...

Verslo sėkmę rado stebint klientus

Verslas

2016.10.31

Autorius: Agnė Pakėnaitė

Temos: .

Verslo sėkmę rado stebint klientus

Baro „Bardakas“ bendraįkūrėjas - Matas Puodžiūnas. Asmeninio archyvo nuotr.

Jau kelias savaites Vilniaus gatvėje – tikras bardakas. Taip vadinasi Mato Puodžiūno (30) ir jo kolegų atidarytas baras. Įkūrėjai „Bardaką“ vadina ne tik baru. „Tai valstybė valstybėje“, – vieną iš baro šūkių atskleidžia verslininkas. Pirmieji lankytojai jau spėjo patys tuo įsitikinti: ant sienos kaba konstitucija, plevėsuoja vėliava, čia galioja savi įstatymai. Apie iki smulkiausių detalių išgrynintą baro idėją ir koncepciją kalbamės su M. Puodžiūnu.

Įžvelgė Vilniaus gatvės potencialą

Vakarėlių mėgėjams M. Puodžiūnas jau pažįstamas. Daugiau nei prieš metus jis su keliais bendraminčiais Vilniaus gatvėje atidarė naktinį klubą „Matérialiste“. Kaip ir šis, „Bardakas“ taip pat yra keleto gerų draugų iniciatyva. „Baro „Bardakas“ gimimas paremtas draugyste“, – sako verslininkas.

 

„Dar vienas klubas Vilniaus gatvėje nebūtų reikalingas, todėl nusprendėme atidaryti barą. Barą-valstybę.“

M. Puodžiūnas.

 

M. Puodžiūnas prisipažįsta dažnai girdintis klausimą, kodėl baro įkūrėjų yra daugiau nei vienas, bet vyras įsitikinęs, kad tai prisideda prie sėkmingo verslo kūrimo: „Mūsų bendraminčių komandą sudaro 3–4 žmonės. Jie visi turi savo tvirtą nuomonę. Būtent diskusijų metu išvengiama klaidų ir galima rasti geriausių idėjų.“

Viena tokia draugų idėja virto „Bardaku“: „Pastebėjome, kad Vilniaus gatvė turi didelį potencialą plėstis. Šiai gatvei dar trūksta išskirtinių vietų, todėl palypėjome gatve šiek tiek aukščiau“, – apie Vilniaus gatvės 22-ame name įsikūrusį barą pasakoja M. Puodžiūnas.

Anksčiau toje pačioje vietoje buvo įsikūręs naktinis šokių klubas, tačiau įkūrėjai nusprendė visiškai pakeisti šios vietos koncepciją. „Dar vienas klubas Vilniaus gatvėje nebūtų reikalingas, todėl nusprendėme atidaryti barą. Barą-valstybę“, – skuba pridurti įkūrėjas.

Apgalvota iki smulkmenų

Nuo idėjos gimimo iki tol, kol baras pravėrė duris, neprabėgo nė pusė metų. M. Puodžiūnas prisipažįsta, kad jie patys neturėjo nei itin daug žinių, nei patirties atidarant tokio tipo vietą: „Praktinė patirtis atsirado iš mūsų pačių pažinčių ieškojimo, klausinėjimo ir tiesiog asmeninio gero skonio. Mes visada orientuojamės į profesionalumą, todėl baro dizainas buvo patikėtas tos srities specialistams, baro koncepcija – tos srities profesionalams ir t. t.“, – baro kūrimo procesą prisimena verslininkas. Su savo sričių žinovais dirbę baro steigėjai, jau pradėjus ryškėti rezultatams ir atsiradus pavadinimui „Bardakas“, neabejojo, kad juda teisingu keliu.

„Tai baras-valstybė. Mes turime savo vėliavą, savo konstituciją, o greitai turėsime netgi valstybės piliečių – bardakerių – pasus“, – apie detales pasakoja vaikinas. Į šį baro-valstybės žaidimą įtrauktas ne tik personalas, kuriam skirtos konkrečios pareigybės „valstybėje“, bet ir visi klientai.

„Bardako“ valgiaraštis toks, koks ir baro pavadinimas. „Maitinimosi vietose įprasta laikytis vienos krypties – ar tai būtų azijiečių virtuvė, ar italų… Pas mus, kaip tikrame bardake, tokios krypties nėra. Kiekvieną patiekalą ragavome ir rinkome patys. Nebuvo svarbu, kad jie iš skirtingų šalių virtuvių. Todėl meniu galime rasti ir gatvės maisto: dešrainių ar mėsainių, ir kepsnių“, – vardija M. Puodžiūnas.

Atviras visiems

M. Puodžiūnas prisipažįsta, kad kiekvieną kartą atveriant naują vietą neramu, ar žmonėms ji patiks. Tačiau dvejones išsklaidė sėkmingos pirmosios savaitės ir geri žmonių atsiliepimai. Paklaustas, kokios auditorijos „Bardakas“ laukia, pašnekovas tikina, kad „Bardakas“ yra atviras visiškai visiems: „Atsidarome nuo 17 valandos, tad manome, kad patys lankytojai pasirinks, kada jiems ateiti ir koks jų tikslas: šeimos su vaikais vakarienei rinksis ankstesnį laiką, kada pas mus ramiau, o paskui po truputį viskas virsta į lengvą bardaką… su šokiais ant stalų.“

Verslininkas tikina, kad su šalia esančiais barais Vilniaus gatvėje jie nekonkuruoja: „Mes tai matome kaip bar-hopping kultūrą, kai žmonėms nereikia kviestis taksi ar toli eiti į kitą vietą. Jie tiesiog gali užsimesti šaliką, pereiti į kitą gatvės pusę ir atsidurti visiškai kitokioje kultūroje“, – apie Vilniaus gatvės viziją kalba „Bardako“ bendraautoris. „Jokių lenktynių čia nėra. Mes į visa tai žvelgiame kaip valstybė – norime su visais palaikyti taiką“, – juokiasi M. Puodžiūnas.

Nebūtina žinoti visko

Į „Bardaką“ investavę ne tik bemiegių naktų, bet ir nemažai lėšų, po sėkmingo starto įkūrėjai tikisi, kad verslas sėkmingai klostysis ir toliau, o po metų visa tai bus jau atsipirkę.

M. Puodžiūnas įsitikinęs, kad, norint sukurti sėkmingą verslą, reikia tiesiog apsidairyti aplinkui: „Siūlau visiems užversti verslo knygas, nesvarbu, kad tai bestseleriai. Apsidairykite aplinkui, kas jus supa. Aš dar kartą įsitikinau, kad didžiausios enciklopedijos yra šalia – paskambinus ir paklausus, kas jau kažką panašaus yra daręs… Ir, žinoma, nuolatinis aplinkos ir žmonių poreikių stebėjimas: kas jiems patinka ir dėl ko jie sugrįžta“, – norintiesiems kurti verslą pataria M. Puodžiūnas. Toje tvarkoje tarp knygų ir teorijos reikia atrasti šiek tiek bardako, nes vieno verslo modelio šiame sektoriuje tikrai nėra“, – pokalbį baigia pašnekovas.

„Bardakas“

246-1477638489-902599.jpg 246-1477638489-390623.jpg 246-1477638489-411459.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.