...

Ten, kur nėra logikos, yra rinka

Verslas

2016.05.10

Autorius: Giedrė Rutkauskaitė

Temos: , .

Ten, kur nėra logikos, yra rinka

SEB banko verslo klientų konsultantė Lina Vyšniauskienė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Devynios iš dešimties jauno verslo idėjų, deja, žlunga per pirmuosius metus. Šis SEB banko verslo klientų konsultantės Linos Vyšniauskienė patirtimi grįstas teiginys jauno verslo forume #LAUNCH palydėtas šurmuliu. Esami ir būsimi startuolių įkūrėjai įdėmiai klausė ko reikia gerai verslo idėjai ir kaip nustatyti jos atsiperkamumą.

Trys svarbiausi dalykai versle

„Kiekvienas verslas turi spręsti tam tikrą daugeliui aktualią problemą. Jei problema aktuali tik jums ir neturi didelio potencialo, mano darbas padėti išsiaišinti kam dar Jūsų reikia, ir tai padaryti kuo anksčiau, kol į ją dar neinvestuota per daug laiko ir finansų“, – susirinkusiesiems kalbėjo SEB banko verslo klientų konsultantė L. Vyšniauskienė. Kad ir kokią unikalią mintį turėtumėte, pasak ekspertės, kiekvieno verslo pagrindinis tikslas – uždirbti pinigų. Tokia mintis turi būti kuo labiau sukonkretinta, kitu atveju bus pasmerkta žlugti.

L. Vyšniauskienė tvirtina, kad visos verslo idėjos sukasi arba turėtų suktis apie tris dalykus: klientą, problemą ir sprendimą.

 

„Daugelis nieko nedaro, nes paprasčiausiai bijo suklysti. Nebijokite. Suklydę pasimokysite.“

L. Vyšniauskienė

 

Problema – kaip dantų šepetėlis

„Su kokia problema susiduria jūsų klientas?“ – vienu svarbiausiu naujo verslo klausimu jaunuosius verslininkus provokuoja L. Vyšniauskienė. Profesionalios konsultantės teigimu, startuolių įkūrėjai dažnai tik įsivaizduoja, kad jų iškelta problema yra be galo svarbi, kai iš tiesų klientai jos nejaučia. „Arba žmonių, patiriančių šią problemą nėra tiek daug, kad ją verstų spręsti, tuo labiau iš to užsidirbti pinigų“, – priduria L. Vyšniauskienė, bandydama užkirsti kelią tokiems jauno verslo susikurtiems sunkumams. Jei iškylantys nepatogumai mus erzina taip dažnai kaip dantų šepetėlis – mažiausiai du kartus per dieną, ji yra verta sprendimo.

Klientas: kiek apie jį žinote?

Kad ir kaip elementariai tai gali skambėti, klientas yra vienas svarbiausių verslo akcentų, tad apie jį reikia išsiaiškinti viską. „Pradedant nuo to, kaip atrodo jūsų klientas, koks jo amžius, lytis, profesija, uždarbis, įpročiai, žinoti, ką jis veikia laisvalaikiu, ką labiausiai mėgsta, kuo užsiima darbe ir kur dažniausiai leidžia pinigus“, – vardija L. Vyšniauskienė ir siūlo susidaryti tokio žmogaus paveikslą ir tuomet būtinai pasidomėti, kiek tokių žmonių yra ir kiek iš jų gali būti pasiekiami.

Sprendimas – ne naujas išradimas

Dažnai problemų sprendimai yra itin paprasti. „Siūlyčiau neišradinėti dviračio. Genialumas paprastume. Tačiau, atradus gerą kliento problemos sprendimą, būtina pagalvoti ir apie jo apsaugojimą“, – įspėja pranešėja. Kita vertus, kad siūlomi sprendimai iš tiesų neštų finansinę naudą, vertėtų vėlgi sugrįžti prie kliento ir kuo labiau atliepti jo poreikius, išsiaiškinti, ar siūlomas sprendimas jam patrauklus.

Ateitis priklauso drąsiems

Svarbiausia nebijoti suklysti. Sėkmė šypsosi drąsiems, savo pranešimu teigia ekspertė ir ragina nebijoti imtis iniciatyvos. „Daugelis nieko nedaro, nes paprasčiausiai bijo suklysti. Nebijokite. Suklydę pasimokysite. Nebijokite pakeisti sprendimų bet kurios verslo stadijos metu. Jei matote, kad pirminė idėja yra keistina, keiskite. Kuo anksčiau suvoksite ir pasirinksite tinkamiausią kelią, tuo tas kelias bus tiesesnis“, – nuoširdžiai sako ekspertė.

L. Vyšniauskienė įsitikinusi, kad mintyse kilusios verslo idėjos nereikia bijoti brandinti. Daugeliui atsiverti ir drąsiai pasakoti apie naujus sumanymus nėra lengva, tačiau paklausyti patarimų galima. „Jeigu žmogus ateina su idėja kurti verslą, su aiškiu tikslu užsidirbti pinigų, labai lanksčiai reaguoja į mūsų patarimus: galbūt renkasi kitą rinką, kitą produktą, pergalvoja strategiją. Žmonės, kurių tikslas nėra pinigai, pokyčiams taip nepasiduoda, jie susidėlioja dažniausiai patys“, – atskleidžia L. Vyšniauskienė. Anot pašnekovės, labai dažnai po konsultacijos jaunieji verslininkai ateina padėkoti, papasakoti apie verslą, kaip pasikeitė situacija. „Pasitaiko ir tokių atvejų, kai tie patys žmonės ateina į tą pačią konsultaciją, kad dar labiau įsigilintų į situaciją, aptartų konkrečias detales“, – priduria ekspertė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.