą grįžta drabužiai, kadaise išsikovoję vietą po saule. Net naujausiose kolekcijose aptiksite užuominų į praėjusius dešimtmečius. Natūralu, kad vis populiaresnis tampa vintažinis verslas, kuriame naujam gyvenimui prikeliami dėvėti drabužiai. Apie tai, ką svarbu žinoti ir kokie sunkumai tyko žengiant į šią sritį, teiravomės vintažinės parduotuvės „Retro Vintage“ įkūrėjos Indrės Guzevičiūtės.

Atsirinkti daiktai ir sezoniškumas

Jau septynerius metus vintažiniame versle sėkmingai besisukanti I. Guzevičiūtė tikina, kad svarbiausia išsilaikyti vos atsidarius. Juk tokio pobūdžio parduotuvės asortimentas – tai žmonių atnešti daiktai. Šio proceso negali reguliuoti ir paspartinti. Tiesa, būtina nepasiduoti pagundai priimti visko iš eilės. „Derėtų atsirinkti išskirtinai kokybiškus, mažai dėvėtus drabužius, interjero smulkmenas. Pavyzdžiui, mūsų parduotuvėje parduodami daiktai kadaise buvo įsigyti brangiai, o vėliau atnešti, kad sulauktų naujojo šeimininko. Kiekvieną dieną bendraujant su daugybe skirtingų žmonių, nesudėtinga perprasti skonį, stilių – tuomet lengva atsirinkti ir daiktus parduoti. O kokybiškas prekes siūlančio komiso principas keičia ir žmonių požiūrį į daiktus, vartotojiškumą“, – pabrėžia verslininkė.

Pašnekovė taip pat atkreipia dėmesį, kad šiame versle labai svarbus sezoniškumo klausimas. „Klientui dažnai sudėtinga paaiškinti, kodėl nepriimi tam tikrų daiktų tam tikru metų laiku. Tačiau, prieš siekiant įsilieti į šią nišą, reikia suvokti, kad vasarą sudėtinga parduoti paltą ar kailinius, kai aktualios plazdančios šilko suknelės. Lygiai tas pats žiemą – nėra poreikio atviroms basutėms ir lininei suknelei. Tuo metu norisi jaukaus kašmyro palto. Sezoniškumas vyrauja visose drabužių parduotuvėse. Vintažinės parduotuvės ne išimtis“, – sako ji

Kurti patikimos parduotuvės veidą

 

„Pavyzdžiui, mūsų parduotuvės „Retro Vintage“ pavadinimas prašyte prašosi perlų karolių ar subtilių nėrinių suknelių, elegantiškų batelių ar klasikinės rankinės“

I. Guzevičiūtė.

 

Ši verslo niša išsiskiria tuo, kad nežinai, ką tau atneš parduoti rytoj. „Kiekvieną dieną jauti nuostabų atradimo jausmą. Kiekvieną dieną parduotuvę kuri tarsi iš naujo. Manau, kitame versle to nebūna“, – teigia I. Guzevičiūtė ir pabrėžia, kad prieš pradedant reikia nusistatyti ribas, kokia parduotuvė turi būti pirkėjų akimis. Labai svarbu pasirinkti kryptį, kurios laikydamasis dirbi su asortimento atranka. Tai yra svarbiausia šiame versle. Pasak pašnekovės, įpareigoti ir sufleruoti gali jau pats pavadinimas. „Pavyzdžiui, mūsų parduotuvės „Retro Vintage“ pavadinimas prašyte prašosi perlų karolių ar subtilių nėrinių suknelių, elegantiškų batelių ar klasikinės rankinės“, – iliustruoja pašnekovė.

Verslininkė teigia, kad pelnyti patikimos parduotuvės vardą labiausiai padeda rimtas požiūris į darbą. Juk visų pirma tai verslas, o paskui malonumas.

Atsiranda ir klienčių pasitikėjimas: „Buriasi ratas klienčių, kurios tampa net draugėmis, atsiranda abipusis bendradarbiavimas. Turime partnerių, atvežančių mums daiktų iš įvairių Europos miestų. Parduotuvės asortimento suformavimas yra atsakingas ir kruopštus darbas.“

Tampa vis populiaresnis

Anot pašnekovės, vintažinės parduotuvės Lietuvoje tampa vis populiaresnės. Jaučiamas klientų suvokimas, kad daiktai gali turėti antrą gyvenimą ir kad jie padeda sukurti savo unikalų stilių. „Pasirinkus šį stilių, yra tik labai maža tikimybė, kad gatvėje pamatysite panašiai apsirengusį žmogų. Jei trumpai apibūdintume vintažą, tai būtų stilinga ir autentiška seniena. Vintažą verta rinktis, nes tokio stiliaus drabužius gražu derinti su moderniais, taip sukuriant savitą stilių, bei atnaujinti savo drabužinę. Vienetiniais daiktais prekiaujančiose vintažo stiliaus parduotuvėse rastas drabužis ar aksesuaras gali tapti originalia stiliaus detale, kurios neturės niekas kitas. Dažniausiai tai būna labai geros kokybės, puikiai išsilaikę daiktai. Vintažas – tai šiuolaikinis mados ramstis, nes šio stiliaus detalėmis remiasi garsiausi pasaulio stilistai ir drabužių dizaineriai“, – apibendrina verslininkė.

I. Guzevičiūtė pripažįsta, kad visada labai malonu parduotuvėje turėti žinomų pasaulyje mados namų, tokių kaip „Chanel“ ar „Christian Dior“ drabužių, batelių, rankinių ir kitų aksesuarų. Taip pat lietuvių kūrėjo Juozo Statkevičiaus darbų, kokybe nenusileidžiančių minėtiems mados grandams. Močiučių atneštų nuostabaus grožio segių, skrybėlaičių, karoliukais siuvinėtų rankinių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.