Skaidrėjantis restoranų verslas

Verslas

2012.06.29

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: .

Skaidrėjantis restoranų verslas

Kad Lietuvoje restoranų verslas po truputį skaidrėja, rūpinasi aplinkosauga, kokybės politika, netgi pradeda formuotis lizdai tarp vartotojų, restorano, tiekėjo ar ūkininko. Organizatorių nuotr.

Ar kiekvienas iš mūsų žino, kas rūpi klientui apsilankant į restoraną, ko jis tikisi? Kiek keitėsi restoranų veikla per pastaruosius metus ir kokios iniciatyvos šį verslą aplankė? Kad Lietuvoje restoranų verslas po truputį skaidrėja, rūpinasi aplinkosauga, kokybės politika, netgi pradeda formuotis lizdai tarp vartotojų, restorano, tiekėjo ar ūkininko, tikino Artūras Necejauskas, VšĮ Kultūros idėjų instituto vadovas. A.Necejauskas pasakojo, kad prieš gerą pusmetį su kolegomis sugalvojo iniciatyvą – atsakingų restoranų ir tiekėjų kūrimo tinklą.

Iniciatyvos autoriai spėjo atlikti restoranų lankytojų tyrimą (imtis – 2 000 respondentų) ir gavo itin informatyvią vartotojų nuomonę.

„Iš pradžių manėme, kad šią idėją reikėtų formalizuoti (apriboti, reglamentuoti, sertifikuoti), tačiau nusprendėme, jog tai turėtų išlikti savanoriška (nemokama) iniciatyva. Iš pradžių kvietėme prisidėti apie 50 restoranų, tačiau peržvelgę keliamus reikalavimus daug kas atsisakė, tad šiuo metu iniciatyvą palaiko aštuoni restoranai. Stengiamės pateikti nuodugnesnį požiūrį į restoranų verslą, be to, rengėme personalo mokymus, kvietėme specialistus, kurie paaiškino daugybę dalykų apie genetiškai modifikuotus organizmus (toliau – GMO), alergenus ir kitus maisto pramonei svarbius elementus.“

Projekte dalyvaujantys restoranai prisiėmė atsakomybę laikytis aplinkosaugos ekspertų parengtų kriterijų, pavyzdžiui, ruošiant patiekalus naudoti ne mažiau kaip 20 % vietinių, sezoninių produktų, 10 % ekologiškų produktų, rūšiuoti ir tinkamai tvarkyti atliekas, mažinti elektros ir vandens vartojimą, rinktis tiekėjus, turinčius aiškią socialinės atsakomybės, aplinkosaugos, kokybės politiką ir kt.

Norėdami suteikti išsamią informaciją apie patiekalus vieni restoranai paruošė įdėtinius valgiaraščių lapus, kiti pačiame valgiaraštyje prie kiekvieno patiekalo pateikė informaciją apie patiekalui naudojamų produktų sezoniškumą, kilmę, ekologiškumą, GMO (ne)naudojimą. Visų restoranų įsipareigojimai ir elektroniniai valgiaraščiai su informacija apie patiekalų sudėtį skelbiami iniciatyvoje dalyvaujančiame portale www.meniu.lt

Taigi augant klientų poreikiams restoranų verslo atstovai verčiami pasitempti. Džiugu, kad jau dabar pradedama atsakingai dirbti ir mąstyti savanoriškai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.