...

Tarptautinė paroda atvėrė kelius į užsienį

Verslas

2016.03.02

Autorius: Gražina Vincel

Temos: .

Tarptautinė paroda atvėrė kelius į užsienį

Ekologiškos kosmetikos prekių ženklo „You&Oil“ kūrėja - Birutė Nastaravičiūtė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Kiekvienos parodos tikslas – praplėsti gaminių pardavimo rinkas, todėl dalyvaujant tarptautinėse parodose svarbu tinkamai pasiruošti. Pirmiausia reikia susirasti tikslines parodas, atitinkančias produkto idėją ir kokybę, primena Birutė Nastaravičiūtė. Prieš savaitę jos sukurtas ekologiškos kosmetikos prekių ženklas „You&Oil“ buvo pristatytas Vokietijos mieste Niurnberge vykusioje vienoje įtakingiausių pasaulyje parodų „Vivaness“, skirtoje ekologiškos kosmetikos gamintojams. Dalyvavimas joje nenuėjo veltui – užmegzti verslo ryšiai atvėrė duris į užsienio rinkas. O šiemet bus galimybė dalyvauti dar dviejose parodose, kurios vyks Londone ir Malmėje.

Pasiruošimui – ne vieni metai

„Šiai parodai įtemptai ruoštis pradėjau dar likus penkeriems metams iki įmonės įkūrimo. Penkerius metus kasmet ten važiuodavau kaip potenciali pirkėja ir svajodavau, kad kuriais nors metais parodoje „Vivaness“ dalyvaus ir mano įmonė. Tai vieta, kur susitinka ekologiškų žaliavų ir galutiniai produkto gamintojai. Kiekvienais metais mačiau, kokios ekologiškos kosmetikos tendencijos, kaip auga konkurentai ir didėja jų stendai, kokie prekių ženklai iškrito iš žaidimo“, – pasakoja ji.

 

„Mums buvo didelis netikėtumas, kad mūsų produktai sulaukė didelio susidomėjo iš Azijos šalių. Tad deriname bendradarbiavimo sutartis su Taivano, Japonijos įmonėmis. Be to, pasirašyta sutartis su Kinijos platintoja, kuri balandį mūsų produktus pristatys parodoje Kinijoje“

B. Nastaravičiūtė

 

Tam, kad galėtų dalyvauti tokio tipo parodoje, įmonė turi atitikti labai griežtus reikalavimus. Pasak pašnekovės, svarbiausia turėti sertifikatą, įrodantį, kad įmonės produktai atitinka ekologiškos kosmetikos gamybos standartus: „Šiam reikalavimui įgyvendinti ruošėmės metus. 2015 m. spalį po prancūzų sertifikuotojų audito gavome teisę ant savo pakuočių naudoti ženklą „Ecocert“. Jis įrodo, kad kosmetikos gamybos procesas atitinka visus kokybės standartus, o 99,9 proc. mūsų sudedamųjų dalių yra ekologiškos. Tik gavus teisę naudoti šį ženklą, mūsų produktas tapo konkurencingas visame pasaulyje.“

Tačiau vien sertifikato neužtenka. Verslininkė pasakoja, kad taip pat teko pakeisti produkto pakuotę ir prekių ženklo įvaizdį, mat kokybės standartai Lietuvoje ir pasaulyje išsiskiria. Tuomet reikėjo pusmetį ruoštis susitikimams su potencialiais pirkėjais: „Dėjome reklamą į parodos katalogus, siuntinėjome prisistatymus platintojams ir mažmenininkams. Tiesa, susirinkti potencialių klientų duomenų bazei prireikė irgi nemažai laiko ir pastangų. O paskutiniame etape liko sukurti individualų stendą, kuris atitiktų prekių ženklo filosofiją ir įvaizdį.“

Derinamos sutartys su Europos ir Azijos šalimis

Šioje parodoje dalyvavo du įmonės atstovai. B. Nastaravičiūtė skaičiuoja, kad visos parodos išlaidos siekė apie 6 tūkst. eurų. Ji džiaugiasi parodoje pasiektais rezultatais, nes šiuo metu jau derina atstovavimo sutartis su Ispanijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Lenkijos platintojais.

„Mums buvo didelis netikėtumas, kad mūsų produktai sulaukė didelio susidomėjo iš Azijos šalių. Tad deriname bendradarbiavimo sutartis su Taivano, Japonijos įmonėmis. Be to, pasirašyta sutartis su Kinijos platintoja, kuri balandį mūsų produktus pristatys parodoje Kinijoje. Tikimės, kad su Europos bendrijos įmonėmis sutartis pasirašysime per 3–6 mėnesius, o dėl ilgų ir sudėtingų produkto registravimo procesų eksporto plėtra į Azijos šalis užtruks nuo 6 iki 12 mėnesių“, – patirtimi dalijasi moteris.

Pasak pašnekovės, nėra vieno tinkamo laiko, kada įmonė turėtų nuspręsti dalyvauti parodose. Prisimindama savo patirtį, ji išskiria svarbiausią įmonės tikslą – išsikovoti vietą rinkoje. Tačiau Lietuvoje tai pasiekti nėra taip paprasta: „Supratau, kad, laukiant teigiamų sprendimų iš didžiųjų tinklų Lietuvoje (turiu omenyje vaistinių tinklus ir kelias ekologiškas parduotuves), galima bankrutuoti. Tad džiugu, kad derybiniai procesai su užsienio įmonėmis vyksta greičiau ir sklandžiau. Liūdina tik faktas, kad mažam Lietuvos gamintojui, savo produkto kokybe ir kuriamo prekių ženklo įvaizdžiui nenusileidžiančiam stipriems Europos gamintojams, be proto sunku dirbti Lietuvoje, nes prireikia ne vienų metų, kol mažais žingsniais į savo lentynas įsileidžia didieji vaistinių tinklai.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.