...

„Victoria’s Secret“ – kad moterys jaustųsi angelais

Verslas

2012.03.08

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

„Victoria’s Secret“  –  kad moterys jaustųsi angelais

Victoria Secret kolekcija flickr.com nuotr.

Palyginti jauno, bet jau tikra legenda tapusio prekių ženklo istorija prasidėjo 1977 m. San Fransiske (Kalifornijos valstija, JAV). Tuomet kuklus vaikinukas, Tuftso universiteto ir Stanfordo verslo mokyklos alumnis Roy Raymondas susidūrė su iššūkiu – jis norėjo padovanoti savo žmonai apatinio trikotažo, bet negalėjo rasti to, ką įsivaizdavo, o ir pats pirkimas vertė raudonuoti. Taip ambicingam vyrui kilo idėja atidaryti moteriško apatinio trikotažo parduotuvę, į kurią užėję vyrai jaustųsi patogiai.

Pirmas žingsnis Roy kainavo kiek daugiau nei 40 000 JAV dolerių, kurių didžiąją dalį jis gavo iš banko. Nors ši suma neatrodo įspūdinga, pažiūrėję į ją pro infliacijos akinius pamatytume, kad dabar tai būtų beveik 150 000 JAV dolerių.

Investicijos netruko atsipirkti. Parduotuvė, įrengta kaip karalienės Viktorijos laikų buduaras ir siūlanti įsigyti spalvingo aukštos kokybės, bet įperkamo apatinio trikotažo, buvo greitai pastebėta ir įvertinta. Patenkinti pirkėjai per pirmus metus R. Raymondui sunešė pusę milijono JAV dolerių. Įkvėptas sėkmės, jaunasis verslininkas atidarė dar 4 parduotuves ir pradėjo leisti jose parduodamų prekių katalogą, priiminėti užsakymus.

Verslas kilo tarsi įgavęs sparnus ir atkreipė investuotojų dėmesį. Gavęs pasiūlymą parduoti „Victoria’s Secret“ ir gerai užsidirbti Roy ilgai nemąstė ir atidavė savo kūrinį Leslie Wexner, kompanijos „The Limited“ įkūrėjai. Jis buvo tikras, kad pajėgs sukurti naują verslą, todėl visus uždirbtus pinigus investavo į kitą idėją. Deja, ji nepasiteisino ir „Viktorijos paslapties“ atskleidėjas nugrimzdo į depresiją, išsiskyrė su žmona, o galiausiai 1993 m. savo noru pasitraukė iš gyvenimo.

Liūdnoka šio žmogaus gyvenimo istorija vis dėlto paliko pėdsaką. Jo sukurtas prekių ženklas „Victoria’s Secret“ niekur nedingo. Priešingai, toliau augo, tobulėjo ir šturmavo vartotojų sąmonę.

Vien per penkmetį – nuo 1985 m. – tinklas „Victoria’s Secret“ išaugo nuo 100 iki 400 parduotuvių ir 1990 m. tapo didžiausiu apatinio trikotažo parduotuvių tinklu JAV. Tuo metu šio prekių ženklo valdytoja kompanija „Limited Brands“ siekė dar labiau padidinti pajamas, tad išplėtė prekių asortimentą, įtraukdama į garsiuosius katalogus moteriškus drabužius, batus, aksesuarus ir net kvepalus.

Didesnį prekių pasirinkimą lydėjo agresyvi rinkodara, paremta nuostata, kad „Victoria’s Secret“ žino, kaip moteris turi atrodyti ir jaustis. O kompanijos pasididžiavimu tapo 1995 m. pradėtas rengti „Victoria’s Secret Lingerie Show“, kuris sulaukia didžiulio visuomenės, žiniasklaidos ir garsenybių dėmesio. Jo mastą atspindi keli skaičiai: mūsų laikais bilietas į šį renginį juodojoje rinkoje gali kainuoti 2 000 JAV dolerių, o 1999 m., kai interneto skverbtis dar nebuvo itin didelė, renginio internetinę transliaciją stebėjo 2 mln. žmonių.

Šiuo metu „Victoria’s Secret“ tinklas stengiasi pasiūlyti produktų bei paslaugų įvairaus amžiaus moterims. Pavyzdžiui, dvidešimtmetei merginai sukurta kolekcija „Pink“, mamomis tapusios klientės prekių gali užsisakyti internetu, o brandaus amžiaus moterys, norinčios išlikti jaunos, parduotuvėje visada ras išskirtinio, prabangaus apatinio trikotažo, kurio kaina gali siekti ir kelis šimtus JAV dolerių. Visa tai turi moteris priversti jaustis „Victoria’s Secret“ angelais, kuriais per kompanijos produktų fotosesijas ar renginius tampa aukščiausio lygio modeliai. Netikite? Užsukite į „Victoria’s Secret“ tinklalapį arba apsilankykite jų mados šou interneto svetainėje ir patirsite, kokią gi paslaptį slepia Viktorija.

Tinklalapio rankingthebrand.com duomenimis, „Victoria’s Secret“ 2012 m. yra 18-oje vertingiausių JAV mažmeninės prekybos prekių ženklų reitingo vietoje. Jis jau 35 m. džiugina moteris puikiu apatiniu trikotažu, o vyrams suteikia progą mėgautis netrikdančiu apsipirkimu bei milijonus JAV dolerių kainuojančiu „Victoria’s Secret Lingerie Show“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.