Verslas, padedantis atsisakyti klausimo, ką gaminti
2016.03.16
Temos: Vadyba.
Alytiškis Mindaugas Katelynas (32) iki nuosavo verslo pradžios buvo profesionalus krepšininkas, tačiau pats labai dažnai pasigesdavo paslaugos, kuri palengvintų kasdienę rutiną – maisto ruošimą. Savo ir kitų rūpesčiams sumažinti sportininkas sugalvojo verslo idėją ir įkūrė „7pack.lt“
„7pack.lt“ kiekvienam suteikia galimybę pradėti sveiką gyvenimo būdą be rūpesčių. Užėjęs į įmonės interneto puslapį, vartotojas gali nurodyti savo siekius: numesti svorio, jį išlaikyti arba priaugti, o pateikęs konkrečius savo duomenis gauna ruošinio, tinkamo jo poreikiams, pasiūlymą. Šiuos ruošinius parengia dietologė, tad jie atitinka visus sveikai mitybai keliamus reikalavimus.
Verslo idėja iš asmeninių poreikių
Idėjos autorius Mindaugas Katelynas pasakoja, kad intensyviai sportuojant daugiausia jo laiko atimdavo galvosūkis – ką pasigaminti valgyti, kad maistas atitiktų reikiamą dienos kalorijų normą, būtų sveikas. „Visada laukiau, kol kas nors man pasiūlys tokią paslaugą. Intensyviai treniruojantis du kartus per dieną, kalorijų poreikis kūnui išaugdavo iki beveik 4 000 kcal. Tokį kiekį sveikų kalorijų gamintis kasdien – tikras iššūkis“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.
„Mintis, jog šis produktas galbūt ne mūsų rinkai ar ne mūsų kultūrai, galvoje sukiojosi nuolat, bet kantrybė ir užsispyrimas, kurių įgijau sporto pasaulyje, padarė savo. Išsprendžiau problemą ne tik sau, bet ir kitiems“
M. Katelynas
Supratęs, kad tokių poreikių turi daugiau žmonių, M. Katelynas nusprendė, jog laukti neverta, ir, subūręs komandą, ėmėsi darbo. „Atskaitos taškas mūsų ruošinių paletėje yra rekomenduotina mažiausia 1 200–1 300 kcal dienos norma. Kadangi žmonių poreikiai įvairūs, nusprendėme, kad tinkamiausi intervalai tarp ruošinių – apie 400 kcal. 3 600 kcal, mūsų manymu, yra kalorijų kiekio riba klientų poreikiams tenkinti“, – pasakoja idėjos autorius.
Pasak pašnekovo, šiuo metu klientas gali savaitę maitintis skirtingais patiekalais be pasikartojimų. Siekiant išvengti atsibodusio raciono, artimuose planuose numatytas dar vienos savaitės patiekalų parengimas. „Su dviejų savaičių meniu klientas per mėnesį pasikartojantį patiekalą valgytų daugiausiai du kartus. Mūsų manymu, tai turėtų patenkinti net pačius išrankiausius sveikuolius“, – įsitikinęs M. Katelynas.
Naudą reikia suvokti
Nors paslauga palengvina vartotojo buitį ir sutaupo laiko, kuris paprastai skiriamas svarstymui, ką gaminti, produktų įsigijimui, ruošimui ir indų plovimui, „7pack.lt“ vykdo ir edukacinę misiją – skatina vartotojus domėtis sveika gyvensena ir suvokti, kam to reikia. Pasak pašnekovo, vien skatindamas klientą pirkti gerų rezultatų versle nepasieksi, svarbu padėti suprasti, kodėl visa tai reikalinga.
„Anokia čia paslaptis, kad žmonės dažniausiai pradeda vartyti sveikos gyvensenos žurnalus ir bėgioti krosus rytais, kai jau nebegali į save pažiūrėti veidrodyje arba sušlubuoja sveikata. Mano įsitikinimu, žmogus privalo suvokti, dėl ko svarbu sveikai gyventi, o ne laukti, kol draugai paragins ar motyvuos treneris. Kūnas – ne šiukšliadėžė, o chemijos laboratorija, tad nuspręskite patys, kaip jam atsidėkosite“, – skatina pašnekovas.
Pagrindas – jauna komanda
M. Katelynas „7pack.lt“ augina jau pusantrų metų – pradėjęs nuo bandomojo varianto, prieš porą mėnesių startavo oficialiai. Idėjos autorius įsitikinęs, kad norimas pelnas ateis palaipsniui, o akivaizdus susidomėjimas paslauga įrodo, jog komandos atrankos įžvalgos nepraėjo veltui ir šiuo metu dirbama teisinga linkme.
„Bėgant laikui įsitikinome, kad orientuotis reikėtų į jaunesnius, naujovėms imlesnius darbuotojus. Procesai įmonėje nuolatos kinta, todėl prie to reikia gebėti prisitaikyti. Viską pradėjome nuo nulio, natūralu, kad klystame, mokomės, tobulėjame. Džiugu, kad vis daugiau profesionalų ir specialistų tiki mūsų idėja ir jungiasi prie komandos. Kasdien savo profesiniais įgūdžiais dalijasi sportininkai, dietologai, maisto gamybos, IT, rinkodaros specialistai, kurjeriai, buhalteriai ir kiti“, – pasakoja M. Katelynas.
Labiausiai pradedantį verslininką žavi nauji potyriai ir pastebimos sėkmės užuomazgos. „Įdomiausios yra pamokos, kurių neišmoksi skaitydamas verslo vadovėlius. Įdomu stebėti, analizuoti faktorius, keičiančius žmonių požiūrį į mūsų paslaugą. Atrodo, nebereikia taip stipriai įkalbinėti išbandyti paslaugą ne tik klientų, bet ir būsimų darbuotojų“, – džiaugiasi vyras.
Linki patikėti savo jėgomis
Jaunas verslininkas skatina kitus, siekiančius nuosavo verslo, neatidėlioti ir nebijoti, nes abejonių bus visada. Anot jo, būtina išeiti iš savo komforto zonos ir pradėti iš karto, antraip svajonės visuomet liks tik svajonėmis. „Mintis, jog šis produktas galbūt ne mūsų rinkai ar ne mūsų kultūrai, galvoje sukiojosi nuolat, bet kantrybė ir užsispyrimas, kurių įgijau sporto pasaulyje, padarė savo. Išsprendžiau problemą ne tik sau, bet ir kitiems. Kasdien sveikai maitinuosi, jaučiuosi puikiai, sutaupau daug laiko bei pinigų ir žinau, kad tą patį daro daugybė kitų žmonių. Kas gali būti geriau?“ – savo motyvuojančiu pavyzdžiu dalijasi M. Katelynas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.