Šiame versle tarnaujama ne sau, o klientams

Verslas

2014.06.24

Autorius: Daiva Kunstmonaitė

Temos: .

Šiame versle tarnaujama ne sau, o klientams

„Skandalas“ restorano savininkė klaipėdietė Daiva Kunstmonaitė Asmeninio albumo nuotr.

1996 metais Klaipėdoje atidarytas „Skandalas“ buvo vienas pirmųjų restoranų Lietuvoje. Apie kovo mėnesį aštuonioliktąjį gimtadienį minėsiančio restorano kelią kalbamės su jo savininke klaipėdiete Daiva Kunstmonaite (40 m.).

– Kaip kilo idėja imtis šio verslo? Idėja atidaryti restoraną kilo broliui Rimgaudui. Keliaudamas po Ameriką jis pasisėmė nemažai idėjų, o aš prisidėjau tik todėl, kad pakvietė brolis. Buvau ką tik baigusi KTU verslo administravimo studijas. Reikėjo dirbti pagal specialybę, o manoji buvo labai plataus profilio – turint teorinius pradmenis, kaip plėtoti verslą, trūko tik išbandyti tai praktiškai. Ne kiekvienas darbdavys, manau, pasirinktų pradinukę dirbti atsakingą darbą. Visi ieško patirties, praktinių įgūdžių turinčių specialistų. O štai brolis patikėjo manimi, mano entuziazmu ir troškimu būti savo srities lydere.

Stengiausi jo nenuvilti ir įrodyti, kad galiu ne tik būti išlepinta mažiausia namų mergaitė, bet ir nuveikti ką nors tokio, kas darytų įspūdį, džiugintų pas mus besilankančius žmones. Man tai buvo iššūkis. Pradžioje siaubingai trūko žinių – neskyriau taurių, neišmaniau serviravimo subtilybių. Suvokimas atėjo bėgant laikui, gilinantis į visas restorano vingrybes. Lankiau begalę tobulinimosi kursų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje – nuo vadovavimo iki maisto ruošimo ir net vyno gaminimo. Viskas buvo be galo įdomu.

Šiuo metu brolis dažnai būna užsienyje, todėl verslą perėmiau aš. Kitaip negu pradžioje, dabar apie restoranų verslą žinau daug, tad vadovauti vienai nėra baisu.

– Ar restoranas buvo pirmoji jūsų verslo patirtis?

– Ne. Būdama šešiolikos pradėjau savo verslą – iš Armėnijos, o paskui ir iš Turkijos parduoti vežiau įvairius daiktus. Tuomet sukaupiau nemažai patirties.

– Kuo ypatingas restoranų verslas?

– Pirmiausia jis sudėtingas. Tai gyvas mechanizmas – juk ne įrenginiai gamina maistą, o žmonės. Čia svarbiausia visuma: virtuvė, interjero detalės, aptarnaujantis personalas, jų kuriama atmosfera, muzika. Norint, kad sektųsi, negali šlubuoti nė vienas sraigtelis. Daug smulkmenų reikia suvaldyti vienu metu. Tad svarbu matyti klaidas ir iš karto reaguoti. Kiekvienas buvęs studentas supranta, ką reiškia sesija. Šiame versle toks stresas jaučiamas ne dvi ar tris savaites, o kiekvieną dieną. Štai koks yra restoranų verslas.

– Šiemet kovo mėnesį restoranui sukaks pilnametystė. Jūsų nuomone, kas lėmė jo sėkmę?

– Gal tai, kad jis buvo vienas pirmųjų restoranų Lietuvoje. Žmonės įprato čia lankytis. Per tą laiką užaugo nauja mūsų lankytojų karta. Anuomet lankydavosi tėvai su vaikais, o dabar tie vaikai ateina jau su savo šeimomis. Vadinasi, mes einame teisingu keliu.

Mes orientuojamės į klientus. Analizuojame kiekvieną nusiskundimą ir darome išvadas. Jeigu tai yra mūsų klaida, stengiamės visada ją ištaisyti. Manau, bendravimas su žmonėmis, mokėjimas juos išklausyti ir išgirsti yra vienas iš veiksnių, lemiančių „Skandalo“ ilgą gyvavimą šioje rinkoje.

– Kaip manote, kokios asmeninės savybės lėmė jūsų verslo sėkmę?

– Esu dvigubas Jautis. Sakoma, kad jie labai užsispyrę ir kruopščiai dirba siekdami savo tikslo. Manau, būtent ši savybė padeda man siekti sėkmės. Be to, reikia būti smalsiam. Būtina siekti žinių, kitaip ne tu valdysi personalą, o personalas tave.

– Ką patartumėte žmonėms, norintiems imtis restorano verslo?

– Kantrybės. Jos tikrai prireiks. Ir kurkite restoraną ne dėl savo ambicijų, o dėl žmonių. Šiame versle tarnaujama ne sau, o klientams. Viskas orientuota į klientus, į tai, kad jie jaustųsi komfortiškai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.