...

Turint pamatus, naują verslą statyti lengviau

Verslas

2016.01.28

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Turint pamatus, naują verslą statyti lengviau

Internetinės parduotuvės decodetales.lt įkūrėjas - Deividas Mikuckis. Asmeninio archyvo nuotr.

Pirmoji klaipėdiečio Deivido Mikuckio (30) verslo idėja labai skyrėsi nuo tos, kurią, įsikūręs sostinėje, plėtoja dabar. „Iškart po vestuvių buvome išvykę medaus mėnesio į Barseloną. Ten pirmą kartą pamačiau elektroninių cigarečių parduotuvę ir ji paliko man neišdildomą įspūdį. Tuo metu mūsų šalyje tokių dar nebuvo. Užsikabinau už idėjos, bet pirmas blynas susvilo. Šiek tiek per daug dvejonių ir uždelstas laikas bei vis griežtėjantis valstybės požiūris į šį produktą pasmerkė žlugimui“, – nesėkmę linkęs pripažinti vyras, šiuo metu ant pirmojo verslo pamatų sukūręs naująjį. Prieš porą metų jis atidarė interjero detalėmis iš akrilo stiklo prekiaujančią internetinę parduotuvę www.decodetales.lt.

Teisės studijoms padėjo tašką

Po teisės studijų Vilniaus universitete D. Mikuckis apgailestauja gerokai per vėlai supratęs, kad rinkosi ne tai, kas pačiam įdomu, o tiesiog geriausia, kas buvo tuo metu humanitarinių mokslų pakraipoje. Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijoje, kuriai baigti su pagyrimu pritrūko poros geresnių pažymių, jam geriausiai sekėsi ir labiausiai patiko anglų kalba bei istorija, o nemėgstamiausi buvo tikslieji mokslai. Universitete pasirinkęs humanitarines tesės studijas, vaikinas ištvėrė iki ketvirtojo kurso. „Viskas taip susikaupė, kad studijas nusprendžiau nutraukti. Žinojau, kad tokio pobūdžio darbo tikrai nedirbsiu“, – savo apsisprendimą aiškina pašnekovas, prisipažįstantis, kad dar turi noro studijuoti, tik planus koreguoja klasikinės aplinkybės: pagausėjusi šeima, dar šlubčiojanti įmonė bei darbas.“

 

„Kiekvieną mėnesį susimoki mokesčius, nuomą, dėlioji naują užsakymą ir stengiesi įvykdyti visus pažadus klientams. Taupai ir toliau investuoji į ateitį“

D. Mikuckis

 

Neatsisako darbo naktiniame klube

Savo pirmąją samdomo darbuotojo patirtį D. Mikuckis labiau linkęs vadinti ne darbu, o pažintimi, mat draudimo bendrovėje, skambučių centre, ilgiau nei darbas truko apmokymai. „O tikras pirmasis darbas buvo ir jau aštuonerius metus tebėra ten pat – naktiniame klube. Pareigos keitėsi nuo salės padėjėjo-padavėjo iki barmeno dabar. Šis darbas padėjo labiau pažinti save, įvairiausius žmones, įvertinti savo, kaip pardavėjo bei pašnekovo, galimybes“, – dabartiniu papildomu darbu džiaugiasi vyras.

Parduotuvę turėjo, reikėjo prekės

Nepavykus pirmajam bandymui su elektroninių cigarečių verslu, D. Mikuckis svarstė, ką daryti toliau: turėjo patalpas, parduotuvę, tad reikėjo rasti tinkamą prekę. „Buvo minčių nuo žaislų šunims iki moteriškų rankinių. Galiausiai idėją gavome iš mano tėčio, versle jis jau daugiau nei 20 metų, taigi ir patarimais pasidalyti tikrai gali. Jo užsidegimas buvo toks didelis, kad užsikrėtėme ir mes, – sako idėja prekiauti interjero detalėmis, pagamintomis iš akrilo stiklo, patikėjęs verslininkas. – Todėl šiandien iš elektroninių cigarečių pardavėjų tapome sieninių laikrodžių bei interjero dekoracijų pardavėjais ir iš dalies kūrėjais. Viskas vyko gana įprastai ir paprastai – radome gamintoją, deja, ne Lietuvoje. Nors čia panašią produkciją gaminti taip pat galima, bet mūsų dizaineriai, turintys pjaustymo stakles, geriau renkasi, kad jos stovėtų be darbo, negu gaminti galutinį produktą už mažesnę kainą. Sukūrėme naują elektroninę parduotuvę, pertvarkėme esamą realią parduotuvę ir taip darbuojamės toliau. Bandome didinti sandėlį, kad galėtume nedelsdami pasiūlyti kuo didesnį asortimentą, tačiau, turint apie 150 modelių prekių, kurių kiekviena gali būti 16 spalvų, o laikrodžiai gali turėti dar ir skirtingų spalvų rodykles, skaičiai susidaro įspūdingi. Akrilo stiklas – plastiko gaminys, dar žinomas kaip PMMA. Savo išvaizda labai panašus į įprastą stiklą, tačiau daug lengvesnis ir saugesnis. Prekėms gaminti naudojamas akrilo stiklas atvežamas iš Italijos nepriekaištingos kokybės, o kadangi viskas apdirbama lazeriu, tai gaminio kraštai lieka gražiai nupjauti ir visiškai saugūs.“

