Trys geriausios sausainių pardavėjos pamokos
2014.04.09
Temos: Vadyba.
Turbūt kiekvienas iš mūsų kokiame nors amerikietiškame seriale ar filme esame matę sceną, kaip į veikėjo duris pasibeldžia mergaičiuke su skautės uniforma ir paklausia, ar nenorėtumėte nusipirkti sausainių. Šios mergaitės tik atrodo nelabai suprantančios, ką daro. Iš tikrųjų jos žmonėms parduoda milžiniškus skaičius sausainių dėžučių. Tiesą sakant, pamatęs kai kuriuos jų pademonstruotus rezultatus koks nors didelės sausainių gamintojos pardavimo vadybininkas gal net ir susigėstų. Kai kurios skautės akivaizdžiai pasižymi verslininkių sugebėjimais.
Viena iš tokių neabejotinai yra dvylikametė Katie Francis. Ši mergaitė ypatinga tuo, kad per septynias savaites suspėjo pagerinti visų laikų skaučių rekordą parduodama net 18 107(!) dėžutes sausainių. Ankstesnis rekordas– 18 000 dėžučių – laikėsi dar nuo 1986-ųjų. Reikia pastebėti, kad jaunosios Katie Francis ambicijos siekia ir toliau. Ji pasiryžusi per du mėnesius iš viso parduoti dvidešimt tūkstančių sausainių dėžučių. Matematika paprasta. Katie per dieną sugeba parduoti 370 dėžučių sausainių. Kaip jai tai pavyksta? Jaunoji skautė dar kartą pardavimo vadybininkams pademosntravo, kad sėkmei svarbiausi trys faktoriai.
Laikas
Laikas – pinigai. Katie Francis pasiekimas (370 dėžučių per dieną) dar įspūdingesnis atrodo tada, jeigu prisiminsi, kad sausainių pardavinėjimą ji turėjo derinti su pagrindine savo veikla – mokykla. Pamokos, namų darbai, užklasinė veikla atima nemažai laiko ir, tikėtina, kad jaunoji skautė sausainių pardavinėjimui galėjo skirti daugiausia keturias ar penkias valandas per parą. Tačiau ji išnaudojo kiekvieną laisvą minutę. Kiekvienas pirkėjas jai buvo svarbiausias. Toks požiūris davė atitinkamus rezultatus.
Įsipareigojimas
Išsikelti didelius tikslus yra gerai, tačiau jie ir liks tik tikslai, jeigu griežtai ir aiškiai neįsipareigosite jų pasiekti. Katie Francis – ne šiaip dvylikametė. Tai labai ryžtinga mergaitė! Katie išsikėlė tikslą – tapti geriausia sausainių pardavėja savo valstijoje. Ryžtas ir atkaklumas leido jai tapti geriausiai visoje šalyje. Išskirtinė Katie savybė yra ta, kad jos užsidegimas patraukia ir kitus žmones. Tas aštuoniolika tūkstančių dėžučių realiai pardavinėjo ne ji viena. Aplinkui rekordininkė subūrė tvirtą ir ryžtingą komandą. Jaunųjų skaučių šeimos paprastai padeda savo dukroms – patys nuperka sausainių, prikalbina tai padaryti savo draugus ir bendradarbius. Tačiau Katie įkalbėjo savo šeimą žengti keliais žingsniais daugiau. Šeima netgi pavertė savo automobilį keliaujančia sausainių parduotuve, kurioje bet kada gali nusipirkti sausainių.
Svarbiausia – tiesiog paklausti
Trečiasis Katie Francis sėkmės faktorius yra drąsa sausainių pasiūlyti kiekvienam. Ji netaupė savęs, nebuvo per daug atsargi. Savo sausainius ji siūlė prektiškai kiekvienam sutiktam ir nebijojo išgirsti neigiamo atsakymo. Tokia drąsa geram pardavėjui yra būtina. Siūlyti savo prekę daugeliui pardavėjų yra pats didžiausias iššūkis. O jeigu mano prekės niekam nereikia? O jeigu aš tik suerzinsiu juos savo pasiūlymu? Galų gale juk ir prašyti pinigų už prekę ar paslaugą yra nelabai patogu. Toks požiūris iš principo yra klaidingas. Jūs ne prašote pinigų, o siūlote naudingą prekę. Jūsų dėmesys turėtų būti koncentruojamas ne į užmokestį, kurio prašote, o į tą vertę, kurią sukuriate savo klientui. Štai, pavyzdžiui, tos pačios skautės savo sausainius pardavinėja jau daugybę metų. Jeigu žmonėms jie nepatiktų, šis verslas jau seniai būtų nukeliavęs užmarštin. Tačiau yra priešingai – žmonėms skaučių sausainiai patinka. Katie Francis su tokiu požiūriu ir beldėsi į žmonių duris. Ji ne prašė pinigų, o siūlė gaminį, kuris patinka žmonėms.
Jaunosios Katie Francis pavyzdys puikiai įrodo, kad verslininką atpažinti galime jam esant labai jaunam. Reikia tik tinkamai investuoti į sugebėjimų ugdymą. Tuomet rezultatai išryškės labai greitai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.