...

Verslo patalpų nuomai paieška – nuo ko pradėti?

Verslas

2012.09.24

Autorius: Dario Malinowski

Temos: , .

Verslo patalpų nuomai paieška – nuo ko pradėti?

Susirasti tinkamas patalpas yra vienas svarbiausių žingsnių bet kuriam verslininkui. BFL/Tomo Urbelionio nuotr.

Štai ir išaušo diena, kai tapome verslininkais. Rodos, sėkmingai įveikėme visas biurokratines kliūtis, turime gerą verslo idėją, esame užsispyrę ir kupini jėgų, bet… sukame galvą dėl tinkamų patalpų nuosavai veiklai. Kokio dydžio patalpas pasirinkti? Kokią sumą pinigų skirti jų nuomai? Ieškoti patalpų patiems ar kreiptis pagalbos į nekilnojamojo turto brokerius? Jei panašūs klausimai sukasi galvoje, vadinasi, šis straipsnis būtent tau!

Susirasti tinkamas patalpas yra vienas svarbiausių žingsnių bet kuriam verslininkui ar įmonei. Juk nuo to, kokios jos bus, priklausys ir mūsų veiklos rezultatai. Yra keletas pagrindinių taisyklių, kurių žinojimas gerokai palengvins patalpų paiešką. O kartu sutaupys laiko ir pinigų.

Pasak Nerijaus Juodelio, „Ober-Haus“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, prieš pradedant paiešką reikia gerai apgalvoti pagrindinius reikalavimus būsimoms patalpoms. Darbuotojų skaičius, o tai reiškia darbo vietų kiekį ir išdėstymą, automobilių vietų skaičius, inžinerinių sistemų išdėstymas (oro kondicioneriai, kompiuteriniai tinklai, signalizacija) – atsakymai į šiuos klausimus turės didelę įtaką velesniam pasirinkimui.

Jeigų veiklos pobūdis reikalaus prestižinių patalpų, reikės rinktis tik patalpas, esančias centre arba viename verslo rajonų. Renkantis tokias patalpas būtina atkreipti dėmesį į automobilių statymo galimybes. Ypač tai aktualu būsimiems biurams, įsikūrusiems miesto centre, kur klientų privažiavimas ir mašinos pastatymas neretai primena neįmanomą misiją.

„Jeigu prestižinė vieta nėra būtina, o norite patogių darbui patalpų, siūlyčiau patalpas rinktis šiek tiek toliau nuo centro“, – sako N. Juodelis ir priduria, kad prieš įsikeliant į nuo centro nutolusias patalpas reikia atkreipti dėmesį į jų lokaciją. Tinkamo rajono pasirinkimą mums palengvins žinojimas, kur gyvena dauguma darbuotojų. Geriausia pasirinkti rajoną, kur būtų patogu privažiuoti.

N. Juodelis įsitikinęs, kad nutolusių nuo centro patalpų, palyginti su biurais miesto centre, kokybė nebus žymiai prastesnė. Prie akivaizdžių tokių patalpų pranašumų priskirtume ne tik mažesnę nuomos kainą, bet ir patogesnį privažiavimą, geresnes automobilių statymo galimybes.

Renkantis patalpas taip pat būtina įvertinti savo finansines galimybes ir apskaičiuoti, kokią dalį būsimo veiklos biudžeto sudarys patalpų nuoma. Pasak „Ober-Haus“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, tai daryti reikia itin atsakingai ir rimtai, nes daugeliu atvejų pasirašomos ilgalaikės nuomos sutartys. Blogai įvertinus savo galimybes galima susidurti su finansiniais sunkumais, kurie neįgiamai veiks mūsų veiklą.

Šiuo metu biurų nuomos kainos Vilniuje svyruoja nuo 15 iki 55 Lt./kv. m. Kainų skirtumą lemia lokacija ir bendra pastato kokybė. Renkantis už mažiausią kainą biuro patalpos bus senos statybos pastatuose. Daugumą tokių patalpų sudaro iš buto perdaryti biurai arba patalpos, įsikūrusios menančiame tarybinius laikus administraciniame pastate. Galvodami apie modernų, šiuolaikinės statybos biurą turime turėti omenyje, kad tokių patalpų kaina prasidės nuo 25 Lt/kv. m.

Krizė stipriai paveikė biuro patalpų sektorių. „Nuomos kainos krito apie 40 proc., o patalpų neužimtumas per 2009 m. išaugo nuo 10 iki 18 procentų“, – sako N. Juodelis.

Šiuo metu padėtis stabilizavosi. Kaina nuo žemiausio lygio pakilo apie 15 proc., o neužimtumas sumažėjo iki 9 proc.

Populiariasios patalpos nuomai Vilniuje – nedidelės, 50–150 kv. m. Kalbant apie didesnio ploto patalpas, dažniausiai pasirenkami biurai, įsikurę moderniuose verslo centruose. Pasak N. Juodelio, miesto centre iš butų į biuro patalpas perdaryti plotai jau tampa savotiška atgyvena.

„Ober-Haus“ generalinio direktoriaus pavaduotojas atkreipia dėmesį, kad patalpų, skirtų mažam ir vidutiniam verslui, pasiūla Vilniuje yra pakankama. Tiesa, pastaruosius porą metų pasiūlos rodikliai nuolat menksta. Agentūros statistiniai skaičiavimai rodo, kad šiuo metu laisvų plotų moderniuose biurų pastatuose yra apie 42 200 kv. m, o prieš 3 metus šis skaičius buvo kur kas didesnis (70 000–75,000 kv. m).

Paklaustas, ar ieškoti patalpų patiems, ar kreiptis į specialistus, N. Juodelis pataria šio reikalo tvarkymą atiduoti į nekilnojamojo turto brokerių rankas. Pasak jo, pasirinkę specialistų pagalbą gerokai padidiname nuomos variantų skaičių, taupome savo brangų laiką bei pinigus.

Kad ir kokį variantą pasirinktume, atminkime – patalpų nuoma užtruks mažiau laiko, jei gerai išsiaiškinsime mūsų poreikius. Tad nepatingėkime gerai atlikti namų darbų!

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.