Partneriai – šeima

Dekoro detalėmis prekiaujančioje bendrovėje „Mikadus“ susibūrę partneriai yra D. Mikuckio šeima – jo žmona ir tėtis, kuriam ir kilo laikrodžių idėja. „Internetinis amžius leidžia plėsti akiratį ir matyti toliau nei savo kiemas, taip ta idėja ir atsirado. Todėl šiandien visi kartu, kaip šeima, žingsnis po žingsnio einame, augame ir stumiame vienas kitą į priekį“, – partneryste patenkintas jaunas verslininkas. Be to, jis atkreipia dėmesį, kad skeptikų aplinkui tikrai netrūksta: „Ypač kai laukiamas pelnas ir rezultatas dar nėra pasiekti. Kartais išgirsti klausimų: kiek ilgai dar laikysitės? Ar nėra pinigų išmetimas į balą? Tačiau stengiuosi į tai nekreipti dėmesio. Būna dienų, kai motyvacijos trūksta, bet tada labai padeda šeima, kuri neleidžia pasiduoti.“

Pardavimai – gyvas verslas

Pasak D. Mikuckio, pardavimai yra labai gyvas verslas, kiekvienas žmogus yra unikalus ir poreikiai anaiptol ne visų vienodi. „Įdomiausia yra padėti įgyvendinti paties žmogaus sugalvotą idėją, kai laikrodį jis renkasi ne iš katalogo, tačiau kuria vaizduotėje, o mes tą vaizduotės vaisių paverčiame realybe. Pavadinimo kilmė niekuo neypatinga, tiesiog galvojome, galvojome ir sugalvojome. Dabartinė situacija diktuoja, kad labiausiai išskiriame laikrodžius, nors mintis yra tapti nestandartinių interjero detalių centru. Gal kada nors pavadinimas ir keisis, bet šiandien jis mums tinka ir patinka“, – toli neplanuoja pašnekovas.

Verslo plėtra taupant ir toliau investuojant

Interjero detales parduodantis vyras sako, kad, bandant plėtoti verslą be didelių finansinių investicijų, tai vyksta labai pamažu ir reikia daug kantrybės bei ryžto. „Kiekvieną mėnesį susimoki mokesčius, nuomą, dėlioji naują užsakymą ir stengiesi įvykdyti visus pažadus klientams. Taupai ir toliau investuoji į ateitį. Konkurencija pardavimo srityje labai didelė, didžiausias pranašumas, mano nuomone, – būti lanksčiam ir lengvai pasiekiamam. Žmonės įpratę gauti informaciją iš karto, todėl, jeigu nesi pasiekiamas būtent tą akimirką, kai užduodamas klausimas, tikėtina, jog tas žmogus jau rado atsakymą kitur, – dalijasi pašnekovas, linkęs nuolat mokytis: – Vis dar mokausi būti įkyrus pardavėjas ir geriau parduoti savo prekę. Turi nuolat priminti apie save, kitaip esi greitai pamirštamas. O pagal mano charakterį tai yra iššūkis sau.“

Reikia ir laiko, ir pinigų

Per savo neilgą verslo praktiką D. Mikuckis sakosi jau supratęs, kad naujo prekių ženklo žinomumui didinti reikia skirti ir laiko, ir pinigų. „Jeigu ne tėvų pagalba, tai būtų liūdnos verslo praktikos istorija“, – nė kiek negražindamas verslo realybės sako vyras ir atskleidžia, kad šių metų bendrovės tikslas – stabiliai atsistoti ant kojų, atnaujinti elektroninę parduotuvę ir nustoti sudūrinėti galą su galu. Jis tiki, kad per ateinančius 3–5 metus taps žinomi visoje Lietuvoje, o tada, matyt, ir galvos apie investicijų atsipirkimą.

Verslo naujokus pašnekovas ragina visų pirma aplink save turėti tik pozityviai mąstančių žmonių ir priduria: „Jeigu trūksta motyvacijos savyje, semkitės jos iš kitų. Nenuleiskite rankų ir kiekvieną dieną padarykite ką nors, kas kuria pridėtinę vertę jūsų įmonei, kad ir labai mažą, bet vertingą dalyką.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.