Sukūrė išskirtinio turinio pasakojimų platformą
2017.06.15
Temos: Marketingas, Technologijos, Vadyba, Verslo pradžia.
„Nanook“ – VšĮ „Dokumedija“ pasakojimų platforma, sukurta šiuolaikinės žurnalistikos atstovų: šilališkės Bertos Tilmantaitės (30) ir kauniečio Artūro Morozovo (32). Ši platforma šiuo metu vienija daugiau kaip dešimt įvairių sričių profesionalų. „Savo dėmesį skiriame išskirtinėms istorijoms ir originalioms jų formoms, laikydamiesi tarptautinių žurnalistikos etikos standartų“, – pasakoja įkūrėjai.
Projektai, sulaukę pripažinimo
„Šiuolaikinių medijų agentūrą „Nanook“ įkūrėme pačioje 2014 m. pabaigoje, o internete platforma prieinama nuo 2015 m., kai sukūrėme pirmą dokumentinį multimedijų pasakojimą „Vienodos dienos“, – projekto gyvavimo trukmę atskleidžia pašnekovai. Taip pat užsimena ir apie projektus, sulaukusius pripažinimo. „Pirmi mūsų projektai „Vienodos dienos“, „Galia nugalėti“ buvo ne tik pripažinti Lietuvoje ir užsienyje, bet ir prisidėjo prie įstatyminės bazės kaitos, paskatino įvairias iniciatyvas“, – apie platformos sėkmę kalba bendraįkūrėjis.
Profesinė vienatvė ir komandinio darbo siekiamybė
„Ilgai dirbau viena Lietuvoje ir užsienyje. Profesinė vienatvė yra labai sudėtinga, todėl komanda, bendrystė, darbas kartu su kitais profesionalais buvo mano siekiamybė. Pradėję dirbti dviese, šiuo metu jau turime gerokai didesnę komandą – dirbame su jaunais, perspektyviais multimedijų žurnalistais, informacinių technologijų, dizaino, garso sričių specialistais. Būtent kartu galime pasiekti daug geresnių rezultatų, įgyvendinti didelius dokumentinius projektus ir mažesnius užsakymus“, – sparčią projekto plėtrą atskleidžia B. Tilmantaitė.
Vertingas turinys – žiniasklaidos esmė
„Nanook“ – tai eksperimentas. Kai įkūrėme, turėjome tik svajonėmis paremtus planus, nes nežinojome, kaip viskas klostysis, kaip platformos pasakojimus priims žiniasklaida ir visuomenė. Manau, mūsų sėkmės ašis yra įdomus, išskirtinis turinys. Vertingas turinys yra žiniasklaidos esmė, o kai jis pateiktas profesionaliai, šiuolaikiškai ir etiškai, dominti turėtų visus. Tad mūsų auditorija – visi žmonės, o klientai – įvairios žiniasklaidos priemonės, organizacijos, judėjimai“, – apie įkurtą platformą ir auditoriją pasakoja A. Morozovas.
Sukurta platforma – didelis iššūkis kūrėjams
B. Tilmantaitė tikina, kad multimedijos žurnalistika yra nuolat kintanti, besiformuojanti, ieškanti geriausių sprendimo būdų papasakoti kiekvieną istoriją. „Čia nėra teisingų atsakymų, tik bandymai, kurie pasiteisina arba ne. Todėl pirmiausia ši platforma – didelis iššūkis ir išbandymas mums patiems. Tai niekad nesibaigiantis procesas, ypač norint suspėti su kintančiomis technologijomis ir industrijos tendencijomis“, – teigia pašnekovė.
Projekto kūrėjams taip pat svarbu pristatyti visuomenei šiuolaikinių medijų kalbą. „Dokumentiniai multimedijos pasakojimai sujungia tekstą, fotografiją, vaizdo ir garso įrašus, iliustracijas, infografikus. Šis pasakojimo būdas plačiai paplitęs ir laikomas itin efektyviu Vakarų žiniasklaidoje. Tačiau Lietuvoje tai vis dar itin retas reiškinys“, – sako A. Morozovas.
Kuriamas analogų Lietuvoje neturintis turinys
Paklausti apie platformos planus ateityje, pašnekovai tikina, kad tikisi naujų idėjų ir išbandymų. „Pasakoti dar sudėtingesnes istorijas, sustiprinti edukacijos programą, inicijuoti daugiau mokymų ir sustiprėti, rasti platformos rėmėjų“, – tokius tikslus sau kelia A. Morozovas. O B. Tilmantaitė pasakoja, kad šiuo metu plečiama platforma su naujais komandos nariais – kuriamas „Nanook“ padalinys, kursiantis analogų Lietuvoje neturintį periodinį turinį.
Svarbiausia kantrybė
Pradedantiesiems verslininkams ir žmonėms, kurie turi įvairių idėjų, tik nežino, kaip tinkamai jas įgyvendinti, B. Tilmantaitė siūlo turėti kantrybės. „Bet kokioje kūryboje svarbiausia kantrybė, kad jos užtektų įgyvendinant idėjas. Būtina žinoti, kad paprasta nebus, reikia būti pasiruošusiems iššūkiams ir duobėms. Bet, labai norint ir tikint, su viskuo galima susitvarkyti“, – įsitikinusi „Nanook“ bendraįkūrėja.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.