T. Bangertas: Vilnius – lankytinų vietų viršūnėje, kodėl gi ne?
2014.02.27
Temos: Vadyba.
Ar esate girdėję apie ištikimą keliautojo pagalbininką „TripAdvisor“? Keturioliktus veiklos metus skaičiuojančios amerikiečių kompanijos simboliu tapusios didžiulės pelėdžiukės akys žaliame kvadrate atpažįstamos visame pasaulyje. „260 milijonų (per mėnesį) – tiek vartotojų naudojasi „TripAdvisor“ paslaugomis“, – statistika dalijasi kompanijos atstovas Europos Sąjungoje Thomas Bangertas. Keliautojų ir ne tik pamėgta didžiausia kelionių interneto svetainė, o dabar ir mobiliosios programėlės, nes jomis naudojasi apie 69 mln. vartotojų, suteikia galimybę palyginti skirtingų viešbučių ir restoranų kainas, skaityti ir palikti atsiliepimus apie aplankytas vietas, pateikia miestų žemėlapius ir įvairaus pobūdžio informaciją apie skrydžius. „Šiandien keliauti paprasta“, – šypsosi T. Bangertas.
Kelionės pasirinko mane
Daugiau nei dešimtmetį turizmo sektoriuje dirbantis T. Bangertas atviras: „Niekada nemaniau, kad dirbsiu darbą, susijusį su kelionėmis.“ Ilgai dirbęs įmonėje „Telecom“, pašnekovas puikiai prisimena konferenciją Briuselyje, kurioje susipažino su senu vyru.
„Tam vyrui buvo per 80 metų, tą kartą jis man pasakė tokius žodžius: „Kelionės susiras tave, tau nereikia jų ieškoti.“ Taip ir buvo. Po kelių mėnesių jau dirbau vienoje su turizmu susijusioje kompanijoje“, – pasakoja T. Bangertas.
„Šiuo metu negaliu įsivaizduoti savęs dirbančio niekur kitur – tik kelionių sektoriuje, – sako „TripAdvisor“ atstovas. – Man tai labai patinka.“
Iš meilės mirštančiai žmonai
Paklaustas, kaip atsirado „TripAdvisor“, T. Bangertas šypsosi: „Tai romantiška istorija. Kompaniją 2000 m. įkūrė Stephenas Kauferis, kuris ir dabar yra „TripAdvisor“ prezidentas. Taigi prieš 14 metų Stephenas sugalvojo organizuoti nuostabią kelionę nuo vėžio mirštančiai žmonai. Jie pasirinko Meksiką, tačiau rinkdamasis viešbutį Stephenas pastebėjo, kad tą pačią kainą siūlo du viešbučiai: vienas trijų, kitas – keturių žvaigždučių. „Kodėl? Kaip tai įmanoma?“ – svarstė jis, tačiau galiausiai pasirinko antrą variantą – keturių žvaigždučių viešbutį. Viešėdamas Meksikoje vedamas smalsumo jis aplankė ir lankstinukuose matytą trijų žvaigždučių viešbutį. Palyginęs nusprendė, kad jo pasirinkimas geresnis. „Skirtumas akivaizdus, o kaina ta pati, privalau pasidalyti šia žinia“, – pamanė Stephenas ir pasidalijo. Grįžęs į namus įkūrė forumą, kuris išaugo į „TripAdvisor“.“
Esminis Vilniaus trūkumas – prastas susisiekimas
„Vykdamas į Vilnių nežinojau, ko tikėtis, nebuvau čia buvęs, – sako T. Bangertas. – Labiausiai mane nustebinęs dalykas – žmonių svetingumas. Nuvykęs į bet kurią kitą Europos šalį nieko panašaus nerasi, žmonės piktoki, irzlūs. Čia visi draugiški, užkalbina bare, padeda pasiklydus mieste. O jau maistas! Gali valgyti it karalius.“
„Kas blogai? Vienareikšmiškai – susisiekimas. Į Vilnių sunku patekti, tenka naudotis jungiamaisiais skrydžiais. Reikėtų pritraukti ir brangesnes oro linijas, kurios pritrauktų kultūringus turistus. Nesinorėtų, kad Vilniuje kartotųsi Prahos istorija, – sako T. Bangertas. – Anuomet pajutę, kad Čekijos sostinė ne tik graži, bet ir pigi, ją užplūdo bernvakarius ir mergvakarius švenčiantys vakarų europiečiai.“
Paklaustas, ar 32 valstybėse, 16 kalbų veikiantis „TripAdvisor“ atidarys savo būstinę Lietuvoje, T. Bangertas išliko optimistas.
„Kodėl gi ne? Lietuviai uždirba pinigų ir nori juos išleisti, – juokiasi vyras, o kiek surimtėjęs priduria, kad 2014 m. planuose Baltijos šalių kol kas nėra: – Vis dėlto šis klausimas svarstomas.“
Kas domina lietuvius?
Kaip kelionės tikslas 2013 m. Lietuvą „TripAdvisor“ peržiūrėtą daugiau nei 7 136 967 kartsu. Dažniausiai liepos–rugsėjo mėnesiais.
Per tuos pat metus prie „TripAdvisor“ iš Lietuvos prisijungta 9 192 092 kartus.
Dažniausiai informacijos apie Lietuvą ieško patys lietuviai, kiek mažiau Rusijos, Anglijos, Baltarusijos ir Italijos gyventojai.
Lietuviai „TripAdvisor“ naudoja būdami Lietuvoje, Italijoje, Graikijoje arba Ispanijoje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.