Sukurtas verslas – tiems, kurie tingi eiti iš namų
2012.06.04
Temos: Vadyba.
Apsipirkimas gali būti gana varginantis reikalas. Prekybos centruose tenka stoviniuoti eilėse, stumdyti vežimėlį ir t. t. Alternatyva gali tapti apsipirkimas internetu. Maždaug po mėnesio pradės veikti internetinis prekybos centras mamy.lt, kuriame įsigyti maisto produktų ar smulkios buitinės technikos galėsite net nepakilę nuo sofos, o pirkiniai bus pristatyti tiesiai į namus.
Kaip atsirado idėja kurti būtent tokią parduotuvę? Ir kaip ji veiks?
Idėja gimė grupelei žmonių. Prie jos prisidėjo Laurynas Gavienas, Mindaugas Vosylius ir Artautas Jasinskas. Jų mintys pavidalą įgavo per gana ilgą laiką.
„Pradinė idėja kilo keliems žmonėms. Visi ją turėjome labai skirtingą, tačiau sumetėme viską į bendrą puodą, išmaišėme ir išvirėme tokią košę. Bandėme vienaip, kitaip, daug kartų šį tą keitėme ir iš tikrųjų dirbome labai daug. Pagrindinės idėjos net negaliu išskirti. Pavyzdžiui, dabar yra vadinamieji protingi šaldytuvai, signalizuojantys, kokių produktų trūksta ir kokių reikia užsakyti. Tada jų dar net nebuvo, o mes galvojome kurti šį tą panašaus. Kita mintis buvo apie elektroninę parduotuvę telefone“, – apie mamy.lt užuomazgas kalbėjo L. Gavienas.
Mamy.lt atstovas Martynas Ivinskas pasakojo, kad sistemos veikimo principas pakankamai paprastas. Tereikia užeiti į internetinę parduotuvę, išsirinkti prekes ir jas užsisakyti.
„Kiekvienas naujas pirkėjas turi prisiregistruoti. Tada ateina į internetinį prekybos centrą, renkasi prekes, dedasi jas į krepšelį, paskui išsirenka logistą. Jis pasirenkamas pagal tai, kada gali pristatyti prekes, kokiu laiko intervalu ir pagal kainą. Tada pirkėjas renkasi atsiskaitymo sistemą, t. y. kaip nori mokėti: grynaisiais ar pervedimu. Ir viskas. Lieka laukti. Gaunama žinutė, kad užsakymas priimtas ir kada bus pristatytos prekės“, – mamy.lt veikimo principus aiškino Martynas.
Sistema kurta maždaug dvejus metus. Dirbta sunkiai ir atkakliai. Kol kas sistema bandoma pačių kūrėjų ir jų draugų. „Programuotojai, kurie kūrė sistemą, yra ir projekto dalininkai. Taip išspręsta ir jų ieškojimo problema. Tai juos motyvuoja greičiau ir geriau dirbti. Problemų iš esmės atsiranda kiekvieną dieną. Kol kas trukdo įvairūs dalykai. Pirmiausia – žmogiškasis faktorius. Reikia, kad vartotojai priprastų prie sistemos, nes dabar būna, kad ko nors nepaspaudžia arba prispaudžia per daug. Lenda ir visokie „bugai“. Būna, kad kas nors neveikia, išlenda problema iš pardavėjų ar logistų pusės. Sunku būtų įvardyti vieną didžiausią problemą. Kadangi sistema ilgai čiupinėta ir tobulinta, visada aišku, iš kur klaidos, ir jas galima greitai ištaisyti“, – pasakojo M. Ivinskas.
Jo teigimu, partnerių paieškos nebuvo sudėtingos. Pasiūlymo bendradarbiauti beveik niekas neatsisakė. „Nebuvo nė vieno potencialaus partnerio, kuris atsisakė. Ypač tie, kurie patys turi elektronines parduotuves, supranta, kiek kainuoja jas sukurti, palaikyti ir reklamuoti. Jie supranta ir kiek tai kainuoja pinigų. O mes pateikiame jau paruoštą platformą, reikia tik sudėti prekes ir prekiauti. Be to, užsiimame visa rinkodara. Gal ir buvo atsisakiusių, bet ne daugiau nei vienas ar du procentai. Ir atsisakymo priežastys nebuvo tokios, kad „nepatinka“ ar „nenoriu“. Jie paprasčiausiai tą dieną neturėjo resursų, kad sukeltų prekes į parduotuvę. Kai kam tai padarėme patys. Atsisakymai irgi nebuvo kategoriški. Dabar jie nesutinka, bet tai nereiškia, kad, pavyzdžiui, po metų vėl nesutiks“, – kalbėjo M. Ivinskas.
Mamy.lt suteiks ne tik didelį prekių, bet ir kurjerių pasirinkimą. Juos pirkėjai galės atsirinkti ir pagal kainas, ir pagal pristatymo tempą. Pavyzdžiui, užsisakęs maisto iš restorano ir pasirinkęs greičiau dirbantį kurjerį, pristatymo galėtum tikėtis po maždaug pusantros valandos.
„Sistema iš principo sujungia tris šalis. Mes nesame tarp jų, tiesiog suteikiame platformą. Tas tris šalis sudaro pardavėjai, kurie prekiauja, kurjeriai, kurie veža, ir pirkėjai, kurie perka. Su visais didžiaisiais logistais esame susijungę sistemiškai. Mažiesiems logistams esame sudarę galimybę užsakymus priimti per mūsų sistemą. Jiems taip pat kuriama aplikacija mobiliesiems telefonams. Gali būti taip, kad, pavyzdžiui, koks nors restoranas vasarai priims tris studentus, kurie vežiotų maistą į namus. Tie studentai turėtų telefonus, kuriais galėtų priimti užsakymus“, – pasakojo M. Ivinskas.
Jo teigimu, bent kol kas mamy.lt nebus prekiaujama drabužiais, stambiomis prekėmis. „Stambesnių prekių nenorime įsileisti dėl logistikos. Tada kiltų problemų. Iš pradžių norime apsitvarkyti ten, kur paprasčiau. Prekiaujant drabužiais atsirastų grąžinimo problema“, – sakė M. Ivinskas.
Pasak sistemos kūrėjų, svarbiausia mamy.lt padaryti kuo praktiškesnį. Siekiama, kad pirkėjams reikėtų kuo mažiau spaudinėti pelės mygtukus, netgi sukurtas moto – „single click“.
„Kuriant svetainę pagrindinis reikalavimas buvo funkcionalumas. Norėjosi, kad viskas būtų paprasta, kad nereikėtų iš naujo išrasti dviračio. Apžiūrėjome ir įvertinome daug internetinių prekybos centrų, veikiančių užsienyje. Aišku, tokios sistemos, kokią mes sukūrėme, niekur nėra. Pas mus daug geriau sutvarkyta logistika. Jeigu sistema bus patogi naudoti, net neįsivaizduoju, kaip ji galėtų neprigyti“, – sakė M. Ivinskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.